1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Dorithricin reklám

*************************

Dorithricin logo –  szopogató tabletta 20s +++ Értékelés: 4,2/10

Egy gyógyszer, vagy gyógyhatású készítmény reklámozásának esetén adják magukat a harc, a küzdelem, a győzelem fogalmakhoz kapcsolódó asszociációk, hisz itt ugyebár valamiféle betegség legyőzéséről volna szó. Ezt lehet vicces animációkkal megvalósítani, amikor valahogy megszemélyesítjük harcba induló katonaként a hatóanyagot, a betegséget pedig, annak jellege szerint, valamilyen legyőzhető izének ábrázoljuk. Vagy valóban egy valódi harcost betegítünk meg a jó cél érdekében, persze csak a szerepe szerint. Ha esetleg azt hitted volna, tényleg beteg színészekkel… oké, oké…

***************

***************

Mindenekelőtt egy asszociációs defektusról szólnék, amit a mostanság uralkodó #metoo hangulat inicializál önkéntelenül is bennem. Tudják, erről a szexuális zaklatásos világ-coming out-ról van szó. Nem, nem kezdek itt most súlyos moralizálós állásfoglalásba, csak a bepiszkított fantáziámról volna szó. Nevezetesen, hogy a termék meghatározásában használt „szopogatós” jelző többértelmű asszociációs hullámot gerjesztett bennem, és félek, így van ezzel a reklámbefogadók talán ha nem is a többsége, de jelentős része. De mit tehet ilyenkor egy jó kreatív? Mit lehet javasolni a szopogatós helyett, ha egyszer a terméket tényleg szopogatni kell? Szájban olvadó tabletta? Rágó tabletta? De ezt nem rágni kell, szopogatni. Vagy csak egyszerűen olvadó tabletta? Olvadó, és nem oldódó, innen lehet tudni, hogy szopogatni kell. Na csak hogy lásd, hogyan gyötrődhet egy kreatív éjjel, álmatlanul forgolódva az ágyában. Istók uccse nem sajnálom tőle azt a rengeteg pénzt. Ha meg épp tönkremegy a vállalkozása, hát hagyja a csudába ezt a kérdést. Gondoljon mindenki, amit akar. Tán épp ezen hozzáállása miatt megy éppen tönkre a vállalkozása.

Végre lenne egy kis időm magamra – mondja a főhősnő, edzős cuccait pakolgatva. Na de miért nincs általában egy kis ideje se? Természetesen ehhez elég pusztán az a tény, hogy nő. De hogy emlékezz, miért nincs egy nőnek egy kis ideje se, a gondos alkotók felvillantják neked itten. Nos egy konyhapulton pakol éppen, a látótérben mosogató és fakanalak. Mi más oka lehet, hogy pont itt pakol, mintsem a te nőkhöz kapcsolt sztereotípia háztartásod frissen tartása. Mert hát pakolhatna ő a hálószobában, esetleg a gardróbban, de nem, ő a konyhában pakol véletlenül. Na és persze egy pillantás a gyerekre, aki éppen még alszik, vagyis inaktív, nem lekezelendő állapotban leledzik, nincs vele dolog. Gondolom korán reggel van.

Tehát a pillanatok, amikor a nőnek végre volna egy kis ideje magára. És ekkor… és ekkor valami szörnyűség történik, ami majdnem keresztülhúzza a kedves hölgy szabad pillanatok hasznos eltöltésére vonatkozó terveit. Hát nem pont ekkor kezd el fájni a torka? Nagyon bosszantó. Mert ha a nem szabad pillanatokban kezdene el fájni, hanem mondjuk mosogatás, takarítás, bevásárlás, gyerek pesztrálás közben, akkor nem volna ennyire bosszantó a dolog, mert eggyel több, vagy kevesebb szenvedés faktor már nem oszt, nem szoroz. Sőt, házastársi kötelesség aktuális teljesítése prolongálásának indoklásához még kifejezetten jól is jöhet. De most a szabad pillanatokban kezd el fájni, így érzékeltetik az alkotók az állapotot, amikor például kínzóan szükség lehet a reklámozandó termékre.

Ilyenkor ugyanazt a technikát alkalmazom, mint az edzésen – narrálja a hölgy. Edzésre jár a hölgy. Amikor van magára végre egy kis ideje. Na de milyen edzés ez? Nem tudom. Egy boxzsákot ver kíméletlenül a hölgy, de ettől még sokféle küzdősport lehet, illetve önvédelmi edzés, vagy csak szimplán erőnléti, mit tudom én. A lényeg, nagyon harcos amazon benyomását kelti. Persze lehet, a férjét képzeli a boxzsák helyébe, mert miatta válnak ennyire értékessé azok a kis, magára tölthető idők. Amiket most majdnem elrontott ez a torokfájás. És ellene a technika, lásd, ugyanaz. Egy jól irányzott csapással kiüti a férjét. Vagyis a fájdalmat. Illetve a torokfájdalmat, akarom mondani. Még mielőtt komolyabbra fordulna. És akkor jöhet a termékismertetés. Antibiotikum és fertőtlenítő egyben. Olvasd el a gyógyszerészedet.

Igazságtalan vagyok. Ott van az a férj a háttérben. Épp öltöztetni készül a srácot. Nincs ez az anyuka egyedül tehát. És vélhetőleg azért jut magára kevés idő, mert épp a disszertációját írja, illetve az ötödik nyelvvizsgájára készül, továbbá van egy divattervezéssel foglalkozó startup vállalkozása, és meghívták Párizsba az Yves Saint-Laurent divatházhoz, hogy megint forradalmasítsa a női prêt-à-porter divatot.

Szóval azért így egymás közt őszintén, csak magát okolhatja a kevés magára szánható időért. Ezek a nők…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,2/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 5/10