4 1 1 1 1 1 Rating 4.00 (1 Vote)

PARODONTAX reklám

*************************
PARODONTAX Whitening ? 30s +++ Értékelés: 3,8/10
Itt már egyszer foglakoztunk ezen termék kapcsán az úgynevezett sokkoló reklámfajtákkal, ahol a gusztustalanság bemutatásával kényszerítik a kedves rétegnézőt, hogy ijedtében pont ezzel a termékkel hárítsa el a gusztustalanság bekövetkeztének lehetőségét. Ezért itt inkább ugyanezen termék népszerűsítő filmecskéjének segítségével egy picit azokra indokokra irányítjuk a figyelmünket, amelyek nem testünk romlására, hanem a termék kiválóságára mutatnak rá.

***************


***************
Mivel indokolhatjuk, hogy termékünk jobb, mint az előző, vagy jobb, mint bármilyen hasonló termék? Természetesen ezekre a kérdésekre is hoztunk már számos példát korábbi életünkben, de mivel az ismétlés a tudás anyja (ld. ismétlőfegyverek), itt is megtesszük ezt.
A termék bemutatóját tervezők most is tartják a jól bevált koncepciót, miszerint valami gusztustalanság útján mutatják be, mi lesz velünk, ha nem használjuk a reklámozott jóságot. Jószágot. Az lesz velünk jelen példánk szerint, hogy egy jó nagy véreset csulázunk… izé, bocsánat, szóval fogmosáskor észrevesszük, hogy picit vérzik a fogínyünk, majd ha nem teszünk semmit, akkor ki fog hullani a bal felső hármasunk, az amúgy gyönyörű ínyünkből a többi gyönyörű makulátlan fogunk közül. És hogy ez ne következzék be, egyszerűen csak mossunk rendesen és rendszeresen fogat. Ja, és pont ezzel a termékkel, amely… és itt jönnek az indokok.
Egyrészt azért, mert ez a fogkrém 70% speciális hatóanyagot tartalmaz. Másrészt különleges formulájának köszönhetően segít felvenni a harcot a fogínyvérzéssel.
Mit jelent ez? Egyrészt hogy 30% nem speciális, azaz hagyományos, vagy általános hatóanyag is van benne, másrészt hogy ráadásul található még az anyagban egy különleges, vagyis nem hagyományos, vagy általános formula is, ami segít felvenni a harcot a fogínyvérzéssel. Én, mint laikus természetesen nehezen tudom elképzelni a jelenetet, amelyet talán úgy lehetne kifejezni, hogy formuláink harcban állnak, de hát végtére is nem ez a tanult szakmám. Én, mint egyszerű molnárlegény, már a formula szótól is meghatódom, hát még, ha az ráadásul különleges. Én, mint egyszerű tanyasi madárijesztő a speciális hatóanyag kifejezés hallatán fejet hajtok a nálamnál sokkal okosabb emberfők előtt, és keresem a lábuk nyomát, hogy ajkaimmal illethessem azokat. Ja, és persze rohanok a vegyesboltba, hogy még jusson nekem az ilyenből. Mert ez speciális is, meg különleges is. Meg fehérít is mindezek tetejébe. Én, mint egyszerű kreatív… ja az nem egyszerű…
Bezzeg más fogkrémek! A pancserek! Hát mit tudnak azok felmutatni kérem? Semmi speciális hatóanyag, vagy legalábbis jóval 70% alatt. Na és a formulájuk! Hát az kérem egyenesen kritikán aluli! Nem hogy nem különleges, de olyan közönséges, mocskos szájú, hogy még a sarki krimóban is, már a második feles után az asztal alá szédülnek tőle az alkeszek.
Nem tudom kedves barátom, hogy te, aki most ezt olvasod, nem unod-e már, hogy a tulajdonképpen változatlan eszközökkel dolgozó reklámok ezen változatlan eszközeit én újból és újból jól lecikizem szinte változatlan eszközökkel, hiszen minek ezt annyiszor újból és újból csak icipicit máshogyan, icipicit többé, vagy kevésbé viccesen, de ugyanazt a gumicsontot rágva… szóval minek gyűröm itt magam?
Hát azért, mert figyeld, ezek itt tök hülyének néznek engem, mert most is például azt hiszik, hogy nekem tök üres a fejem, és akkor indítanak egy olyan mondattal, hogy ha fogmosáskor vérzik az ínyem, akkor valamit tudnom kell. Érted? Ha látom, hogy véreset köpök, akkor szerintük valami tudnom kell. Mintegy el kell gondolkoznom azon, hogy véreset köpök. És ekkor ez egy olyan esemény, amikor valamit tudnom kell. Ekkor. Súlyos szavak. Titokzatos szavak. Izgalmat, érdeklődést felkeltő szavak. Vajon mi a fenét kellene ekkor tudnom? Valami mély titokról lebbentik fel előttem mindjárt a fátylat? Valami ufós? Valami összeesküvős? Kiválasztott vagyok valamire? Ez a jel? Hol kell jelentkezni? Vagy értem jönnek? Szükség van rám a világ megmentése ügyében?
Na látod? Ez ugyanis egy szakma. Imígyen jól felkeltik a feszkót benned, és utána lecsap a megoldás, a fogkrém, és beég olyan mélyen az agyadba, hogy egyszerűen úgy rátapadsz a termékre, mintha az egyszülött gyermeked lenne.
Le a kalappal. Ehhez a tudáshoz én tényleg egy egyszerű molnárlegény vagyok. Egyszeri…
*******************************************************************************
Értékelés: 3,8/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10
A látvány (Scene) – 5/10
A technika (Technology) – 5/10