1 1 1 1 1 1 Rating 1.00 (7 Votes)

Procter & Gamble reklám

************************
Procter & Gamble "Köszi Anya" reklám - 30s +++ Értékelés: 4,2/10
"Ezek a "Köszi, Anya!" reklámok felismerik és elismerik mindezt a sok munkát - azokat az embereket támogatják, akik egész életükben másokat szolgálnak ki és támogatnak." E szavakkal oktat a vonatkozó honlapon (http://koszianya.pg.com/hu_HU/Commercials.shtml de nyilván eltűnik egy idő után) a kedves cég, hogy hogyan is kell értelmezni az üzenetet. És igen, fantasztikus, hogy egy reklámnak micsoda támogató ereje van...

(már csak ez a hosszabb, idegennyelvű verzió érhető el)

***************


***************
Tehát ezek a reklámok azokat az embereket támogatják, akik egész életükben másokat szolgálnak ki és támogatnak. Na most ha te egy pillanatra arra gondoltál volna, hogy ezek a reklámok elsősorban azt a céget támogatják, amelyik a reklámokat megrendelte, akkor te ebben nagyon tévedsz. Ezt úgy ellenőrizheted, hogy magadba nézel. Ha egész eddigi életedben másokat szolgáltál ki, és támogattál, akkor kell érezned egyféle… egyféle olyan felemelkedett… szóval olyan… vagyis mintha valaki a vállára vett volna, mintha ezer kéz emelne a magasba, mintha elfújnák a homlokodról a gondokat, mintha megboldogulnál… vagyis dehogy, mintha boldoggá lennél. Viszont ha te egy gonosz despota típus vagy, akit egész életében mások szolgáltak ki és támogattak, például az anyád, akkor ezek a reklámok téged nem támogatnak, nem fogsz érezni semmit amikor megnézed őket, csak egy nagy-nagy üresség fog tátongani a szíved helyén. Ha viszont nagy-nagy üresség sincs, és támogatást sem érzel, akkor talán mégis a céget támogatják, vagy te vagy hülye, mert ember nincs, aki ne az előbb említett egyik, vagy másik csoportba tartozna.

Esetünkben tehát azt kísérhetjük végig filmünkben, hogyan, milyen áldozatkészen, mennyi fáradsággal és verítékkel neveli fel gyermekét egy anya, a gyermekét, akiből aztán sikeres sportoló leszend. Mert hogy ez az egész az olimpia évében történik, mármint a reklámozás, és ugyebár egy reklámnak minden nagy aktualitáshoz kapcsolódni érdemes, hiszen az emberek tömegei is rendszerint odakapcsolódnak. De ezzel a meglátásunkkal ne kisebbítsük a reklámot megrendelő cég nemes önzetlenségéről alkotott pozitív benyomásunkat, hanem nézzük meg, hogyan is szerezhetünk tudomást arról, vajon melyik cég támogat minket, anyákat e termékbemutatót használva eszközéül.

Mit is csinál ezen anya eben a történetben? Teljes körűen gyereket nevel. Főz, mos, takarít, és menedzsel. És nagyon magányos. Biztos elvált. De tényleg, kell ide egyáltalán apa? Mi a fenének, ők itten most nem célcsoport… láttak már apát mosni? Főzni, takarítani, gyereket felkelteni? Versenyére drukkolni kimenni?

Ejnye picinyem, ez itt egy reklám. A tipikusra lövünk, mert abban van a vitamin… akarom mondani a tömeg, vagyis a nagy pénz. Ez nem családterápia…

De hát ha – amint azt a szlogen is mondja – ez a cég az édesanyák elkötelezett támogatója, akkor tudnia kéne, hogy az édesanyák legelkötelezettebb támogatója egy édesapa lehetne, már úgy értem a gyereke édesapja, vagyis az ő apósának a fia, azaz az ő unokájának a nagyapja, de azt hiszem szokták ezt egyszerűbben is mondani, csak most nem jut eszembe.

Ismétlem, ez itt egy reklám, anya mos, az apa újságot olvas, az anya megint mos, méghozzá e cég termékeivel, amit pénzért vesz a boltban. Mert hogy az elkötelezett támogató annyira azért nem elkötelezett, hogy ingyé adja.

De mégis, ha most egy pillanatra elfelejted, hogy egy cég bizalomépítő, azaz aljas profitnövelő szándékkal rendelte meg ezt a reklámot, és az utolsó 5 másodpercet nem veszed figyelembe, akkor nem egy megható 25 másodperc ez? Dehogynem. Tökre Hollywood. És nem is aljas ez a cég, hanem csak teszi a dolgát. Ami aljas.

Befejeznéd? Mit akarsz? Szocializmust? Cipőt a cipőboltból? Na ugye. Bármikor szavazhatsz egy másik pártra, illetve csak akkor, amikor választás van, viszont bármikor vásárolhatsz egy másik márkájú mosóport, amit egy másik cég gyárt. Egy másik aljas cég… Na most már… mégis mivel akarsz mosni? A farkaddal? És igenis, ez a reklám jó reklám, mert abszolút azt hazudta, amit megrendeltek tőle.
*******************************************************************************
Értékelés: 4,2/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10
A látvány (Scene) – 6/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}