2 1 1 1 1 1 Rating 2.00 (1 Vote)

SNICKERS reklám

*************************

SNICKERS  szelet – 30s +++ Értékelés: 5,2/10

Az a jó a reklám ötletelésben, hogy az ötlet, mint olyan, tetszőlegesen vad lehet. Tehát nem kell attól félni, hogy a túlságosan vad ötlet mintegy agyonvágja a sztorit, mert egyrészt arra nincs is idő, másrészt mivel nincs is idő, azonnal meg kell lepni a kedves befogadót, hogy a figyelme jól fel legyen keltve neki. Mondjuk ha egy novellában a férfi épp azon vívódik, hogyan mondja meg szerelmének, hogy szereti, és ekkor jön egy sárkány, és megmondja helyette, ez abszolút érdektelenné teszi a továbbiakat. De persze ha a lángokádó közben mosószert is ajánl…

***************

***************

Akkor legyen a Mr. Bean egy ilyen saolin kungfu harcos, de közben nézzen úgy ki, mint ő maga, és akkor próbáljon úgy ugrálni, meg repülni, mint a társai, akik tényleg úgy néznek ki, mint egy-egy saolin kungfu harcos, mert azok is, és akkor a Mr. Bean nagyon ügyetlen persze, és akkor mégis ugrik egy tetőre, de az beszakad alatta, és ott csupa ellenséges harcos veszi körül, akik mindjárt megölik, és akkor a többiek bedobnak neki a tető lyukán keresztül egy ilyen csokit, és akkor a Mr. Bean beleharap, és átváltozik saolin kungfu harcossá, meg minden. Mert evett ebből a csodadologból.

Elég vad ötlet, nem? Mr. Bean, mint saolin kungfu harcos. És persze vicces, ahogy még Mr. Bean-ként próbál úgy csinálni.

Voltaképp szeretem az ilyen reklámokat, ahol úgy átváltozik hirtelen az ember. Általában szeretik az emberek, amikor egy történetben valaki gyámoltalanból, valaki szuperhős lesz. Általában szeretik az emberek az ilyen fejlődéstörténeteket. Na mondjuk egy reklámon belül nem kifejezetten hosszan követhetjük nyomon a főhős személyisége változatos fordulókon keresztül történő hőssé válását, de elég nekünk egy pillanat is. Na most persze nem hisszük el, hogy a termék okozza ezt a pillanatokon belül történő jobbra fordulást (nem politikai értemben), de azonnal elhisszük, e termék igen tápláló lehet. Meg hizlaló. És persze ez csapda is egyben. Hogyan hirdessünk egy kifejezetten kalóriadús terméket a világ fizetőképes, ennélfogva igencsak elhízott felének. Negyedének. Hatodának. Mindegy na, most nem erről van szó. Nagyon rafináltnak kell lennünk tehát, hiszen mindenfelől dől az egészséges táplálkozást propagáló üzenet, a különféle táplálkozási őrültségekre buzdító sugallat, amelyeknek nem valószínű, hogy alapköve lenne e termék fogyasztása.

Mit van mit tenni, hangsúlyozzuk a tápláló oldalt, és mutassunk be úgymond energiahiányos eseteket. Végül is virágozzék minden virág, azaz virágozzék minden termék, ami egyfelől egészségtelen, másfelől egészséges, mi több, életmentő lehet. A döntés súlya rád nehezedik. Na most milyen legyen az az energiahiányos eset? És ettől kezdve szabad a gazda, avagy a lovak közé dobhatjuk a gyeplőt, jöhetnek a vad ötletek. A hétköznapi életből ugyanis nehéz, hisz ott tombol a fentebb már említett ellenpropaganda, bár elő-elő lehet kaparni onnan is néhány ötletet, lásd, az edző úgy néz ki, mint egy idős néni, és a termék fogyasztása után lesz belőle megint életerős edző. Bár ez is elég vad.

Lehetne szexista vonalon is nyomulni (bár azt hiszem, épp ennek a terméknek van egy olyan autómosós bikinis nős verziója is), amikor például egy enervált, petyhüdt párocska eszik ilyet, és akkor az egyik vad bikává, a másik vadmacskává változna, és így esnek egymásnak. Ekkor azon is eltöprenghetne a kedves potenciális, vajon hogy nézne ki a nászukban fogant gyermek? Egy vadbikamacska féleség talán… ja, de most nem erről beszélgetünk, elnézést. Illetve dehogy elnézést, hisz arról volt szó, bármilyen vad ötlet lehet. Igenis vadbikamacska, és a végén ő is előhúzna egy ilyen terméket és azt mondaná, a szüleimtől örököltem a szeretetét. Megállni tilos!

Nem bánom, a vadbikamacska kicsit hasonlíthat Mr. Beam-re, hisz úgy tűnik, az ember sohasem érezheti elég gazdagnak magát ahhoz, hogy már ne legyen az a pénz, amiért elvállal akármit. Persze nem ismerem a részleteket. Lehet, jó oka volt rá. Én például nagyon szeretnék olyan gazdag lenni, hogy úgy érezzem, még mindig nem vagyok elég gazdag. Na és akkor én is szeretnék reklámfilmekben szerepelni. És ha esetleg addigra nem lennék híres ember, hát én fizetek…

*******************************************************************************

Értékelés: 5,2/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 4/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 7/10

A technika (Technology) – 6/10