4 1 1 1 1 1 Rating 4.00 (1 Vote)

KINLEY reklám

*************************

KINLEY üdítő italok – 15s +++ Értékelés: 4,4/10

Írtuk már, a reklámok néhány másodperce nem arra való, hogy a kedves befogadóban mély filozófiai gondolatsorokat ébresszen, mindössze egy érzést, egy hangulatot kell sugároznia, ami kellemesen összekapcsolható, illetve összekapcsolandó magával a termékkel. És ha ez a pavlovi reflexív kialakul, máris be van programozva a potenciális az adott terméket megvásárlandó. Hidd el, rengeteg ilyen apró program fut éppen a te fejedben is. Nem, az enyémben nem. Nekem tényleg szükségem van arra a 7-es iphone-ra…

***************

***************

Tehát ha azt hallod egy reklámban, a fiúk csak válogatnak, viszont a férfiak választanak, akkor ne kezd el keresni ezen megállapítás értelmét, mert korántsem biztos, hogy van neki ilyen. Ellenben van neki hangulata. Van bizony. A válogat szó olyan laza, hanyag, slendrián hangulatú, nem úgy, mint az elegáns, letisztult választ szó. Érzed ugye? Ebből következőleg passzol jól a válogatás a még éretlen, voltaképp még nem felnőtt sihederekhez, míg a választ komolysága az úgymond igazi férfi sajátja.

Mert ha picit belemennénk, akkor az igazi férfi is megválogatja mit fogad el, és feltehetőleg több alternatívát is figyelembe vesz, vagyis válogat az alternatívák között, de azért mégis, amikor aztán egyszer választ, akkor annak súlya van. Az igazi férfinél. Férfinál. Persze előfordulhat, igen rövid időn belül aztán egy másikat választ, de akkor annak is súlya van. Az igazi férfinak súlyos választásai vannak, és ha még ezen választás frekvenciája, na jó, időbeli gyakorisága azonos is a siheder válogatási frekvenciájával, akkor is az igazi férfié nagyobb amplitúdóval bír, vagyis súlyosabb. De ha úgy jobban értenéd, akkor rendeljünk súlytényezőt minden választási, és minden válogatási eseményhez, és ha most súlyozott átlagot számítunk, akkor az igazi férfi haranggörbéje… vagy inkább fejtsük Fourier sorba? Pedig csak egy szavadba kerülne…

Na de ez egy film, tehát mindkét fentebb igen jól értelmezett szót képileg is illusztrálni kell valahogy. Ezért a fiú szekcióban látható, amint egy fiúkból álló baráti társaság valahol egy ivásra alkalmas helyen a bárpultra támaszkodva tinderezik. Hogy mit isznak azt nem látni, hiszen nehogy már ők is a terméket igyák, az nem nekik való, azt az igazi férfiak isszák ugyebár. Meg te. Mert te ugye igazi férfi vagy, ahogy ezt neked kétéves korod óta mondják, és te el is hiszed. Ezért téged nem is érdekel, mit isznak a sihederek, akik még nem igazi férfiak, és nehogy már meglásd a kezükben a terméket. Mivel ők csak válogatnak, nyilván össze-vissza isznak mindenfélét. Talán néha belekeveredik ebbe az összevisszaságba a termék is, de nyilván elhanyagolható százalékban, mert ezek nem tudnak súlyos döntéseket hozni, vagyis választani. Látod, a nőkkel is ezt csinálják, tindereznek. Na jó, elmondom azok kedvéért, akik annyi idősek, mint én. Szóval ez egy mobiltelefon alkalmazás, ahol az adatbázisban lévő személyek megjelenő fényképeit jobbra, vagy balra tologathatod aszerint, tetszik-e, avagy sem. És ha az illető másik személy is jobbra tolta a te fényképedet, akkor az alkalmazás csilingel, hogy ti most egymásra találtatok. Nem, nem muszáj ennek egyidőben történnie, az alkalmazás megjegyzi, ki, mikor kit hova tolt. Világos? Nem, nem kell azonnal összeházasodni, lehet előbb levelezni, találkozni, meg minden. Egyébként a képen látható fiú nem igazán válogat, mindenkit jobbra tol. Szerintem ez is egy súlyos választás.

Na most az igazi férfi nem tinderezik. Ő választ. Vagyis ő a valóságban odamegy a nőhöz, ahhoz, akit választott, gondolom több nő közül és nem az első adandó nőhöz megy oda, vagyis előtte azért válogatott egy kicsit, bocsánat, szóval odamegy a nőhöz egyenesen, megszólítja, és közben isszák a terméket. Illetve itt nem is látunk megszólítást, csak macsó mosolyt, meg dögös visszamosolyt, szóval itt már minden mozdulat lassú, minden mozdulatnak súlya van, amiképpen a választásnak is, szemben a válogatással. Hangulatilag tök koherensek vagyunk, látod?

Na most már csak 1 darab feeling zökkenőn kell átlendülnöd, a terméknév beágyazásán az utolsó mondat és a szlogen közé, amit úgy tehetsz meg, hogy nem gondolsz bele, csak érzed. A férfiak választanak. KINLEY. Különbség fiú és férfi között. Igen, a termék a különbség fiú és férfi között. Hogy kihagynak egy célcsoportot? Dehogy, hiszen alkoholmentes üdítőt csak igazi férfiak isznak, és különben is tök rosszindulatú, hogy te olyan üzeneteket is hallani vélsz ebből az egészből miszerint negyven alatt te nem vagy igazi férfi, és ha tinderezel te nem vagy igazi férfi, meg ilyesmi. Egyébként eszerint én sem vagyok igazi férfi… talán igaza is van… ok, bocsánat, akkor veszek inkább traubi szódát…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,4/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 5/10