Külföldi
Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív
 

Zewa reklám

*************************

Zewa kampány – 70s +++ Értékelés: 5,8/10

Na! Ne haragudjatok, hogy ezt mondom, de ez nem is olyan rossz! Most miért? Mondtam én olyat, hogy nem is létezhet jó reklám? Nagyon jó mondjuk nem is, de azért egész jó az igen. Szerintem az eddigi csaknem 700 írásomból talán akár háromban is megdicsérem a vonatkozó alkotást. Ez azért szép szám, nem? Persze, igenis lehet jó fogyasztásra ösztökélő terméknépszerűsítőt is készíteni, és még élvezheted is, ha elfelejted, hogy tulajdonképpen a fő célja nem elsősorban a szórakoztatás, hanem gonosz módon a fogyasztásra ösztökélés.

***************

***************

Erről a vízben oldódó vécépapír gurigáról már írtam egyhelyütt, igaz, nem túl lelkesen, mint egy abszolút értelmetlen innovációról. Itt viszont most tök mindegy, értelmetlen-e vagy sem, ebben kérem van valamennyi humor, mint olyan, és nézhető a nővel együtt. Kínban vagyok, valahogy nem áll jól nekem a dicsérgetés, nézzük meg közelebbről, hátha akad valami fikázni való.

Az alapfilm, vagy az első tulajdonképpen ismét megismertet bennünket a vízben oldódó vécéguriga félelmetes nagyszerűségével, miközben szellemes beszólásokkal ad a pofánkba maró gúnnyal nekünk férfiaknak, hogy tudjuk, merre hány méter. Persze sztereotípiák, mi mások, de nyilván abból lesznek a sztereotípiák, amik gyakran vannak. Úgy értem a gyakori, vagyis a visszatérő, azaz a gyakran ismétlődő magatartásformák, amelyek ily módon jellemzőknek is tekinthetők mintegy ennél fogva a férfiakra, de azért sokszor az igazságtalan általánosítás szexista csapdáját sem elkerülve lavírozik a könnyű, csaknem olcsó szellemesség szküllái és charybdisei között, és így az általánosíthatóságban sokszor tetten érhető humorforrás megcsapolásával interpretálja a terméknépszerűsítő üzenetének sinéquanone-ját. Jó, akkor olvasd el még egyszer, na…

Az alapfilmben, vagyis az elsőben a brand, a termék igencsak előtérben mutatkozik, alaposan a fejünkbe vési kiről és miről van szó. Közben megadja a kampány alaphangulatát, mintegy bemutatja az alapkoncepciót, miszerint itt egyféle férfioktatásról van szó, minket, gyarló, a részletekre nem ügyelő férfiakat tanítgat itt kedves nőtársunk bizonyos értelemben a kulturált viselkedésre, vagyis néhány apró, de hatásos trükkre, amivel elkerülhetjük, hogy a mocskos disznókkal hasonló megítélés alá essünk. Tényleg kíváncsi volnék, ha valóban ilyen képük van rólunk a kedves hölgytársainknak, akkor vajon milyen borzalmakat képzelhetnek el egyéb higiénés tevékenységeink elégtelenségéről, mint például a fenekünk kitörlése, vagy genitális traktusunk tisztántartása. Alig várom azt a merész reklámalkotót, aki hozzá merne nyúlni ehhez a témához is, hisz annyi vonatkozó termék kínálkozik népszerűsítésre. Na majd én. Zárójelben jegyzem meg… ja… (Zárójelben jegyzem meg, az utóbb említett területek higiéniája sokkal inkább aggódni valónak tűnhet női szemmel, hisz ebben a vonatkozásban egy tálból cseresznyézünk, vagy mi…)

A bevezető, vagy első film végén fel is hívják a figyelmünket a többi etűdre is, érdemes megnézni, már azért is, mert ezekben csak a végén, nem túl feltűnően jelenik meg a brand, de ekkorra te már tudod, honnan is jönnek e szellemes jelenetecskék. Tényleg csak a végén a legalsó felirat legalsó sora utal mindössze a vízben oldódó fantasztikumra.

Azért vegyük észre mennyi szeretet sugárzik a kedves hölgyből oktatása tárgyára vonatkozóan, érezzük, itt egy nagyon szeretett férfiról lehet csak szó, vagy nagyon a kapcsolat elején járhatunk. Ez az én buta mackóm korszak, itt még viccelődünk, csipkelődünk, mintegy évődünk, de valami kellemetlen előérzet nekünk, már tapasztalt, sokat megélt férfiaknak, csak-csak bekúszik a jelenet szemlélése közben. Hisz mi lassan tanulunk, és tudjuk, hetvenhetedszer már nem ilyen könnyed eligazításban lesz majd részünk. És hogy miért nem tanuljuk meg akkor a tananyagot egyáltalán? Mert mi büszke férfiak vagyunk, és ha megtennénk, azzal jól kihúznánk a sztereotípia varázsszőnyegét a kedves kreatív munkatársak alól. Mihez fognának akkor?

Picit irritáló még az az istentelenül tágas fürdőszoba. Sokunk lakása nincs ekkora. Tudod mikor lehetne kuglizni a vécégurigákkal az én fürdőszobámban, miközben a mosdóra könyökölve ülök a vécén. (Nem is, az én fürdőszobám még tágasabb, csak a poén kedvéért írtam le ezt itten nekednek.) De hát szegény ember vízzel főz, ne keseredj el, vigasztaljon a tudat, ugyanúgy oldódik a gurigád a te vécédben is, mint ennek a gazdag fiatal párnak itt a filmen. Mindig van közös nevező. A te pénzednek sincs szaga…

*******************************************************************************

Értékelés: 5,8/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 5/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 8/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 6/10

A technika (Technology) – 5/10

Ki van most itt?

Oldalainkat jelenleg 58 vendég és 0 tag böngészi

Utolsó hozzászólások

Képtalálat a következőre: „kövess minket a facebookon”

Legutóbb olvasottak

Olvasottsági sorrend egy évre visszamenőleg

Olvasottsági sorrend 2008 február 9 óta

És még ezek is:

Forgalom - különböző IP címekről

4.png4.png7.png8.png1.png1.png
Ma75
Tegnap292
Ezen a héten733
Ebben a hónapban6851
2014.10.25 óta447811

Látogató infó

  • IP: 34.204.11.236
  • Böngésző: Unknown
  • Verzió:
  • Operációs rendszer: Unknown

Itt és most

1
Online

2018. december 19. szerda, 15:36

És még ezek is: