3 1 1 1 1 1 Rating 3.00 (1 Vote)

Magnum reklám

*************************

Magnum jégkrém – 30s +++ Értékelés: 5,8/10

Mint tudjuk, bevezetett, nagy brandeknek általában nincs szükségük valamiféle bevezető kampányra annak minden kockázatával, hanem csak úgynevezett emlékeztetőket küldözgetnek szanaszét a reklámmegjelenítés világába. Persze ha új terméket vezetnek be, azzal érdemes egy kicsit tökölődni, de már az is sokkal könnyebben repül a már jól ismert brand-szárnyakon. Jelen elmélkedésünk tárgya is egy ilyen jól ismert brand. Szóval brand a lelke mindennek.

***************

***************

Nagyon profi fényképezés, nagyon profi képek, képi ötletek, nagyon profi zenei anyag, nagyon profi minden. Tetszene is, illetve tetszik is, csak hát a tartalom, csak azt tudnám feledni. Ja, persze, nyilván főleg az a bajom, hogy ez egy reklám. Nem is igaz, mert láttam én már szintén nagyon profi módon kivitelezett nagyon szar amerikai sorozatot is. Ott is a tartalom, az volt egy kissé defektes.

Hogy mi a bajom? (Tényleg leszokhatnék már erről az önmagamtól való kérdezgetésről.) Szóval hogy mi a bajom? (Shit!) Mondhatnám, azok a kis léggömbök hogyan maradhatnak a levegőben, amikor olyan súlyos a terhük? Mondhatnám, de nem mondom, mert érzem, ez nem egy fizikára általános iskolásokat játékosan oktató szemléltető anyag, hanem egy reklám. Tehát nem mondom. Akkor mit mondok? (Shit_2!) Azt, amit már itt is mondtam, el a pornóval a gyerekektől!

De hol itt a pornó? (Shit_3!) Hát ottan van itt a pornó, hogy a néni, pontosabban egy nagyon szép néni, beletesz a szájába egy ilyen hosszúkás tárgyat, és jól beleharap, és ez nagyon metaforizál, meg szimbolizál, meg evokál, meg… szóval mintha azt csinálná azzal. Azért fogalmazok ilyen finoman, mert esetleg gyerekek is olvashatnak. De te tudod, mire gondolok. Illetve ha te gyerek vagy, akkor nem tudod. Ne is tudd. Ne is kérdezd meg. Most persze biztos meg fogod kérdezni. Azt mondják itt nekem belül, a másik énem… miért, neked nincs kettő? Szóval azt mondja, amiképpen szinte biztos, hogy gyerek nem olvassa az én blogomat, akképpen biztos, hogy egy gyereknek ezen képekről nem az jut eszébe, ami nekem. Meg neked. Illetve ha te gyerek vagy, akkor neked nem. De ha te gyerek vagy, akkor nem olvasod ezt a blogot. És nem jut eszedbe az, ami nekem. Felejts el.

Akkor végtére is mi a bajom? (Shit_4!) Felnőttnek eszébe jut, gyereknek nem, de mindkét célcsoportnak eszébe jut maga a termék. Felidéződik. És vesz. Mission completed. Na jó, de mi van szegény megalázott nőkkel? Nekik is teszik ez? Hogy őket a reklámokban mindig csak szex tárgyakként tüntetik fel?  Igaz, ezenközben mindig nagyon szépnek is tüntetik fel. Egyébként ez sem tetszik neki. Tudom, mondták. Ők szerintük valódiak, és nem ilyen műszépek, meg szex tárgyak. Mondtam is a kedves páromnak, ne aggódj, te nem vagy ilyen szép. Ennek sem örült. Ezek a nők!

Szépen ereszkednek alá a magnum léggömbök az égből, de csak kevesen veszik észre. Mindösszesen két nő. Pedig nagy tömegben jönnek. A léggömbök. De csak két szép fiatal nő veszi észre. Ja, nem. Van még egy a csónakban, és egy a pályaudvaron. Senki többet. A többiek nem szeretik ezt a jégkrémet. Rá se hederítenek. Különös. Ez nem baj, mint üzenet? Hogy ennyire közömbösek a többiek? Csak kérdezem, én nem értek hozzá. Mintha hangsúlyozva lenne: csak fiatal, szép hölgyeknek. Nem baj, mondja a másik énem, mert ez egy ilyen felidéző, emlékeztető reklám. Az üzenet, hogy csoda hullik az égből. Csak a kiváltságosok látják a reklámmese szerint. Varázslat történik. Érted? És légy te is része a varázsnak. Hisz már ismered. Idézd fel tehát újra a mesés élményt, amit akár ezek a képek is szimbolizálhatnak. Lődd be magad a termékkel megint. Akkor is, ha nem vagy fiatal, szép nő. Mert ez „ünnep az élmények hódolóinak”. Ez gondolom azt jelenti, még az élmények között is élmény. Tehát ha szereted az élményeket, vagyis ha nem vagy kakatón őrült, na akkor ez aztán magasan ki fog emelkedni az átlagos élmények közül. Más is kiemelkedhet, például egy hegycsúcs legyőzése, egy találmány világra hozása, vagy egy gyereké, és más egyéb apróságok, de ünnepszámba igazán csak ez vehető. Ahhoz a nagyszerű élményhez sem fogható, amit most én éltem át, midőn is megértettem, megérteni véltem egy koncepciót, miért is ilyen pornográf egy jégkrém reklám? Persze ha gyerek vagy…

*******************************************************************************

Értékelés: 5,8/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 5/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 7/10

A látvány (Scene) – 7/10

A technika (Technology) – 7/10

{mxc}