NUROFEN reklám
*************************
NUROFEN lázcsillapító gyerekeknek ? 35s +++ Értékelés: 4,4/10
Azért hosszabb ez a reklám 5 másodperccel, mert hogy úgy mondjam testre van szabva a magyar piac számára. Vagyis van neki egy spéci magyar bevezetője, és csak aztán következik a nemzetközi rész, vagyis ami ugyanígy szól más nemzetek tévéjében is. Persze akkor az ő nyelvükön. Vagy ezt tudtad?
***************
***************
Egy kérdéssel kezdi a testreszabásos részt az ezért felelős alkotó: „Most megtudhatja, miért a NUROFEN Gyermekeknek termékcsaládban bíznak a magyar anyák.”
Ugye ez már önmagában is izgalmas kérdés, hiszen itt arról volna szó, hogy a magyar anyák egy nem magyar termékben bíznak inkább, mintsem egy hasonló céllal készült magyar megfelelőben. Ugyanis a mai időkben (ld. dátum) ez nyilvánvalóan egy nem teljesen nyilvánvaló megnyilvánulás nyilván. Bátor tett, és igen, emlékeztet azokra az időkre, amikor csak a sorok közt olvashattunk a valóságról. Bizony a művészeknek mindenféle egyéb műfajokban kellett elrejteniük politikai állásfoglalásukat a cenzúra vigyázó szemei elől. És milyen ügyesen teszik ezt jelen példánk alkotói is! Még meg is jelölnek valami forrást – ha jól olvasom – amely szerint a magyarországi statisztikák 69,3%-os piaci részesedést mutatnak e termék javára a többi hasonló termékkel szemben. Ügyes. És mindemellett most meg fogjuk tudni, ténylegesen miért vannak ezzel így a magyar anyák. (Igaz, a felirat már kicsit árnyaltabban fogalmaz, megengedve a lehetőséget, hogy nem csak a magyar anyák, hanem esetleg az apák is, illetve hogy lehetnek bizonyos mértékben olyan szülők is, akik nem ezt a terméket választják adott esetben.)
Tehát azért választják ezt a magyar anyák, mert… mert… várjál már, feldolgozok… csak lassan, szépen sorjában. Képeskönyv tárulj. „Kedves szülők! Volt egyszer egy kisgyermek.” És látjuk is, hogy a volt egyszer egy kisgyermek elindul a képeskönyvben látható úton, és találkozik a tehénnel, és a tyúkkal. A tehén pedig imígyen szóla… vagyis nem is… hallgassuk csak a mesélőt: „Elindult szétnézni a világban (mármint a kisgyerek), de a láz, és a fájdalom útját állta.” A képeken pedig úgy tűnik, mintha a tehén, és a tyúk változott volna át hirtelen lázzá, és fájdalommá, és már egyáltalán nem hasonlítottak tehénre és tyúkra, hanem inkább egy kék meg egy rózsaszín ördögfattyára. „Ám édesanyja (mármint a kisgyereké) tudta jól, megbízhat a NUROFEN szuszpenzióban, amely már 15 perc elteltével segít megszüntetni a lázat, és hatása akár 8 órán át tart.” És látjuk is, ahogy az anyuka megjelenik a mesekönyvben, és kanalával, amely nyilván azért van nála, hogy majd a szuszpenziót a gyerekébe adagolhassa, jól fejbe veri mindkét ördögfattyát, és azok ennek hatására jól el is tűnnek, megsemmisülnek. És csak egy pillangó marad belőlük. Nem, persze hogy tudom, hogy nem ez a gyógyszer valódi hatásmechanizmusának mikéntje, csak ez egy olyan tréfás utalás. Ja, és még az is kiderül, hogy ez nagyobb gyerekek számára is kiváló, még akkor is, ha kerékpárral közlekednek meseországban mosolygós virágok között.
Na akkor foglaljuk össze, mi is a válasz a kérdésre, vajon tudjuk-e már, miért ebben a termékcsaládban bíznak a magyar anyák? Hát legfőképpen azért, mert a filmben látott anyuka, tudja jól, hogy megbízhat ebben a termékben. És ő nyilvánvalóan nagyon szavahihetőnek látszik, már ahogy így elnézem a tévén keresztül. Ugyanis pusztán annak az információnak, hogy 15 percen belül hat, és hogy 8 órán keresztül, csak úgy bemondásra nem adnék hitelt, hiszen van ezzel így más fájdalomcsillapító is, vagy pontosabban mondja ezt magáról más fájdalomcsillapító is, sőt még talán ilyenebbeket is. De mivel a filmben látott anyuka tudja, ez nekem garancia. Annak ellenére, hogy ez az anyuka minden bizonnyal nem magyar.
Hogy ez baromság? Hogy voltaképp nem mondtak itt semmit, ami magyarázná, hogy miért? Szóval neked nem elég, hogy azért, mert az anyák amúgy nemzetközileg bíznak egymásban, és ha ez az anya azt mondja, OK, akkor a másik bízik benne. Elvégre miért csapná be egyik anya a másikat? Ez neked nem elég tudományos? Azért nem tudományos, mert ez egy reklám. És különben is. Szerintem politikai reklámnak egész jó.
*******************************************************************************
Értékelés: 4,4/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10
A látvány (Scene) – 6/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}