Külföldi

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív
 

o.b. reklám

*************************
o.b. ProComfort tampon - 20s +++ Értékelés: 4,2/10
Rosszindulatú, tudománytalan szóbeszéd járja a városban. Gonosz pletykák terjednek, vagy ha tetszik egy destruktív mém (nem baj, ha nem tudod mi ez, bár én se tudnám). Elmondom neked is, de előtte ülj le. Mert meg fog rázni. Jobb, ha ülsz. És fogózkodj meg jól. Képzeld, újabban azt mondják, nem biztonságos mindennap tampont használni. Jól vagy?

***************

***************
Igen, itt azzal a reklám alaptípussal találkozhatunk, amelyben egy kifejezett szkeptikus, vagyis alapvetően bizalmatlan állásponttal szemben kell bizalmat ébresztenünk. Érezze az a potenciális fogyasztó, érveink olyan erősek, hogy még az efféle, kifejezetten gyanakvó, kétkedő hozzáállást is a bizalom oldalára tudják állítani. Ugye ez azért hatásos, mert egy nagyobb szakadékot lépünk így át érveinkkel, mintha csak egy eddig a termékhez semlegesen viszonyuló fogyasztót kéne meggyőznünk. És így, még ezen semleges fogyasztóra is nagyobb hatást gyakorolhatunk. Szóval ki van ez találva. Nézzük, hogyan is kell ezt csinálni?

Két vonzó fiatal nő beszélget. Az egyik kézbe veszi a terméket, és megkérdezi a másiktól, hogy kipróbálja-e? Úgy kérdezi meg, mintha azt kérdezné, kipróbálod ezt a füves cigit? Már ahogy így egymás közt szokták a fiatal nők ugyebár. Na de ekkor jön a furcsa reakció. Előáll a városi pletyka. Azt mondják, nem biztonságos mindennap tampont használni. Ki mondta ezt? – kérdezi a tampont ajánlgató barátnő, testbeszédileg is kifejezve az állítás képtelensége felett érzett felindultságát. Nos, a következő autentikus forrásokra támaszkodott a kétkedő leányzó: egy lány a táncóráról, a koz… illetve közben rájöttem, hogy itt valóban, a pletyka természetének megfelelően egy kommunikációs láncról van szó. Ezek szerint a lány a táncóráról a kozmetikusától hallotta, a kozmetikuscsaj pedig Lacitól, vélhetőleg a pasijától. Mondjuk azt még értem, hogy Laci nem támaszkodhatott sajátélményre, de a lányok sem?

Nos, sajátélmény hiányában jöjjenek az érvek. Ezt úgy vezeti be a kedves kreatív, hogy maga Laci, mint a kétely forrása teszi fel állításában elbizonytalanodva a kérdést: Miért, nem igaz? Most persze kérdezhetnénk, de hát kedves Laci, mégis honnan tetszett ezt venni, ráadásul férfi létére? Honnan az ótvaros jó francból tetszett arra a következtetésre jutni, hogy nem biztonságos mindennap tampont használni? De nem, erre most nincs idő, hanem jöhet inkább az ellenérvrendszer. Tehát mit tud arra mondani a hirdető, hogy egyesek szerint nem biztonságos mindennap tampont használni? Hát azt, hogy de biztonságos. Erős érv. Persze tudom én, azért erős, mert nem a Laci mondja. Hanem azok, aki ezt a terméket gyártják. És ők már csak tudják. Különben is láthatjuk, hogy van itt ez a légáteresztő anyagból készült egyedülálló izétouch fedőréteg, meg minden.

Hülye, életszerűtlen helyzetek. Vagyis teljesen szabályos. Ez olyan, mint amikor mesét olvasol, vagy valamilyen más fikciós műfajt. Tudod, hogy a valóságban nincs ilyen, de mégis képes vagy magad belehelyezni. Igenis ahelyett, hogy kipróbálná a nő, vajon ereszt-e ezen alkalmatosság hordás közben, vagy nem, inkább elhiszi Lacinak, hogy nem biztonságos. Ebben a mesében ilyenek a karakterek. Végtére is el lehet képzelni – más, sokszor reklámozott termékeknek való – helyzeteket, ahol Laci is hasznát veheti esetleg efféle… de ebbe most ne gondolj bele. A lényeg, hogy a hitetlenkedők hívőkké váljanak, illetve hogy a termék látszódjék akárhogy is.

De azért, ne haragudjanak, ne haragudjatok, nem tudok szabadulni az elképzelt jelenet hatása alól. Nevezetesen, amikor Laci felvilágosítja a barátnőjét. Mondjuk a csaj épp fel akar dugni magának egy ilyet, ekkor Laci lágyan megfogja a kezét megakasztván ezzel a mozdulatot, ne tedd, mondja, nem biztonságos ezt mindennap használni. De hiszen ez még csak az első nap, válaszolja kedvese, mire Laci azzal érvel, hogy jobb el sem kezdeni, mert még függővé válhat az ember. De hát honnan tudod te ezt Lacikám, kérdezi a lány, vagy nem kérdezi, mert fél, hogy Laci lezavar neki egy méretes maflást, mert itt dugás ügyben csak én mondhatom ki a végső szót te ribanc, és akkor…

Na szóval ezt nevezik szabad asszociációnak. Látod, ezért lennék én jó kreatív. Vagy ezért nem…
*******************************************************************************

Értékelés: 4,2/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10
A látvány (Scene) – 5/10
A technika (Technology) – 5/10

Ki van most itt?

Oldalainkat jelenleg 55 vendég és 0 tag böngészi

Kubik-Rubik Joomla! Extensions

Utolsó hozzászólások

  • Gusztustalan Zsolt sörözik
    Stéger László Károly 08.08.2018 11:53
    Sajnálom a Soproniakat , hogy ilyen szeméttel hozzák össze Őket , mint ez a " reklám " Mostanában ...

    Bövebben...

     
  • Nehogymá unatkozzá...
    Sandor 01.08.2018 01:20
    Egyet értekaz előttem szólóval. ( A cikkszerzővel) Eddig is voltak bugyuta, 60-as iq-hoz ...

    Bövebben...

     
  • Az összetartó elixír
    Eszter Kádár 16.07.2018 15:05
    Tóth Ildikó - színésznő

    Bövebben...

     
  • CBA Saga
    Radó Pál 13.06.2018 00:12
    Hozzászóltam, leírtam, de ki lettem dobva az utolsó soroknál! Meglátásom szerint érdekes és jó a ...

    Bövebben...

     
  • Darabos vasaló
    Radó Pál 12.06.2018 22:55
    A reklám, mint megjelenés elemzése, hellyel közzel fedi az "élmény" átélésének kritikáját, de az ...

    Bövebben...

Legutóbb olvasottak

Olvasottsági sorrend az elmúlt félévben

Olvasottsági sorrend 2008 február 9 óta

És még ezek is:

Forgalom - különböző IP címekről

4.png0.png1.png7.png4.png7.png
Ma6
Tegnap409
Ezen a héten2257
Ebben a hónapban7871
2014.10.25 óta401747

Látogató infó

  • IP: 54.161.49.216
  • Böngésző: Unknown
  • Verzió:
  • Operációs rendszer: Unknown

Itt és most

1
Online

2018. augusztus 18. szombat, 00:32

És még ezek is: