1 1 1 1 1 1 Rating 1.00 (1 Vote)

Vanish reklám

************************

Vanish folteltávolító gél – 30s +++ Értékelés: 3,8/10

Hogy mit lehet még rugózni egy ilyen, általunk már ezerszer tárgyalt reklámtípuson? Nem tudom. Fogd fel ismétlésnek. Vagy fogd fel, aminek akarod. Vagy fogd fel egyáltalán. Na ezért az ismétlés. Hogy ez milyen egy... szóval, hogy nem unják meg. Hogy nem unod meg.

***************

***************

Vajon mi lehet a titok? Vajon miért érdemes újból és újból voltaképp ugyanazt a reklámot csak kicsit másképp elkészíteni, vetíttetni mindenféle főműsoridőkben, és hatalmas pénzeket kifizetni ezért. Úgy kifizetni, hogy közben tudod, az emberek többsége szinte észre se veszi a kis műalkotásodat, vagy ha igen, belül ilyesmiket mond, vagy nem is mond csak érez, hogy tudom, tudom, na persze, biztosan így van, ha te mondod, majd pont elhiszem.

Az első tipp, a jelenlét. Jelenlét a tudatban. A tudatalattiban. Valahol. Mert nézz csak be a jóember tisztítószer szekrényébe. Lám, ott a termék. Vagy valami hozzá hasonló. A termék ott terem. Illetve nem ott terem, mert ott nincs egy terem... ezt most hagyd abba. Kösz.

A második tipp, éreztetni az állandó fejlődést, megújulást, a változást, vagyis hogy most aztán megszületett a megváltó, innentől kezdve jő a tökéletesség. Furcsa mód az alanyokat az sem zavarja, ha ez ugyanígy történt az előző verzió alkalmával is. Hát persze, a tökéletesnél is lehet egy még tökéletesebb. Én vagyok az út – mondja a termék. És ezen a hozzám vezető úton járni kell, hogy közeledj felém, és ezáltal te is mind igazabb légy, még akkor is, ha engem soha el nem érhetsz, mert ez az út, a hozzám vezető, végtelen. Vagy keverek én itt valamit?

Korábban szinte mindent kipróbáltam például szappant, (nem értem), hogy eltávolítsam a foltokat, amik időről időre megjelennek a gyerekek ruháin. Igaz kicsim?” Ezt a főhősnő mondja, miközben látjuk, kinek hol a helye a sztereotip családban. Nem baj, lehet, most a nő van hátrányos helyzetben, de végül is ő jár az üdvözítő úton. Eddig mindent kipróbált, kivéve ezen termék előző verzióit, szegény pára. Mondja is: „Nemrég azonban kipróbáltam az ÚJ Vanish-t.” Tehát a régit nem ismerte, ahogy feltételeztük. Ha ismerte volna, tán ki sem próbálta volna az újat, hisz az is tökéletes volt. Egyébként itt tetten érhető újból, milyen nehéz egy kreatív dolga. A régi termékverzióhoz nem hasonlíthatja, mert akkor fikázni kéne azt, amit egykor az egekig magasztalt. Ennek elkönyvelését a kedves potenciális vevőre kell bízni, aki mondjuk talán azt gondolhatja, hogy a régi is jó volt, csak most már beérték a versenytársak,vagy valami efféle, persze ez sem stimmel logikailag, de szerencsére a kedves potenciális inkább érez, mintsem logikusan gondolkodik. Például a réginek nem volt új előkezelő kupakja, amivel nagyszerűen lehet előkezelni a foltokat, és azután beletenni a mosógépbe. A képen épp egy teafolt halálát láthatjuk. A hölgy örömmel jelzi, hogy így azokat a foltokat is segít eltávolítani ez a nagyszerűség, amelyek elkerülték a figyelmét. Kérdés, akkor miért nem játssza azt, hogy mindegyik elkerülte a figyelmét, és akkor nem kéne eggyel sem külön bajlódnia. De mint mondottam volt, az alany inkább érez (insight), mintsem vaslogikázik. Ő már csak ezt a terméket veti be a foltok ellen, mondja, és ezzel már ki is zártuk a konkurenciát anélkül, hogy kínos, és hazug összehasonlításokat kéne tennünk. Különben is, ez egy káprázatos folteltávolítás. Továbbá bízzunk a termékben, és felejtsük el a foltokat.

Tehát ismétlés, ismétlés, de téged nem zavar, megszoktad, ismerős, biztonságos, ilyenek a reklámok, otthon vagyunk. Otthon visszaköszönnek az emberek, és a reklámok. Ettől otthonos az otthon. Persze lehetne, illetve van más taktika is. Durván kimozdítani a kedves rétegnézőt a komfort zónájából. Szar a konkurencia, és mi is szarok voltunk ezidáig. Persze lehet finomabban is. Becsaptunk téged kedves ember, de ennek vége! És mindenféle szép képekkel igazolni, mennyire foltosabb lett a ruha termékünk alkalmazásával a régi időkben, de most lemossuk a gyalázatot. Kimossuk az összes régi szennyest. Na mit szólsz az ötletemhez?

Ok, ok, megyek már, szóval most sem vesztek fel... de az ingyen tanácsom az kellett, mi?

*******************************************************************************

Értékelés: 3,8/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10

A látvány (Scene) – 4/10

A technika (Technology) – 5/10

{mxc}