3 1 1 1 1 1 Rating 3.00 (2 Votes)

CCC reklám

*************************

CCC LASOCKI cipők – 30s +++ Értékelés: 4,2/10

Szóval persze, értem én, hogy a „direkt” reklámok idejének már leáldozott, a célközönség vizuális kultúrája már sokkal előrébb van, mintsem egyszerű árubemutatókat szemléljen, és jól elaludjon rajta, vagy kimenjen a konyhába gyorsan valami kaját összedobni a film folytatásáig. Oda kell szegezni azt a nézőt, azt a potenciális vásárlót a foteljához, hogy ne tudja levenni a szemét a látványról, a közölt információról, az új életszemléletről, a boldogság elérésének legújabb módjáról. A képi világnak izgalmasnak kell lennie. Pláne, ha valami izgalmas film megszakításáról van szó, vagy annak a valóság show-nak a megszakításáról, ahol meztelenül kell ismerkedni egy olyan luxusszigeten… nem, én nem nézem, egy barátom mesélte…

***************

***************

Ez itt voltaképp egy cipőbolt reklám. Nem egy cipőbolté, hanem egy cipőbolt hálózaté. Ezekben persze cipőket lehet venni. Meg táskákat is. Szóval olyan cipőszerűségeket, meg ahhoz hasonlókat. Bőrből, vagy ahhoz hasonlóból készült dolgokat. És akkor nem lehet mondani, hogy cipőt a cipőboltból, mert az hülyeség. Unalmas. Izgalmas képi világ kell ide, és valami gondolati hordozó is, hogy ne csak úgy odavakkantsunk, miszerint hé te! Vegyél már cipőt innen, tök jók! Bele kell ebbe fektetni bizony egy kis kreatív munkát. Ja, meg látványvilági munkát is persze. Egyébként szép, de tényleg, csak a cipőket néztem volna meg kissé alaposabban, de hát arra ott vannak a boltok, a honlap, a webáruház, az űrállomás, és az egész világegyetem.

A koncepció gondolom abból az alapötletből sarjadt ki, hogy a cipőkben az emberek menni szoktak. Egyes cipőkből inni is, de ez nem jellemző, kampányt nem lehet rá szervezni. Bár nem lett volna rossz képi ötlet, csak engem megint nem kérdeztek meg. Tehát menni szoktak mindenfelé. Legyen hát a menés az üzenet része, ébresszük rá a kedves potenciális vásárlót, hogy bizony a menéshez, legalábbis ezen szélességi kör mentén általában cipő kell. Egyébként még sok ilyen szélességi és hosszúsági kör van, ugyanis… na jó, ebbe most ne menjünk bele. Tehát ha menni kell, hát menni kell. De hova?

Kivégzésre például? Ezt valahogy elvetették a brain stormingon. Orvoshoz? Fogorvoshoz? Vizsgázni? Ugye lejött, hogy most arra hozok példákat, milyen kellemetlen helyekre is lehet menni cipőben. Végtelen sok kellemetlen helyre. Aminthogy végtelen sok kellemes helyre is, de azért ennyire nem adjuk olcsón kreatív agyunkat, hogy elkezdjünk szemezgetni a végtelen sok lehetséges helyek közül, és csak néhány kellemes helyet sorolunk fel. Dehogy. Emeljük meg egy kicsit a mondandót. Nem nagyon csak ekképpen: Megyek megváltoztatni a világot. És pont ebben a cipőben. Megyek. Ugye ez a kulcsszó. A tini lány, azzal az ő fiatalos, naiv hevületével megy megváltoztatni a világot. Én például szintén ezt teszem, csak nem megyek sehová, hanem ülök a számítógép előtt zokniban, és változtatom megfelé a világot. Bocsánat, értem, ez olyan bájos és megkapó, ahogy a hóna alatt a gördeszkával megy, és közben efféle gondolatok cikáznak a fejében. És hát van rajta az a cipő…

De a célcsoportunk azért ennél szélesebb. Megyek a céljaimért. Elegáns, magas sarkú női cipőben. Ugye a típus. Az önmegvalósító üzletasszony, korunk jellemző figurája, az emancipált nő, megy ebben a cipőben a céljaiért. Ha te ilyen vagy, minden bizonnyal másolnod kell még a cipőjét is. Ugye figyeled az alkotó finom manőverezését a te vásárlói insight-odban. Vásárlói érzésvilágodban. Vásárlói attitűdödben. Vásárlói drájvjaidban. Vásárlói igény háztartásodban. Az agyadban na.

Ok, akkor menj táncolni legalább, ha nem ide tartozol. Akkor ilyesféle cipőt tudunk kínálni, meg ezer ehhez hasonló. De összefoglalva, és immáron hanggal is kimondva, megyek, hogy többet érjek el. Go for more. És leveszi a cipőt. Ez érdekes. Már hogy mivel indokolta a story board alkotója, hogy ennek ellenére ez nem negatív hatású, miszerint azért nem kell ez nekünk mindenhova, hisz mezítláb is milyen jó. Én nem tudom, nem voltam ott, csak én személy szerint itt egy kis elégtételt éreztem, na ugye, a cipő nélkül is lehet menni többet elérni. Talán hogy nem mindegy, milyen cipőt veszel le? Vagy figyelmeztetés, egyenetlen sziklákon való mászkálás esetén elvész a garancia? Vagy átvitt az értelem, olyan könnyű és kényelmes, mintha mezítláb mászkálnál?

Tudod mit, nem érdekel. Ja, hogy nem is kellett volna? Megint túlspiláztad? Különben is, ezek női cipők…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,2/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 6/10

A technika (Technology) – 5/10