Külföldi

Olvasóink értékelése: 5 / 5

Csillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktív
 

 

Schweppes reklám

*************************
Schweppes Fruit Fusions – 25s +++ Értékelés: 4,2/10
Te például szeretnél egy szép, híres színésznővel szexelni? Már úgy értem, ha férfi vagy kedves olvasó… illetve tök mindegy… manapság. De hát ki ne szeretne? Amiképp a lottó ötöst is elnyerni. Vannak tehát ilyen általános vágyak. Vagyis olyan vágyak, amelyeket a legtöbb ember a vágyai közt szerepeltet. Ugye ez azért jó, mert kiváló kiindulási alap a nagy tömegeket megszólítani kívánó terméknépszerűsítőknek. Például ki ne szeretne szép, híres színésznővel szexelni?

***************

***************
A kreatív persze okos, nem fogja a világért sem azt állítani, hogy ha ezt, vagy azt a terméket megeszed, megiszod, magadra kened, feldugod, és így tovább, akkor garantálja neked, hogy egy szép, híres színésznővel fogsz szexelni. Nem, nem. A kreatív csak társít, ad neked valami kellemes, leheletnyi idejű élményt, és mellé teszi a terméket. Te meg összekapcsolod, ahogy ezt már számos példán megmutattuk, megtanultuk.

Van tehát nekünk például ez a jaj de szeretnék egy szép híres színésznővel szexelni vágyunk. Építsünk rá. Poént. Az adott termék neve ugyanis kiejtve nagyon hasonlít a szexhez. Na, ez van itt nagyon kihasználva. És úgy van itt ez nagyon kihasználva, hogy jön a fiatal izgága riporter, hogy interjút készítsem az Uma Thurman nevű szép, híres színésznővel. Mondja is neki az asszisztensféle nő, hogy kezdheti az interjút. És ott ül maga Uma Thurman, teljesen kicicomázva, kisminkelve, vagyis enyhén szólva jobb állapotban, mint amikor a Kill Bill-ben kiásta magát a sírból. Szóval nagyon szexisen ül ott maga Uman Thurman. A fiatal riporter kezdené is, hogy mondja… mire a színésznő nagyon életszerűen félbeszakítja, hogy nem, maga mondja, lenne kedve egy kis schweppes-hez? Csak maga meg én. És úgy néz, mint aki ugyebár ugyanezt mondja, csak a termék neve helyett valóban szexet mond. A fiatalember rá is kérdez, hogy elnézést Uma, de ön a szexre gondolt, ugye? És abszolút reménykedve néz a színésznőre. Az persze kijózanítja, hogy nem, ő a schweppes-re gondolt, és egyáltalán, a fiatalember mire számított? Hülye párbeszéd, ugye? A híres alany rögtön félbeszakítja a fiatalembert, és megkérdezi, hogy maga mondja, és lenne-e kedve egy kis üdítőitalhoz, amit jól félre lehet érteni, és ráadásul a fiatalember komoly reményeket támaszt, hogy talán valóba lefekhet ezzel a hírességgel? Ugyan kérem, micsoda baromság… ácsi!

Most látom, hogy itt nem csak kreatívok, mint olyanok dolgoznak, hanem kreatív vágók is. Megnézvén az eredeti verziót, abból azért kiderül, hogy a fiatalember valóban könnyen félreérthette a dolgot, hiszen Uma olyan szövegkörnyezetben használja többször is az üdítő nevét, amelyben helyette a szex szót szoktuk alkalmazni. Nem azzal szakítja félbe a fiatalembert, hogy lenne kedve egy kis svepszhez, hanem így, hogy nem tagadom, minden igaz, amit mondanak. És még annál is több. Szeretem a svepszet. Állandóan szükségem van rá. És akkor szépen felsorolja, hol mindenhol szereti „csinálni”, magához venni, szóval hihető, hogy a fiatalember megzavarodik, és a szövegkörnyezet szerint kezdi azt a bizonyos szót értelmezni. Igaz, ez a reklám így kvázi 65-70 másodperces. Tehát így még poénosnak is mondható, felfogható úgy, hogy a neves színésznő szórakozik egy kicsit a fiatal, tapasztalatlan újságíró kollégával, na meg a stábbal, ahogy az az eredeti reklámban látható is, mert ott nagyon mérges lesz az a csúnya asszisztens, vagy rendező néni.

De hát nekünk, magyar reklámfogyasztóknak jó lesz ez a lehülyített, olcsóbb változat is, mit vesződjenek velünk, ki a halál figyel oda rajtam kívül ilyen dolgokra, hogy itt például se füle, se farka ennek a történetnek. Uma Thurman svepszet iszik, és nem akar lefeküdni ezzel a fiatalemberrel, és kész. Híres ember svepszet iszik, én is iszom, nagyon ízlik. Ennyi. Ennyi elég nekünk. Tudom, én vagyok a hülye. Minek néztem meg az eredetit? Minek néztem meg a nem eredetit? Egyáltalán, mi a fenének nézek én reklámokat?
*******************************************************************************

Értékelés: 4,2/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 4/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 2/10
A látvány (Scene) – 6/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}

Ki van most itt?

Oldalainkat jelenleg 30 vendég és 0 tag böngészi

Kubik-Rubik Joomla! Extensions

Utolsó hozzászólások

  • Gusztustalan Zsolt sörözik
    Stéger László Károly 08.08.2018 11:53
    Sajnálom a Soproniakat , hogy ilyen szeméttel hozzák össze Őket , mint ez a " reklám " Mostanában ...

    Bövebben...

     
  • Nehogymá unatkozzá...
    Sandor 01.08.2018 01:20
    Egyet értekaz előttem szólóval. ( A cikkszerzővel) Eddig is voltak bugyuta, 60-as iq-hoz ...

    Bövebben...

     
  • Az összetartó elixír
    Eszter Kádár 16.07.2018 15:05
    Tóth Ildikó - színésznő

    Bövebben...

     
  • CBA Saga
    Radó Pál 13.06.2018 00:12
    Hozzászóltam, leírtam, de ki lettem dobva az utolsó soroknál! Meglátásom szerint érdekes és jó a ...

    Bövebben...

     
  • Darabos vasaló
    Radó Pál 12.06.2018 22:55
    A reklám, mint megjelenés elemzése, hellyel közzel fedi az "élmény" átélésének kritikáját, de az ...

    Bövebben...

Legutóbb olvasottak

Olvasottsági sorrend az elmúlt félévben

Olvasottsági sorrend 2008 február 9 óta

És még ezek is:

Forgalom - különböző IP címekről

4.png0.png1.png7.png4.png7.png
Ma6
Tegnap409
Ezen a héten2257
Ebben a hónapban7871
2014.10.25 óta401747

Látogató infó

  • IP: 54.161.49.216
  • Böngésző: Unknown
  • Verzió:
  • Operációs rendszer: Unknown

Itt és most

1
Online

2018. augusztus 18. szombat, 00:31

És még ezek is: