Sandoz® reklám
*************************
Cacium-Sandoz® – 30s +++ Értékelés: 4,0/10
Az, hogy mivel illusztráljuk mondandónkat, egyáltalában nem mindegy. Pontosabban nem is illusztrálásról, sokkal inkább demonstrálásról kéne beszélni. Mert demonstráljuk, hogy a termék hat, alkot és gyarapít. Demonstráljuk, hogy a termék nélkül kvázi halottak vagyunk. Tehát olyan helyzeteket kell bemutatni, amelyekben ez mindenki számára egyértelműen kiviláglik. Hogy kétségünk se maradjon afelől, a termék nélkül nem jöhettünk volna létre, vagy ha mégis, e lét nélküle nem folytatható.
***************
***************
Itt például tényleg nagyon vártam a reccsenést. Hisz a demonstráció célja a terméket nélkülöző csontok gyengeségének bemutatása volna, illetve a termék bevitele utáni csonterő növekedés válna nyilvánvalóvá általa. De a reccsenés elmaradt. Nem tudom, tetszik-e érteni. Ugyebár a szkandernél az izomerő számít, és ha az megvan, és csak a csont gyenge, akkor nyilvánvalóan ez utóbbi adja fel előbb. Nem? Láttam már ilyen szkanderes videót, nem linkelem be, akit érdekel, mert perverz szadista állat, az guglizza ki magának. Engem nem érdekel, hogyan szúrja át… ja, bocsesz, rád nem gondoltam, tudom, nem bírod az ilyesmit. Tehát nem volt reccsenés, pedig biztos mindenkibe bevésődött volna a termék hasznosságának nyilvánvalósága. Jó, lehet, reccsenés előtt talán elkezd fájni, ez figyelmezteti az anyukát, eddig, és ne tovább, és ezért hagyható el a reccsenés maga. A dolog tán azért érdekes, mert a jobb fantáziájú befogadók (én) számára ez egy kvázi „durva reklám”, hisz gyenge csonttal szkanderezni egyenes út a csonttörés felé. Szóval az én agyamban ez igenis egy durva reklám, tessék betiltani! (Csak nálam lesz látható ezentúl. Ugye?)
De anyuka csontja nem törik, hanem csak érzi, a csontjai erősen kalciumhiányos állapotba kerültek. Ez azonnal számunkra is nyilvánvalóvá válik, hisz meg is tekinthetjük ezeket a csontokat a maguk valójában, és én is azonnal megállapíthattam, lám, lám, ilyen annak a csontja, aki elhanyagolja a megfelelő mértékű kalciumpótlást.
Megmondom mi a baj ezzel a reklámmal. (Ez jó, az egész blog erről szól.) Az, hogy szomorúságot okoz nekem, és szerintem még sok más kedves befogadónak is. És ha szomorúság kötődik úgyis mint feeling egy termékhez, akkor az nem jó vevőcsalogató. Nem bizony. Hogy mi a szomorúságom tárgya? Nézem ezt a jelenetet, ahogy a kisfiú szkanderozik az anyjával, és hirtelen rádöbbenek, hogy én sohasem szkanderoztam az anyámmal. Nekem ez nem adatott meg, tetszik tudni? Erről én akarok beszélni. Ráadásul én még az apámmal sem szaknderoztam soha, pedig az magától értetődőbb lett volna, hisz a macsóvá nevelés elsősorban az apák kötelessége. És lám, ennek a kisfiúnak még az édesanyja is áldozatot hoz a kisfiú egészséges macsóvá alakításának oltárán, még ő is csatasorba állítja amúgy gyenge csontjait csak azért, hogy a gyermeke értékes macsója legyen a társadalomnak. Istenem, milyen szép gyermekkor. Nekem ilyen nem jutott. Nekem csak „anyám szájából édes volt az étel, apám szájából szép volt az igaz”. De szkander, nos az nem jutott osztályrészemül. Most szomorú és depis vagyok emiatt, és majd jól a konkurencia termékével fogom erősíteni a csontjaimat, mert innentől kezdve akárhányszor meglátnám majd ezt a terméket, annyiszor jutna eszembe az engem ért nagy gyermekkori veszteség.
És tudják mit? Engem még az sem érdekel, hogy egyedül ez a termék tartalmazza szerves vegyületben is a kalciumot. Na bumm. Akkor mi van. Jó lesz nekem az szervetlen vegyületben is. Majd én szervesítem a szervezetemben. Vagyok olyan legény. A víztiszta oldódás sem érdekel. Legyen az az oldódás akár zavaros is, az ilyesmit nem a szépségért szedi az ember.
És lám, miután anyuka a terméket magába fogadta, ezt nem látjuk, de nyilván, máris le tudja győzni szkanderben a kisfiát. Igaz, terméktelen csontokkal sem láttuk veszteni. Na ezen most elgondolkodtam. Vajon miért nem? Ó a gondos kreatív dramaturgiai érzék. Hát hogy nézne ki ahogy a kisfiú legyőzi anyukáját kihasználva annak testi gyengeségét? Csak azért győzne, mert az anyukája testi épsége nem száz százalékos? Az nem fair. És nem fair dolgok ne kapcsolódjanak össze a termékkel. Nagyon helyes. Látod? Igen, megint láthatod, ez egy szakma.
De hogy az én anyám sohase szkanderezett velem… ezt a bántó felismertetést sohasem fogom megbocsátani ennek a terméknek. Isten engem úgy segéljen!
*******************************************************************************
Értékelés: 4,0/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 4/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 6/10
A látvány (Scene) – 3/10
A technika (Technology) – 3/10