1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Coca Cola reklám

*************************
Coca Cola – 30s +++ Értékelés: 4,1/10
Itt most inkább azon gondolkodjunk el, hogy ez itten most mi? Reklám? Vagy CSR? (Tudod:  Corporate Social Responsibility) (Tudod: társadalmi felelősségvállalása a cégeknek értünk nekünk.) (Tudod: hogy nem mindegy nekik, ez a világ milyen, hanem szebbé és jobbá akarják tenni, hogy te jól érezd magad benne.) (Tudod: hogy… ja…) Mondjuk ez egy CSR reklám. Macis. Jeges macis. Az nagyon aranyos, és most veszélyben az életterük. Nekik. Egyébként nekünk is. Illetve nekik is, nekünk is, és ezek valahogy összefüggnek. Meg érdekes módon ennek az italnak is van ehhez köze.

***************


***************
Hej de szeretném, ha a mi pici családi vállalkozásunk egyszer megengedhetné magának, hogy mondjuk megvédje a kihalástól a… nemtom… valamilyen kihalni készülő állatot… mindegy. Szóval van az a cégnagyság, amikor abszolút eltörpül az erre fordítandó összeg a profit mellett, mi több, az erre fordítandó összeg kvázi nem is költség, hanem befektetés ugyebár. És akkor felmerül a kérdés, vajon mennyire önzetlen ez az óriáscég valójában? De ugye ez nem jelen blogunk tárgya, elvégre nem vagyunk mi közgazdászok, vagy más ehhez hasonló népség. Mi azt nézzük, ez a reklám eléri-e a célját, vagy sem?
Mit is kellene itt üzennünk? Ezt a kérdést mindig jó feltenni, ha reklámfilmet óhajtunk készíteni, hiszen talán még a laikus előtt is világos – mondom én a vérprofi – ha például a megrendelőnk bizonyos csoki eladási számait szeretné növeltetni velünk, akkor filmünk üzenete nem lehet az, hogy mindenki menjen a jó édes… vagy még durvább. Ugye értesz engem? Tehát mit is kéne üzennünk itten? Nyilván azt… de miért is nyilván? Na jó rátérek. Tehát azt, itt vagyunk mi, a nagy óriás multicég, ott vagyunk a világ minden táján, a brand szinte már minden nemzet fiainak, lányainak alapszókincsébe tartozik, és ekkor, mi a nagy és jóságos és nagyon erős cég a szívünkre vesszük mintegy az egész föld jólétének hogylétét, és nem mindegy nekünk ezenmód ez az egész, és akkor mi jól beleáldozunk ebbe rengeteg pénzt, de hogy te se érezd magad tehetetlen bábnak, hát áldozz bele te is egy ici-picit. És akkor egy kicsit te is úgy érezheted magad, hogy egyenrangúan velem, részt veszel ebben a nagy felelősségvállalásban. Együtt. Röviden talán ennyi. Ja, és mellesleg – szinte nem is kell mondanom – ezen együvé tartozás érzését még úgy is fokozhatod, hogy a logónkkal ékesített üveget a szádhoz emeled, azaz a benne lévő folyadékot magadhoz veszed. Corpus et Sanguine Coca Cola. Illetve csak sanguine. (Most ezt nézd meg te légy szíves a gúglban.) Ezeket kéne üzennünk filmünkkel.
És lám, üzenjük is. Persze arra már nincs szükségünk, hogy közvetlenül az ital fogyasztására buzdítsunk, hiszen az már a kultúrád része. Csak szeretnénk, ha többször jutnánk az eszedbe. Mindenféle egyéb dolgok kapcsán jusson eszedbe, hogy jaj, már eltelt nehéz fél óra is, mióta utoljára ezt ittam. Nosza, igyunk még egyet. Nem, dehogy ilyen direkten. Itt például olyan macisan. Olyan szőrmentén. Tudod, ahogy te is csináltad, amikor odamentél a csajhoz, akit már régen kiszúrtál magadnak, és elkezdtél valami jó komoly dumát nyomni az élet értelméről, az emberiség jövőjéről, hogy lássa, milyen mélyen szántanak a gondolataid. Pedig te csak dugni szerettél volna. Na ez is ilyen dugós reklám. Szőrmentén. Jegesmaciszőrmentén.
Voltaképp szép képek. Macicsalád jéghátán épp hogy csak megél. Látszólag. Ugye te sem akarod, hogy szegény maciék elpusztuljanak? Ugye te se akarod, hogy maci mama kénytelen legyen téged széttépni éhségében, és hogy a te véredtől legyen maszatos a szép fehér bundája? Ja bocs, ez persze így nincs benne, de a vonatkozó honlapon szó van arról, hogy milyen veszélyes, ha szegények kénytelenek az ember közelébe merészkedni.
Aztán például lesz itt majd egy 3D-s film is, amit megtekinthetsz a tárgyról, és gondolom a bevételt is maciék kapják. Egy család, egy otthon. Ez is egy szlogenjük nekik. Maciék családjának egy egész Északi sark, a tiédnek a telepi 40. Na jó, nem irigylem maciéktól, meg hát vannak ők többen is, meg lakhatsz te nagyobban is, ha úgy hozza jó sorsod, illetve attól neked nem lesz több, ha inkább a maciék laknak a lakótelepi 40-ben.
Ja és még az is ki van írva, hogy nyiss a boldogságra. Tehát ha nem értenéd, úgy kell nyitni a boldogságra, hogy mindenekelőtt iszod a nedűt, aztán együtt a nedűgyártóval te is beleadsz egy kicsit a jégtáblanövesztő akcióba. És ha így teszel, ráadásul a boldogságra kapsz még egy plüss macit, egy oklevelet, egy WWF magazint, és egy projektjelentést az ügyek állásáról.
Szerintem ez már egy kicsit sok. Mert hogy igenis a boldogságból is megárt a sok. Az már sokk.
*******************************************************************************
Értékelés: 4,2/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 2/10
A látvány (Scene) – 7/10
A technika (Technology) – 6/10
{mxc}