1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Tena Lady reklám

*************************

Tena logo –  Lady Slim – 30s +++ Értékelés: 4,4/10

Arra még nem tudtam rájönni, mi a hatásmechanizmusa azoknak a reklámoknak, amelyekben promotált termék egész egyszerűen nem a megnevezett problémára nyújt megoldást, mégis úgy tűnik, valamiért a kedves potenciális elsiklik efölött. Talán a kiemelt tulajdonságok nagyszerűségének nagyon határozott hangsúlyozása csapja be a választót – már úgy értem a terméket választót – oly mértékben, hogy elveszti józan ítélőképességét. Előfordul ez az élet más területein is…

***************

***************

Nem tudom, tán kettő, vagy három írásban is foglalkoztam már e márkával, de mindig lenyűgöz ez a fantasztikus ellentmondás, kontradikció, diszkrepancia, ambivalencia, és más ilyesmi, ami a vonatkozó termék és annak filmben ábrázolt felhasználási körülményei közt feszül. Persze nem látjuk közvetlenül a felhasználási módot, csak ennek elképzelésére vagyunk késztetve, pontosabban azzal a tudattal kell tekintenünk a bemutatott szép hölgyre, vagy hölgyekre, hogy a termék közben ott van a rendeltetési helyén, és mindannyiuk a nevezett problémával küszködik.

De mit is értek én becsapáson ebben, és az ehhez hasonló reklámokban? Szeretem így kérdezgetni magam, már csak azért is, mert senki nem buktat meg, ha helytelen választ adok. Már ha egyáltalán ez kiderül a magam számára. De visszatérve a kérdésre, természetesen most nem a szinte minden reklámban kisebb-nagyobb mértékben fellelhető becsapási, csúsztatási, hazugsági faktorról beszélek, hanem hogy effektíve nem a megnevezett problémára nyújt megoldást a javasolt termék, vagyis kisebb, vagy nagyobb mértékben semmi köze hozzá. Mégis megveszi az egyszeri célcsoporthalandó, mert olyan sok nagyszerű új tulajdonsága lett neki. Már a terméknek.

Például, ha nincs pénzem, és valamilyen álmomat szeretném megvalósítani, akkor ott vannak a nagyszerűbbnél nagyszerűbb feltételekkel felvehető banki kölcsönök. És tényleg, az álmom ripsz-ropsz megvalósul, csak többnyire, mint ahogy az egy tisztességes álomhoz illik, jön az ébredés. Vagyis a nincs pénzemre nem kaptam megoldást, hisz egy kölcsönt vettem a nyakamba, amit kamatostul kell visszafizetnem. Jó, most nem egy szerencsésen sikeres vállalkozásra gondolok, hanem a kredencre, a mosógépre, meg a karibi utazásra.

Itt meg azt halljuk, nem kell a kalandról lemondanod, és lehetsz önmagad, ha beteszed ezt a betétet. Mit neked ezután vizelettartási probléma. Na most én nem tudok szabadulni a gondolattól, miszerint a kedves hölgy nem azért tartózkodott eddig a kalandtól, mert az idáig használt betétei durván vastagok voltak, és jól kidudorodtak a nadrágjából, mert akkor az utcára se ment volna ki, nemhogy kalandokba bocsátkozott volna. Vagy mert a régi betétek gyorsan átáztak esetleg, mert akkor még nadrágot se húzott volna, csak bő szoknyákat. Hanem azért nem bocsátkozott kalandokba, mert tetszik tudni az ilyen típusú kalandok során általában pont az a terület érintett, amelyen a tárgyalt probléma fennáll. Hacsak nem plátói az a szerelem. Vagy kaland. Kérdem tehát, nyújt-e erre megoldást bármilyen betét? Bátran kijelentem, a tudomány mai állása szerint a reklámozott betét NEM GYÓGYÍTJA MEG a vizelettartási problémát. Mi több, semmilyen ilyen betét sem.

Persze lehet, nagyon, nagyon tudatlan vagyok. Talán észre se vettem, hogy észre se vettem, hány olyan kalandom volt nekem is, ahol a partnerem hasonló problémával küszködött. Nem, ne ijedj meg, nem megyek bele a technikai részletekbe, miszerint hol, hogyan és mikor kellett volna ezt nekem észre venni, de tegyük fel, nem vettem észre, pedig ott volt. Ugye most kalandokról beszélünk, nem tartós kapcsolatról, mert ott észre vettem volna, amikor a bevásárlócédulámon rajta van a termék ugyebár.

És mégis hat a reklám úgy tűnik, mert veszik. Mert mehet a kaland, mert microprotex technológia, bármit is jelentsen, mert kiemelkedően biztonságos, és meglepően diszkrét, ezért nincs számára lehetetlen, és így lehet önmaga. És motorozás fehér feszülő nadrágban, és egy csepp se látszik ki nemhogy a pisiből, de még a termékből sem. Amíg persze fent van a nadrág. Szóval annyi új és jó dolog van itt, hogy a kedves célnő teljesen lehengerteltetik általa.

Akkor sem értem. Talán mégsem a kaland miatt veszik. Ugyanis akinek ilyen problémája van, így is úgy is vesz ilyet, és tökre örül, ha az ilyen még olyanabb. Akkor minek ez a marhaság a kalanddal, ahol viszont mindenképpen kiderül? Ettől már valami beteg szellemesség is jobb lenne, hogy mondjuk a kínaiak ebből építenek völgyzárógátat a Jangcén, de több ötletet nem adok ingyen, ne is könyörögj…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,4/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 6/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 5/10