Külföldi

Olvasóink értékelése: 2 / 5

Csillag aktívCsillag aktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív
 

 

Dacia reklám
*************************
Dacia Duster Cool – 30s +++ Értékelés: 4,0/10 
A három értelem: komoly, vicc, gúny. Vizsgált reklámunk első pillanatra nem tesz mást, mint betartja azt a szabályt, hogy a termék hatását összemérhetőnek kell bemutatni az élet nagy dolgainak ránk gyakorolt hatásával. Van itt nekünk például egy kisebbrendűségi komplexussal küzdő autómárkánk, amellyel kapcsolatban viszont elgondolkodtató, vajon ezen módszer biztosan úgy hat-e, amint azt elterveztük?
***************
***************
Mondjuk rám úgy hat, hogy ez egyszerűen röhejes. De hát én egy kissé torz példánya vagyok a reklámfogyasztó célközönségnek, és mint ilyen, feltehetőleg egy igen vékony réteget reprezentálok. Az is lehet, rétegem taglétszáma mindössze 1-re korlátozódik. De sebaj, ennek ellenére megpróbálom az objektivitás látszatát kelteni, már amennyire ez egyáltalán elvileg lehetséges.
Régen azt képzeltük, hogy a föld lapos – mondja drámai hangon a szpíker, és máris robog felénk a képen a reklámozott termék. Aztán valaki felfedezte, hogy nem az – folytatja, miközben a termék kitölti a látómezőnket, és feltehetőleg mindenkit lenyűgöznek a nagyszerű, elegáns, és mégis erőt sugárzó formák (szerintem) (szerintük) (szerinted?). Azt gondoltuk, az égbolt elérhetetlen, de jött valaki, és meghódította – közli velünk a mesélő, bemutatva, hogy a közember számára hihetetlennek tűnő dolgokat bizony a nem közemberek, a zsenik, de tulajdonképpen mondhatjuk, AZ EMBER képes megvalósítani. De ez még mindig nem elég a tulajdonképpeni mondandó előkészítéséhez, úgyhogy a narrátor bácsi újabb grandiózus, az emberi alkotóelmét dicsőítő példával rukkol elő: „Nem hittük, hogy az ember úrrá tud lenni az elemeken. De ez is sikerült.” Na, mit szólsz hozzá? Ugye te se hitted. És mégis sikerült. Na persze ez utóbbin még el kell végezni egy-két utolsó simítást, lásd klímaszabályozás, földrengés kivédés, cunami elhárítás, hurrikánszelídítés, és még egy-két apróság, de kétségtelen, repülni már tudunk, ráadásul – és azért ez sem semmi – eddig azt gondoltuk, hogy terepjárót csak kevesen engedhetnek meg maguknak, mígnem a Dacia bebizonyította az ellenkezőjét. Leszámol a tévhitekkel. Tehát vegyük tudomásul, eddig rosszul tudtuk, a föld igenis gömbölyű, és ezt a típust már 3 millió forint alatt is megkaphatjuk. És a képek szépen aláfestik a mondandót. A föld laposos résznél megy a földön az autó, igaz, amin megy, az tényleg lapos, az elérhetetlen égboltosnál megy a hegyen az autó, a kislány felnéz, de mondjuk hegyre azelőtt is tudtunk akár gyalog felmenni, az elemes résznél meg pocsolyán gázolunk át az autóval, amit én már három éves koromban nagy előszeretettel gyakoroltam. De ne szőrözzünk, jól láthatóan autónk terepen megy, jól láthatóan gond nélkül jól láthatóan.
Komoly értelem:
Igenis anyukám, ez egy nagyon nagy jelentőségű dolog, eddig csak a nagyon gazdagok tudtak igazi terepjárót venni, és most íme, akár mi is megengedhetjük magunknak, hogy ilyennel járjunk a horányi hobbitelkünkre.
Vicces értelem:
Hát tök jól a humoruknál vannak ezek, tök állat szöveg, hogy ez egy olyan áttörés, mint amikor rájöttünk, hogy a föld nem lapos, tökre szétröhögtem az agyamat, meg hogy aztán valaki felfedezte, hogy lehet repülni, és hogy ez olyan, mint terepjárót 3 misi alatt kapni… tökre jó srácok ezek, megyek, veszek…
Gúnyos értelem:
B…meg, röhejessé tették a márkát, gúnyt űztek az egészből, csak nem képzelik, hogy megvesszük ezt a verziót? Na húzzanak innen a p…ba, szórakozzanak a jó édes anyjukkal…
Döntés:
Nyilvánvaló, 2:1 a pozitívan értékelők javára. Bélám te meg máskor maradj távol, amikor az ügynökséggel tárgyalunk, mi a fenéért kell neked ide bemászkálni? Hát nem bírsz magaddal? Mi vagy te? Fókuszcsoport?  Persze hogy megvesszük…
******************************************************************************* 
Értékelés: 4,0/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10 
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 3/10
A látvány (Scene) – 5/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}

Hozzászólások   

# kalle 2012-11-28 22:23
Szia! Esetleg meg tudnád mondani, hogy mi az a zene ami a reklám alatt szól? Ezt próbálom kideríteni pár hete, de még sajnos nem jött össze, pedig ismerős...
Köszönöm!
Válasz

Ki van most itt?

Oldalainkat jelenleg 97 vendég és 0 tag böngészi

Utolsó hozzászólások

Képtalálat a következőre: „kövess minket a facebookon”

Legutóbb olvasottak

Olvasottsági sorrend egy évre visszamenőleg

Olvasottsági sorrend 2008 február 9 óta

És még ezek is:

Forgalom - különböző IP címekről

4.png3.png5.png4.png5.png8.png
Ma368
Tegnap464
Ezen a héten1180
Ebben a hónapban5639
2014.10.25 óta435458

Látogató infó

  • IP: 54.90.185.120
  • Böngésző: Unknown
  • Verzió:
  • Operációs rendszer: Unknown

Itt és most

2
Online

2018. november 14. szerda, 21:45

És még ezek is: