1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

CALZEDONIA reklám

*************************

CALZEDONIA harisnyaüzlet – 30s +++ Értékelés: 4,8/10

Már többször elgondolkodtam azon, bizony van az a pénz, amelyért még igen neves sztárok is elmennek arcnak egy termékhez egy brandhez, egy akármihez. Van az a pénz, de vajon mennyi az a pénz? Vagy én azt már el sem tudom képzelni? Ilyenkor mindig kétségbeesek, mennyire keveset tudok a reklámok valós hatásáról, hatásmechanizmusáról, hisz nyilván nem hülyék, akik ennyi pénzt fektetnek bele. Na de állítottam én valaha is, hogy értek hozzá? – mondta Pinokkió a két verébnek, akik az orrán ültek…

***************

***************

Elment Julia Roberts ebbe a márkaboltba harisnyát venni. Mindig ide jár, ebbe a nem túl drága üzletbe, mert szeretett elvegyülni szeretett népe közé. Népébe. Népével. Népének bele. Nem ám hogy elegáns exkluzív márkaboltokba járt volna inkább, ahol megkülönböztetett figyelem venné körül a hírességet, hanem ide jön ő, az egyszerű emberek közé, mert a jó színész ekkor lesi el a típusmintákat következő Oszkár díjas alakításának megformálásához.

Illetve dehogy. Ezt mind a kreatívok találták ki, hogy te érezd úgy, ott vásárolsz, ahol a nagyok. Illetve a nagyok is ott vásárolnak, ahol te. Mit neki a különböző drágábbnál drágább exkluzív lehetőség. Ők a minőséget sokkal többre becsülik, mint a csili-vili, talmi csillogású, sznobos környezetett. Hát milyen minőség lehet ott? Most mondd meg! Hát lehet egy minőség ennél jobb, mint ami itt kapható? Végtére is kinek van szüksége arra, hogy adott esetben a harisnyájával pótolja az elszakadt ékszíjat? Mi? Vagy hogy még száz év múlva is azt hordja. Vagy hogy golyóálló legyen. Vagy arra akassza fel magát. Ezek mind felesleges minőséghalmozások. Szükségtelen. Látod ő is itt vásárol.

És tudod még mi van? Annyira a mi népünk gyermeke ő, hogy fel sem ismered, ha köztünk jár. Miért, Jézust hányan ismerték fel, amikor köztünk járt? A harisnyaboltban. Illetve akárhol. Arról ismered fel a nagy embereket, hogy nem ismered fel őket, amikor köztünk járnak. És látod? A ruhája sem árulta el, mert nem ám valami nagyon Ralph Lauren, Dior, Versace (többet nem tudok), vagy valami ilyesmi ruhában díszeleg, hanem olyanban, amiben szinte össze lehet őt téveszteni a személyzettel. Egyszerű, ízléses, olcsó, illetve nem túl drága ruhát visel ő, aki a nép egyszerű gyermekünk nekünk, szerény, de igazságos, ok nélkül senkit sem végeztet ki. Nem hisztis. Nem veri ki a balhét, nem lesz depis attól, hogy nem ismerték fel. Derűs nyugalommal viseli a megaláztatást… bocs… a nem felismerést, sőt boldog tőle, hogy nem távolodott el a hétköznapi emberektől, tud nyugodtan járni az utcán, tud mosolyogni ezen az egészen az ő jellegzetes széles gyönyörű mosolyával, ami szinte a védjegye, bárki felismeri erről, és ezért olyan jó, hogy nem ismeri fel senki.

Meg különben is, az olyan poén, hogy egy híres embert nem ismernek fel. Neked poén. Vicces neked ez. És ahogy nézed az ő jellegzetes mosolyát, sokféle érzést, gondolatot érezhetsz mögé. Például, nahát, a kis hülyék, mázsaszám kapom a rajongó leveleket, de még annyi gógyijuk sincs, hogy felismerjenek a hétköznapi életben. De azért szeretem őket, az én egyszerű, de kedves, szeretnivaló népemet. Ezért kell hozzájuk inkább a filmvászonról beszélnem, ezért kell ily módon kiemelkedni közülük, ezért kell felmennem a keresztre a Koponyák hegyén, hogy értük meghalhassak, és így juthasson el hozzájuk örömhírem. Szóval például ezt lehet a mosolya mögé képzelni. Nyilván te is ezt képzelted. Na jó, lehet te csak annyit, nahát, hogy mik vannak!

Egyébként az istenek nem is szeretnék, hogy leleplezzék őket az egyszerű halandók előtt, hisz ők nem a tekintély nyelvén akarnak megmásíthatatlan igazságokat közölni az emberrel, csak egyszerűen szeretetet szeretnének sugározni. Itt is titoktartásra inti a művésznő az alkalmazottat, aki bizony felismerte, és nyilván már éppen ahhoz készülődött, hogy világgá kiáltsa, a megváltó köztünk jár! Pedig hiába is kiáltotta volna, hisz a vonatkozó szabályok szerint senki sem hitte volna el, vagy éppen hogy mindenki, egyedül csak Hitetlen Tamás dugta volna bele az ujját…. na jó, ezt hagyjuk.

Szóval én csak annyit mondhatok, most, hogy láttam, Julia Roberts is itt vásárol, én is itt fogok ezentúl harisnyát vásárolni magamnak… neked… úgy értem, ha nő vagy, akkor magamnak… úgy értem neked, ha nő vagyok…megzavart ez a mosoly…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,8/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 4/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 6/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 5/10