1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Raffaello reklám

*************************

Raffaello kókuszos desszert – 30s +++ Értékelés: 4,8/10

Igen, sokféleképpen el tudjuk mondani, ha valaki iránt szeretetet érzünk, például úgy, hogy elmondjuk neki. De hát ez túl primitív megoldásnak tűnik. A beszéd az olyan egyszerű dolog, nem kell túl sok energiát és főleg pénzt befektetni a használatához. Igaz, ez különböztet meg minket alapvetően az állattól, de mégsem tekinthetjük figyelmességnek, ha ezzel az eszközzel üdvözlünk valakit mondjuk anyák napján. Virág, vagy édesség az már igen, ezek aztán tudnak beszélni.

***************

***************

Volt egy könyv, amit kamasz koromban sokat forgattam érthető okokból, amely „A szerelem iskolája” címet viselte. Ebben a szerző felhívta a figyelmem arra a nem jelentéktelen tényre, hogy a virág voltaképp a növény nemi szerve, vagyis randevún egy csokor nemi szervvel üdvözölni a kedvesünket egészen adekvát dolog. Na de mi a helyzet az édességgel? Az nem nemi szerv, igaz, a csokoládé lehet afrodiziákum, de úgy tűnik, mégis alkalmasabb általánosabb célú felhasználásra is. Na de már bocsánat, virággal szoktuk az anyákat is köszönteni, ami viszont a fentiek szerint egészen obszcén cselekedet volna. Na, azt hiszem, ezt a szálat most elengedem…

„Mondd el Raffaellóval, amit legbelül érzel.” Így indít reklámunk. Tiszta sor. Legközelebb a pszichológusnál egy árva szót sem fogok szólni, csak átnyújtok neki egy doboz ilyet. Olvasson a kis kókuszgolyócskákból. Jó, vicceltem. Ne csináld ezt legközelebb a pszichológusnál. „Amikor elmondanád, mennyire fontos neked, Raffaello.” Nem tudom, világosan érthető-e? Ne mondd el, mennyire fontos neked, hanem adj neki inkább egy doboz ilyen terméket. Aztán gondoljon, amit akar. Te megtetted, amit megtehettél. Ennél többet igazán nem kívánhat senki tőled. Hogy biztos nem úgy gondolják a szerzők? Hogy ez rosszindulatú megközelítés? Jó, persze, miközben átnyújtod a terméket, közben azért mondd el, mennyire fontos neked. Nem tilos. És ha mondjuk egy dög nagy luxus Mercit nyújtok át neki azzal nem még sokkal jobban elmondom mennyire fontos nekem? Sokkal fontosabb nekem, mint a Raffaellós akárkinek. Nem? A szöveg szerint ugyanis a fontosság mértékét fejezi ki az átnyújtott valami. Mennyire fontos neked. Te nekem egy Raffaellónyira vagy fontos. Te meg egy Mercédesznyire. Na ki nekem a fontosabb? Ugyan, ez csak amolyan reklámos túlzás, tudod, ezért abszolút szabályszerű. Teljesen előírásszerűen hülye. Inkább fejtsük meg a képeket.

Szép fiatal nő valami boltban magához vesz egy doboz ilyen terméket. Másik szép fiatal nő nézegeti ennek a szép fiatal nőnek a fényképét, és látszik, szereti, mert rámosolyog. Talán a húga, vagy a nővére. Vagy a szerelme. Valami egészen fantasztikus házban történik mindez. Aztán a leszbikus verzió kilőve, mert a háttérben egy férfi olvasgat újságot. Hacsak nem az apja. Valószínűleg csengetnek, mert mindketten az ajtó felé néznek. Én egyébként nem szoktam az ajtó felé nézni, amikor csengetnek, mert úgysem látom, ki az. Egyszerűen odamegyek. Ajtó kinyit, bőrönd látszik, tetején a termék, a kijövő szép fiatal nő először nem néz se jobbra, se balra, hanem boldogan felveszi a dobozt. Aztán néz jobbra is, meg balra is. Fontossági sorrend. Már a termék és a megbízó szempontjából persze. És akkor ott van az első szép fiatal hölgy. És akkor nagy öröm, és mindhárman átölelik egymást. És akkor kiderül, hogy az első szép fiatal hölgynek az anyja a látszólag vele egykorú második szép fiatal hölgy. Mert csak szép fiatal hölgyekkel dolgozunk, még ha hetvenhét éves karaktert kell ábrázolnunk, akkor is. Onnan tudjuk ezt a rokonsági viszonyt, hogy azt mondja „Többet mond minden szónál anyák napján is.” Ez erősíti azt a verziót, miszerint nem kell mondani semmit az illető nekem való fontosságáról, elég, ha adok neki ilyet. Vagy egy olyan nagy Mercit. Jó, nem kezdem elölről.

Túlzás, túlzás, túlzás. Közben étvágygerjesztő képek. Persze hogy ez utóbbi számít. És hogy mellette túlzó szöveg duruzsol a fülünkbe, azt úgysem kezdjük értelmezgetni. Csak átjön, hogy valami pozitívság kapcsolódik az étvágygerjesztőhöz. Valami baromságos pozitívság az igaz, de kit érdekel. Úgysem néz ma már senki reklámokat csak én. Igaz?

*******************************************************************************

Értékelés: 4,8/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 6/10

A látvány (Scene) – 6/10

A technika (Technology) – 5/10