3 1 1 1 1 1 Rating 3.00 (2 Votes)

Nivea reklám

*************************

Nivea logo – Q10 Plus nappali arckrém – 20s +++ Értékelés: 4,2/10

Van aztán az a reklámtípus, ahol amúgy kifogástalan állapotban lévő, és amúgy is irigylésre méltó, amúgy emberek győzködik a kedves potenciálist arról, ezen kivételes állapotuk éppen hogy a terméknek köszönhető. Ezt persze így direktbe senki sem hiszi el, de mégis, szinte láthatatlanul, de megnövekszik bennünk a termék iránti bizalom. Kissé pesszimistábbaknál már csak azért is, mert lám, ezeknek a minta embereknek sem lett semmi bajuk tőle. Már ha elhisszük, tényleg ezt használják…

***************

***************

Ennél a terméknél is felvonul a mintaember kollekció, természetesen szép fiatal nők képében, akikről úgy hisszük, amúgy sincs semmi szükségük semmiféle krémre, amúgyis (ez az írás az „amúgy” jegyében születik) abszolút fogyasztható állapotban vannak. Na itt téved ön. Ha volt már fiatal nő a párja (ugye ezt most bátran leírhatom anélkül, hogy megint csak férfiszemmel néznék a világra) az tudja, reggeli smink nélkül a fiatal nőknek egyszerűen nincs arcuk. Egy fehér lap van helyette, még szemet is úgy kell rajzolni rá. Egyébként éjszaka sem lenne éjszakai arckrém nélkül, igaz, éjjel szemre nincs szükség, azt nem is rajzolnak ilyenkor maguknak. Az idősebb nőknek van arcuk amúgy is, mert segédvonalakat rajzolt már rá az idő. Ebben az esetben a termék állítólag pont arra való, hogy ne legyen arcuk, lehetővé téve így egy másik arc rárajzolását. Tudják, sok festmény alatt sokszor találnak egy régebbit. Nem egyszer inkább az a műalkotás.

Na ezen sajátos termékfilozófiai megközelítés után lássuk, miből élünk.

Itt egy sereg nő azt állítja magáról, nekik most a legjobb. Abban az adott pillanatban, amikor éppen látjuk őket. Még persze nem tudod, pontosan miről van szó, de nincs is rá igényed, hiszen az ábrázolt helyzetben talán neked is éppen a legjobb lenne. Kicsit gyanakszol, mert a termék logója ott figyel a bal alsó sarokban, de még nem tudod, hogy jön ez ide. Mondjuk később sem tudod, én biztosan nem, annak ellenére, hogy a filmecske szerzői szerint a terméktől a legjobb nekik pont most. Ezt te egyszerűen nem hiszed el. Ezt én egyszerűen nem hiszem el.

Tehát például Frederikke 43 éves pilótanőnek sem éppen attól pont most a legjobb, hogy vélhetőleg pont most azt teszi, ami élete álma volt, vagyis egy A320-as kapitánya, még csak nem is az első tisztje, hanem mert be van kenve az arca a krémmel. (Igen, abból a kis pilótafülke részletből én tudtam a típust, mert repülőbuzi vagyok. Most megtudtál rólam valamit, örüljél.) Továbbá Bettina, a 31 éves, igen jó testű szörfösnek sem attól most a legjobb, hogy szörfözik éppen, hanem mert közben magán érezheti a termék lágy kenetét. Lisa, a 32 éves siklóernyős is abszolút boldogtalan lenne, vagy legalábbis kevésbé jól lenne, ha az utolsó kenetek, amit magára kent reggel, nem éppen a vonatkozó termékből valók lennének.

A kedves reklámalkotók is úgy gondolták, a nem kevésbé kedves potenciális fogyasztók még mindig lázasan törnék a fejüket, vajon mi a franctól éppen akkor a legjobb ezeknek a nőknek, ha Dr. Goth, a 34 éves, szintén jó nő bőrkutató nem magyarázná el mintegy elárulva a nagy titkot, ez bizony a terméktől fogva vagyon így. Neki magának is most a legjobb, bár ő ezt itt nem mondja ki, de mi tudjuk nyilvánvalóan.

Jaj, most esett le, itt mindenki harmincon túl van, és csak azért néznek ki úgy, mintha nem lennének túl, mert magukra kenték a terméket. Hogy én milyen figyelmetlen vagyok! Élcelődöm itt, miszerint az ilyen fiatal nőknek nem is kell ilyen termék, oszt ezek nem is fiatalok. Még negyvenesek is vannak köztük! Ja hogy nem én vagyok a célcsoport? Hogy egy nőnek azonnal beleég a retinájába a nevek mellett feltüntetett kor? Bocsesz, nem vagyok reklámszakember, megint megbuktam. Most már csak azt kéne jóindulatúan elhinnem, e nők tényleg annyi évesek, amennyi oda van írva. Persze a reklám azt sugallja, tessék, ott a nevük, ott a foglalkozásuk, járj utána. Te majd megteszed? Ugyan már! De oké, ne legyünk rosszindulatúak, higgyük el. De miért pont ezt, ha már azt sem hisszük el, ezen nőknek éppen ott és akkor a legjobb.

Szóval most már nagyon durván féltékeny vagyok erre a termékre. Mi az, hogy nekik akkor a legjobb? Nekem több nő is (nagyképű) azt állította egészen más helyzetben amiben éppen együtt voltunk, hogy akkor volt nekik a legjobb. Hazudtak volna? Tessék mondani, lehet ezt a terméket máshova is felkenni?

*******************************************************************************

Értékelés: 4,2/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 5/10