Media Markt reklám
*************************
Media Markt 3 az 1-ben akció – 30s +++ Értékelés: 4,0/10
Nem véletlenül szerepel ezen üzletlánc magyar szlogenjében a hülye szó. Ez a reklám ugyanis nagyon hülye. Méltó a szlogenhez. Méltó azokhoz, akik kitalálták. Méltó hozzánk, akik mint fókuszcsoport visszaigazoltuk, hogy ez hat ránk, ettől lesz nagyobb kedvünk betérni ezen üzlethálózatba és nem máshová. Hülyék vagyunk. Megérdemeljük. Így működünk. Ez kell nekünk. Neked is, ne tagadd. Te biztosan végtelenül szellemesnek tartod ezt is. Én is. Sokat nevettem rajta.
***************
***************
Van valami nyápic fickó a strandon, nekivetkőzik, majd felderül az arca, mert meglát valami felderítőt. Nem egy ilyesmivel foglalkozó katonát, hanem ami őtet felderíti, boldoggá teszi. Ez pedig egy nagyon kigyúrt izompacsirta fazon, aki éppen kenegeti a kigyúrt izmait valami naptejjel. Mivel reklámfilmről van szó, te elveted a gondolatot, miszerint itt valami azonos neműek kapcsolatáról szóló etűdöt láthatsz majd, hanem nyilván a vonatkozó napozó kozmetikumról szól a népszerűsítő manipuláció.
Nyápicgyerek meg is indul izomgyerek felé, már messziről jelzi, hozzá igyekszik. Hozzám? – szól izomgyerek testbeszéde. Nyápicgyerek odaér, majd ölelgetni kezdi izomgyereket. Akkor mégis az azonos neműek társadalomban elfoglalt szociológiailag értelmezhető viszonyrendszereiről lesz szó? – kérdezed te magadban. Ha azt mondom, ezt kérdezed, akkor ezt kérdezed, ne beszélj vissza. De nem. Nem erről van szó. Nyápicgyerek ugyanis mintegy átkeni magára izomgyerek napozóolaját. Nyilván napozóolaj reklám.
De nem. Nem erről van szó. Hanem egy műszaki cikkeket forgalmazó üzletlánc reklámja. Hogy akkor hogyan kerül a napozóolaj, meg a homoszexualitás az asztalra? Hülyén. Ahogy a szlogenben van. Tök mindegy miről szólnak a képek. Találj ki valamit Józsikám, ami a spórolásról szól. Nagyon vicces legyen. Hogy jól bevésődjék ezeknek a barmoknak a fejébe. Hogy aztán lehessen terelgetni őket. Mint ahogy a barmokhoz illik. Ez nagyon jó Józsikám. Hogy az izomagyról átkeni magára a napozóolajt és így spórol, de majd mi mondjuk, hogy ne így spóroljon, hanem inkább vegyen most tévét például. Persze, azt kenje magára. Logikus. Ja hogy úgy értjük, így pénzt spórol, és akkor összegyűjthet egy tévére valót? Ja értem, hogy ez csak nekem nem tűnt logikusnak. Neked igen. Gratulálok. Szóval hogy nem kell így spórolnia, mert most van ez a három az egyben akció, és így már elég lehet az eddig összekuporgatott pénze. Vagy ne menjen strandra. Ja hogy biztos belógott. Ezt onnan lehet tudni, hogy mintha ott vetkőzne le a rendes cuccból… talán. Vagy van egy hosszabb verzió, ahol látjuk, amikor átmászik. Biztosan. Értem én a koncepciót, ha egy kicsit elgondolkozom rajta.
De mondok én valamit. Tudod ki gondolkozzon el rajta. Ez nem filozófiai értekezés. Merev vagyok? Nem tudok lazán örülni egy ilyen nagyszerű képi gegnek? Hogy bennem mindenféle egyéb végkimenetel jelenik meg rögtön a jelenet láttán? Például szerintem, ha egy ilyen kissé ellenszenves nyápic figura odamegy egy amolyan kigyúrt hústoronyhoz, és elkezdi ölelgetni, végigutaztatni a testét a látványos izomhalmokon, akkor a hústorony, hacsak nem vonzódik az azonos neműekhez, és azokon belül is az ilyen különösen idegesítő ellenszenves egyénekhez, szóval akkor a hústorony úgy beleveri nyápicgyereket a homokba, mint egy jancsiszöget. A dörgölőzős perverz mindenségit neki. Ezek azok, akik a buszon is zaklatják a fiatalokat, és akiket persze időnként a lelkes utasok jól meg is ruháznak. És akkor ezen üzletlánc marketing kommunikációs osztályán lelkes ovációval elfogadták a kommunikációs cég storyboardját. Reklámozzuk egy kis perverzióval akciónkat.
De semmi gond, mint már jeleztem, megérdemeljük. Mi vagyunk a hülyék. Te, meg én. Ők ezt nekünk készítették. Értenek hozzá. Ez a szakmájuk. Ezt tanulták hosszú évekig. Te mit szólnál, ha egy laikus beleokoskodna a szakmádba?
Na, bocs, kicsit felhúztam magam. Most már lenyugodtam. Majd pont ezektől fogok agyvérzést kapni. Vagy infarktust. Szépen megnyugszom tehát. Nem áldozom fel magam ezeknek. Miért nem? Mondjuk együtt: Mert hülyék azért nem vagyunk! Köszönöm. Szép volt…
*******************************************************************************
Értékelés: 4,0/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 2/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10
A látvány (Scene) – 6/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}