1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Milka reklám

*************************

Milka csokoládés keksz – 20s +++ Értékelés: 4,8/10

Bevallom, nem minden reklámot értek meg azonnal. Vagy egyáltalán nem. Persze ilyenkor mindig magamban keresem a hibát, hisz gyerekeim már sokszor rávilágítottak időnkénti közös filmnézéseink során, hogy egy picit magamra maradok az adott film értelmezhetetlenségét hangoztatva. Ugye apa neked már megint fogalmad sincs, ki kicsoda, és hogy merre meddig? Nos, most sem nagyon tudom hová tenni ezt. Talán világos lesz, miközben írok róla…

***************

***************

„A gyengédség néha különleges formában érkezik.” Ezt halljuk indításképpen, és látunk egy szerelmespárt… illetve nem is tudom, pontosabban elnézést, hogy ezen megakadtam egy pillanatra, most tisztára úgy tűnök, mintha homofób lennék, pedig nem. Szóval látunk egy szerelmes párt… illetve bocsánat, tökre lehet, csak barátnők, és ez itt poénból van így, hogy össze van fonva a hajuk, kettejüknek egy copfba. Jó, hát tényleg vicces, nyilván itt fonta őket valaki össze, és mielőtt indulnának, majd szétfonja a fejüket az illető. Na most amit nem értek gyerekek, hogy ez miért a gyengédség jele? Azt értem, hogy különleges forma, mert különleges forma. De miért a gyengédségé? Erről nem inkább azt asszociálnád, hogy erős, szoros, elválaszthatatlan, meg ilyesmi? Te ezek mégiscsak szerelmespár lehetnek, nézd a lábukat, meg ahogy egymásra néznek, meg a háttérben is olyan szerelmespár sziluetteket lehet látni, és nyilván a szerelmesek közt trivialitás a gyengédség. Biztos neked is már sokszor megfordult a fejedben, de szívesen magamhoz kötözném a szerelmemet, hadd érezze, milyen gyengéd vagyok irányában. Gyengéden kötöznéd magadhoz jó szorosan.

Miután megcsodáltuk az összefonódott párt, a kedves mesélő megkérdezi a kék brand tehenet, hogy ez neki tetszik-e? Hát persze hogy tetszik neki gyerekek, látjátok, milyen igenlően bőg egyet?

Aztán ott az a másik szerelmespár, kivételesen hetero, ahol úgy fejeződik ki a gyengédség, hogy a férfi mintegy belefoglalja pulóverébe a párját is. Ez olyan bohókásan pajkosan kedves, melegséges, izés. Na jó, ez talán még gyengédnek is elmegy. Tetszik is ám a kék brand tehénnek! Helyeslően múzik egyet.

Na de miért is történt ez az egész? Mi végre e tendenciózus felvezetés? Mi az, amiben a reklámozott termék erős hasonlatosságot mutat a felvezetés által felkorbácsolt érzelmekkel? Pontosabban a felkorbácsolt pozitív érzelmekkel természetesen. Hogyan fogja a termék ugyanezt a kellemes érzetet, érzelemvilágot felidézni, mintegy okozni, esetleg fokozni? Gyengédség, különleges formában. Ez tehát a felidézendő.

„Milka édes lü, vagy sós tuc keksszel.” Ötödszörre se értettem, aztán rájöttem, hogy a következő képkockákon rá van írva a csokira. Jó, na, hát ez a nevük, és tényleg szokatlan a sós csokis keksz. Az édes nem annyira abból mintha több is lenne, de talán Milkából még annyi nem volt, vagy tudom is én, OK, legyen szokatlan forma. És akkor ezek szerint itten gyengédség van ebben a szokatlan formában. Ez a csoki maga a gyengédség. Nem vitatkozom, a gyengédséggel össze lehet kapcsolni a csokit, illetve bármilyen nem durva ízű terméket, hisz úgymond gyengéden játszanak selymes ízek ízlelőbimbóink lágy halmain, s mint finom fuvolafutamok, úgy oszlanak szét nyelvünk puha dombjain. Ezt figyeld, most leírom így:

Gyengéden játszanak selymes ízek
Ízlelőbimbóink lágy halmain
S mint finom fuvolafutamok
Úgy oszlanak szét
Nyelvünk puha dombjain

Na mit szólsz? És csak ezt a reklámfilmet néztem meg. Mertem gyengéd lenni. Ez van odaírva. Nem értettem, micsoda hülyeség, merj gyengéd lenni! Már hogy merjem megkóstolni a terméküket? Hát bátorság kell hozzá? De aztán megértettem, igen, most megértettem gyerekek végre ezt a filmet, és látjátok, hatott rám, mertem gyengéd lenni, és micsoda energiák szabadultak fel bennem! És így értem a narrátor bácsi utolsó mondatát is. „Gondoltad volna?” Mit? Hogy van a Milkának csokis keksze? Meg sós csokis is? Dehogy. Azt nem gondoltam volna, hogy pusztán a terméknépszerűsítő megnézése azonnal költővé tesz engem, meg gondolom téged is, pedig még nem is ettem ebből az új termékből.

Azt hiszem ezek után már teljesen felesleges is volna…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,8/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 5/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 6/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 5/10