Külföldi

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív
 

Old Spice reklám

*************************
Old Spice CITRON és TIMBER tusfürdők, dezodorok – 20s +++ Értékelés: 4,8/10
Persze az is lehet egy módszer, hogy a termékportfólió egyes elemeit egymással versenyeztetjük, így hangsúlyozva, mi a legkülönbözőbb igényeknek is meg tudunk felelni, a legkülönfélébb ízléseket, stílus követelményeket is ki tudjuk szolgálni, vagyis valójában nem a termékeink versenyeznek egymással a minőségüket illetően, hanem voltaképp ti vitatkoztok, melyikkőtök stílusa a menőbb. Nálunk azonban senki sem veszít… hú, de jó szlogen… mit fizetsz?

***************

***************
Nos, az a kreatív, akire ezen brand reklámozása van bízva, aki ezt a kampányt is tervezte, nagyon kreatív ember lehet a csapatával együtt. Már legalább három írásban foglalkoztam vonatkozó reklámjaival, mondjuk egyikben sem dicsértem meg, mi több, az engem kifejezetten idegesítő reklámok közé sorolnám őket, de kétségtelen, kifejezetten eredeti ötleteket láthatunk itt. Itt jegyezném meg, ami eredeti az még nem biztos, hogy jó is. Például nagyon eredeti ötlet volt szerintem, amikor gyermekként az öcsémmel a már meguntnak ítélt játékainkat elkezdtük kidobálni a negyedik emeletről az utcára. Ezt mások is eredetinek tartották ugyan, de nem igazán örültek neki, amely örömtelenség kifejezése később rajtunk csattant a szó szoros értelmében, apánk által közvetítve.
Jelen példánkban kétféle stílusú embert vehetünk szemügyre a rájuk jellemző stílusnak megfelelő termék alkalmazása közben. Mindkét ember fekete, jó testű férfi, de mégis más a stílusuk. Ők tartanak egy úgymond frissességi versenyt a portfolió két különböző elemét képviselve. Nekem úgy tűnik, az agresszívabb fazon tökre lenyomja a konszolidáltabb ürgét.
De Gizike kedves, miért nem lehetne az egyik fehér, a másik meg fekete, így is hangsúlyozva a stílusbéli különbségeket. Jesszus Ede, hogy maga milyen hülye! Azt akarja, hogy faji zavargások törjenek ki világszerte a reklámunk nyomán? Hát Gizike kedves, mondjuk ilyen jó eredményre nem számítanék, de szerintem tökre hatásosabb volna. Igen? És melyik nyomja le a másikat Ede azt mondja meg? Maga fehér, én fekete vagyok… Nem, nem én a főnökasszonyt semmiképp sem nyomnám le, ugyanis…
Na mindegy, ezért fekete mindkettő, és tényleg csak a stílusban diferálnak. Az első bácsi olyan szolidabb fajta, ő csak ki akar menni a természetbe ezzel a citromos verzióval, mert ettől leszünk, nem tudom mi, mert közben az erőszakos figura betör a képbe, és valamilyen timberes változatot igyekszik ránk kényszeríteni.
Teljesen világos a koncepció. Ede és Gizike összeveszett a koncepciót illetően, Ede szerint túl macsós az üvöltözős figura, Gizike véleménye szerint pedig túl puha a puhábbik figura. Gondolom a megrendelőnél is összevesztek maguk a megrendelők egymással hasonló alapon miután bemutatták Gizikéék mindkét verziót, ezért Gizikééknek megjött a jobbik eszük (nem politikai értelemben) és kitalálták ezt a vegyes verziót, mondván, így több stílus is megtalálhatja a maga foltját. Mint zsák. Vagyis mint zsák a foltját. Van egy ilyen mondás.
Na de vannak itt egyéb dramaturgiai eszközök is, amelyek mélyen aláhúzzák a mondanivalót, és segítenek megérteni a koncepciót, vagyis hogy nem kell letenned a voksot egyik figura mellé sem, hisz mindkét stílus kiváló terméket tudhat magáénak. Legalábbis ezt gondolom, ezen eszközökről annak ellenére, hogy fogalmam sincs, mit jelentenek, hogyan kellene segíteniük engem a fentebb vázolt megnyugtató állapot elérésében. De te majd megmagyarázod. Például észrevetted-e, hogy a szelídebb ember fürdőszobája voltaképp egy fakéreggel burkolt kockában van, és az záródik össze mögötte, amikor kimegy a természetbe. Van neki az erdőben egy ilyen fakockába telepített fürdőszobája. Tök király. De könyörgöm miért és hogyan? El vagyok veszve. Aztán valahogy megakad a tű a lemezen képileg is, de ezt rögtön széttépi az erőszakosos macsósos ember, és egy konyhában fújkodja magára egy szál piros alsóban ezt a timbert, vagy mit. Majd némi brand-re jellemző szignál füttyszó és termékkép után ott terem az üvöltős fazon egy fürdőszobában nedvesen, és azt mondja, le az izzadsággal, fel a jó illattal. És most segítsetek kedves olvasók, egy kar nő ki az egyik bicepszéből, és rámutat a másik bicepszére, amely bicepsznek szája van, és beszél. Ő mondja, hogy fel a jó illattal. Egyszerűen nem igaz, hogy nem értem e képi nyelvet azzal a rengeteg eszemmel. Erdőben fakockácska, benne fürdőszobácska, és a háromkarú, beszélő izmú hős. Könnyedség, képi humor, geg, ilyesmikről hallottál már? Aha. De Chaplinnél még értettem min nevetek. Itt csak nevetek, de nem tudom min. Vagy sírok?
*******************************************************************************
Értékelés: 4,8/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10
A látvány (Scene) – 6/10
A technika (Technology) – 6/10

Ki van itt?

Oldalainkat 113 vendég és 0 tag böngészi

Utolsó hozzászólások

Legutóbb olvasottak

Olvasottsági sorrend az elmúlt félévben

Olvasottsági sorrend 2008 február 9 óta

És még ezek is:

Forgalom

2.png5.png4.png1.png6.png5.png
Ma283
Tegnap446
Ezen a héten2756
Ebben a hónapban10698
2014.10.25 óta254165

Látogató infó

  • IP: 54.162.10.211
  • Böngésző: Unknown
  • Verzió:
  • Operációs rendszer: Unknown

Itt és most

3
Online

2017. szeptember 23. szombat, 11:21

És még ezek is: