5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (2 Votes)

VW Polo reklám

*************************

VW Polo GTI - 20s

Hát igen, a gépkocsi reklámok között valamivel gyakrabban fordul elő elfogadható minőségű. Vajon miért van ez?

Talán azért, mert a hirdetők feltételezik, hogy e célcsoport szellemi színvonala valamivel magasabban áll, mint a mosóport még megvenni képes szélesebb néptömegeké? Vagyis a tehetősség mértéke - feltételezéseik szerint - általában egyenes arányban áll az intelligencia, és ebből fakadóan az igényesség mértékével? Vagy legalábbis a most feltörekvő fiatal demokráciákban lenne ez így? Akárhogy is van, véleményem szerint a jó reklám mindig hatásosabb, mint a rossz. Bár mivel definíció szerűen a jó reklám = hatásos reklám, ez így talán tautológiának látszik Vagyis egy rossz reklám is lehet jó, ha hatásos. És mégis rossz, mert... de itt talán álljunk meg, és nézzük a konkrétumot.

***************

***************

A fickó kézzel tolja ki a parkolóból a kocsit, mert tudja, ha egyszer elszabadítja a lóerőket, korántsem biztos, hogy kordában is tudja tartani őket. Annyira energikus, dinamikus ez a látszólag kis autó. Még így is hogy megrémül, amikor az autó hirtelen kitör az indításkor. Vagyis, ahogy a szlogen szól, "csak haladóknak". Ennyi lóerő már nem tréfadolog, szinte kihívás egy ilyet vezetni. Lóerő, sportosság, kihívás, verseny, megfelelés, autó, igen, ez egy férfi reklám. Kár, hogy az autó maga kicsi és piros. Ez egy picit gyengíti az üzenetet, bár lehet, hogy szándékos. Talán mert a nők már veszik, mint a cukrot, de ez nem elég, célozzuk hát meg a férfiakat is. És hát nekünk férfiaknak már csak azért is meg kell mutatnunk, hogy kell egy ilyen kis vadmacskát kezelni, mert lám, mit szerencsétlenkedik ott az a gyámoltalan férfitársunk, szégyent hozva nemünkre. Le kell mosnunk a gyalázatot. Nosza vegyünk gyorsan egy ilyet, mutassuk meg!

Értékelés: 6/10 pont

A BRAND bevésése (Imprinting) - 7/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 7/10

A hazugság faktor és/vagy a valós érték (Lie) - 5/10

A látvány (Scene) - 6/10

A technika (Technology) - 5/10

 

 

{mxc}