4.5 1 1 1 1 1 Rating 4.50 (2 Votes)

Raffaello reklám

*************************

Raffaello kókuszos desszert – 20s +++ Értékelés: 5,0/10

Igen, egyszer már érintettük ezt a témát a helyettünk beszélő édességről. És ott jól megmondtuk a magunkét, hogy egy édesség nem is tud beszélni, meg minden, és nagyon szellemesen érveltünk ottan, de itten most inkább visszatérnénk ahhoz a témához, miszerint a reklámok voltaképpen mikromágiák, azaz másfél órás filmeket képesek húsz-harminc másodpercbe belezanzásítani. Ez ám a művészet kisfiam! Másfél órában még én is nézhető filmet alkotok. Talán még te is. De ezt figyeld meg!

***************

***************

A sármos fiatalember egy vonatkozó márkaboltban leemel egy vonatkozó terméket egy vonatkozó termékekből alkotott kisebb piramis tetejéről. Azért sem írom ki, hogy Raffaello. Érdemes megfigyelni az arcát. Biztosan neked is így szokott felderülni az arcod, amikor meglátsz mondjuk egy szép füstöltcsülköt a hentesnél, mert azonnal a csülkös bableves jelenik meg a szemeid előtt. Neki meg a szerelme jelenik meg nyilván. Csülök, csülök. Vagy mi. Tényleg, ahogy járja az ember a szupermarketek ösvényeit, állandóan ilyen mosolygós arcokat lát, ahogy a kedves vevők a termékek látványát fogadják. OK, túlzó ciki, abbahagyom.

„Mondd el Raffaellóval, amit a szíved súg.” Szerintem ez most egy belső monológ, így követhetjük nyomon, hogyan fogalmazódik meg főhősünkben az ötlet. Egyébként rájöttem, miért zseniális ez a márkanév választás. Mert valószínűleg a legtöbb nyelven nem húzza alá a helyesírás ellenőrző. Ez ám a gerilla marketing! Ez akkor is szép gondolat tőlem, ha nem így volt. Ugye?

A történet szerintem arról szól, hogy a szép fiatal szerelmespár szerelme válságba kerül, amikor kiderül, a szép leány szakmai karrierjét egy nagy lehetőség tehetné meredekebben felfelé ívelőbbé. Igen ám, de ez egy, a jelenlegi lakóhelyüktől távoli nagyvárosban manifesztálódhatna csak. Azonban főhősünk, a sármos férfi karrierje éppen ebben a városban már igen magas fordulatszámon pörög. És nem akarja feladni. Nem akar a lánnyal menni. Nagy veszekedések történnek, sírások, miegymások, de a búcsú pillanatai szépek. A szép emlékeket nem lehet semmissé tenni. Nagy szerelem volt.

Mindezen gondolatok, emlékek a férfiú agyán suhannak át, és a varázslatos termék címkéjén máris megjelenik a felirat, máris hiányzol. „Amikor elmondanád, hogy máris hiányzik, Raffaello.” Ezt neked tanácsolják tulajdonképpen. Már hogy hasonló helyzetben tégy te is így. Ne csak az íze kedvéért zabáld a terméket, te állat! Na mindegy, a lány szomorúan, komor arccal siet az ülése felé a repülőgépen, és amikor leül a business osztályú székébe, csak akkor veszi észre, a szomszéd ülés már foglalt. Egy termék ül rajta. És valóban, mintha beszélne hozzá a termék, a lány meglepett boldog örömmel pattan fel, és néz hátra (miért éppen hátra?), szemével a sorok között kutat, és hirtelen, egy újság visszahajtott sarka mögül a szerelme pillant vissza rá hamiskás mosollyal. Igen! A szerelem erősebb volt! Győzött a boldogságvágy! Győzött a ropogós mandula, a lágy krém és a hófehér kókuszpelyhek! Én sírtam egy keveset ennél a résznél. Elnézést. Most miért? Igenis ez a termék a lány szerelmét testesíti meg. Látjuk is, ahogy érzékien bekapja. Az ő teste, az ő vére. Bocsánat, nem akartam blaszfémiát elkövetni. Ja, meg pornográf sem akartam lenni. Ja, meg vicces sem akartam lenni. Ja, meg ezt a blogot sem akartam megcsinálni. Ja, meg… de hát ember tervez, isten végez ugyebár.

Szép a történet, nem? Tökre hollywoodi. És ott van húsz másodpercben. A részletek is milyen finoman ki vannak dolgozva. Például átjön, hogy a pasasnak a pénz abszolút nem számít, ha esetleg azt hinnéd, csak erre a nem túl drága édességre futotta neki engesztelésül. Ugyanis nyilvánvalóan két helyett kellett lefoglalnia a business osztályon, egyet magának, egyet meg a terméknek, hogy aztán a termék helyére ülhessen. És ez nem lehetett olcsó mulatság. Nem, a véletlenre nem bazírozhatott, hogy pont a lány melletti hely lesz üres.

Nem megy ez nekem. Beszélek össze-vissza. Nem baj, legközelebbi írásom csak egy nagy fényképből fog állni. Természetesen ezen termék nagyon gusztusos, profi fényképéből. Mert az többet mond minden szónál…

*******************************************************************************

Értékelés: 5,0/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 5/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 4/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 6/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 5/10