1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Unicredit reklám

*************************
Unicredit Bank – 15s +++ Értékelés: 4,6/10
Azért, mert úgy érzem, ez voltaképp a partedliről szól. És hogy mi az a partedli kedves fiatal huszonéves, egyetemista barátom, aki a múltkor azt kérdezted tőlem, mi az a Lucullus, mert még sohasem hallottad ezt a szót? Hát hangedli. Most sem? Előke. Most sem? Az a kis kendőszerűség, amit a nyakadba kötöttek baba korodban, hogy le ne edd magad. És amit mostanában már az én nyakamba kötnek ugyanezért. Csak én tudom, hogy hívják. Egyelőre.

***************


***************
Hogy ne alázzam a fiatalokat? De. Gonosz vénember lett belőlem. Nem tetszik? El lehet tolni a biciklit… ja, bocs, hol is vagyok? Ja igen, szóval van itt ez a reklám, amit nem tudok megfejteni. Különösen a partedli kérdést. Szerintem a mondanivaló, az üzenet valahol itt lehet elrejtve.
Ugye lázasan próbáltam összefüggést keresni a látottak, és a pénzintézet bármiféle vonatkozása között. Aztán a legjobb megoldásom az volt, hogy mivel a szlogen úgy szól, az élet csupa fordulat, és egy ilyen fordulat ugyebár sokszor pénzbe kerülhet az életben, ami ugyebár sokszor nincs ugyebár, akkor itt ez a bank, ahol van, és szívesen odaadja nekünk. A babaetetés dolog meg csupán a fordulatot próbálja illusztrálni, immáron elszakadva attól a jelentésétől, amely szerint egy ilyen fordulat esetén bankra volna szükségünk. Nevezetesen, hogy a baba egyszer nem hajlandó enni, aztán meg igen. Bár ki tudja, lehet, le kellett fizetni, csak ezt már nem látjuk. Tehát úgy éreztem, ez a megoldás igen erőltetett, belemagyarázós.
Viszont ha megfigyeljük a partedli mozgását az alkotásban, akkor figyelemreméltó következtetésekre juthatunk. Tessék nézni: snitt 1, nincs baba, nincs partedli. Snitt 2, van baba, van partedli. Snitt 3, van baba, van partedli. Snitt 4, van baba, van partedli. Snitt 5, van baba, NINCS partedli. Snitt 6, van baba, NINCS partedli. Snitt 7, nincs baba, nincs partedli. Snitt 8, van baba, NINCS partedli. Snitt 9, van baba, VAN partedli, és innentől kezdve mindig van partedli. Nos?
Ugye odáig rendben vagyunk, hogy amikor nincs baba, akkor partedli sincs. Figyelemre méltó következetesség. De vajon mit sugall, mint üzenet, a partedli jelenlétének, illetve nem jelenlétének e különös ritmusban való váltakozása? A szlogen, amire épül a reklám honnan-hovája, a fordulat. A váratlan fordulat. Azt hiszem, itt az üzenetnek kettős mélysége, kettős jelentése van. Tehát hogy ember, ha váratlan fordulat áll be az életedben, mindig keresd, vajon mit rejt e változás mélye, vajon mi okozhatta ezen törést személyes történelmedben? Mert a felszíni fordulat mögött mindig rejlik valamilyen mélyebb fordulat. Azt kutasd, és nagy igazságok, nagy felismerések birtokába juthatsz. És lásd, bankod érzi, észrevételezi ezt, és így tud a leghatékonyabban gondoskodni rólad, így tud a leghatékonyabb módon segítő kezeivel a hónod alá nyúlni. Érthető? És a filmecske megoldása zseniális. Szinte észre se vesszük, hogy a baba végül azért fogadja el a falatot, mert azzal, hogy a partedli hirtelen lekerül, majd ismét felkerül a nyaka köré, mintegy újraindítottuk, reszeteltük a babaetetési szubrutint, és íme, másodszorra már a helyes működést kaptuk. Te is ezt csinálod, amikor tehetetlen dühödben újraindítod a pécédet, laptopodat, nótbukodat, tabletedet, okostelefonodat, önmagadat. Mit szólsz?
Mondják, nem értem a mai reklám-marketing koncepciók lényegét. Mert hogy arról volna itten szó, miszerint a termékek, mármint a konkurens termékek nagyjából-egészéből egyformák. Ezért a nüanszok (nuance – tökre művelt vagyok) (ja, csak neked – árnyalatnyi különbség) (ja, túl nagy az arcom?) (ja) jelentősége megnő. Például a szín, a forma, miegymás, és hát a reklámfilm voltaképpeni frappánsága, jópofasága, bombasztikussága, kellemessége, szépsége, miegymássága, szóval azon mindenféleségei, amelyeknek szinte semmi közük sincs az adott termékhez. Tetszik érteni? Ehhez képest esetünkben azért mégiscsak találtunk összefüggést, mint azt fentebb vázoltuk, ami határozottan üdvözlendő.
Most (mindig) büszke vagyok magamra. Szépen megértettem ezt a reklámot is. Egyébként van partedli váltogatás nélküli vágás is. Na azt viszont tényleg abszolút nem értem:

*******************************************************************************
Értékelés: 4,6/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 4/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10
A látvány (Scene) – 6/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}