1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Pedigree reklám

*************************
Pedigree DENTA sticks ? 30s +++ Értékelés: 4,6/10
Hiába no, a világ egyenlőtlenül fejlődik. Ezt tudomásul kell venni. A világnak számos olyan pontja van még sajnos, ahol az embert kutyába sem veszik, viszont ezzel ellenkezőleg, számos pontján a világnak a kutyát meg szinte emberszámba veszik. Ez a reklám a világ ezen utóbbi pontjai számára készült.

***************


***************
Az a feladat, hogy ezt a izé rudacskát kéne reklámozni, ami olyan büdös egyébként, de a kutyák teljesen odavannak érte, mert szerintük jól lehet rágcsálni, és mennyei íze van. A gyártó azt állítja, hogy ez a rudacska segít csökkenteni a fogkőképződést a kutyáknál. Érthető, hogy valamit ki kellett találni, annyira feszítette már a kutyatulajdonosokat az igény erre a termékre. Egyébként lehet, emberre is jó, talán jobb, mint az alma. Ingyen ötlet, nem kérek érte semmit. Persze feltehetőleg, semmi sem feszítette a kutyatulajdonosokat, mert mint tudjuk, az igényt kell leginkább felkelteni. Akármilyen mélyen alszik is (bocs).

Na most akkor hogyan? A kezdés telitalálat. Már abban a vonatkozásban, hogy azonnal megfogja az embert a bizarr látvány. Sokáig emlékezni fogunk rá, valószínűleg tovább, mint magára a termékre. Nekem például csak a harmadik, vagy negyedik látásra ugrott be a termék mindjárt az elején. De hát azért van az a temérdek pénz a megrendelő zsebében, hogy temérdekszer mehessen a reklámja a tévében. Meg mindenhol. Szóval itt kutyákat látunk szélesen vigyorogni, de van valami nagyon különös rajtuk. Igen, a fogsoruk. Ember fogsoruk van nekik. Egytől egyig. De miért tessék mondani?

Íme a kutyaprotkó – világosít fel bennünket a mesélő bácsi. Jó tudom, ez csak egy képi poén, egy figyelemfelkeltés, de akkor is, ha már kutyaprotkó, akkor miért emberfogakat raknak be a kutyákba a kutyafogászok? A kutyaprotkó miért nem kutyafogakból áll? Tessék mondani! Egyébként tök jól néznek ki. Pedig nyilván az volt az alkotók szándéka, hogy valamiféle sajnálatot érezzünk a szerencsétlen állatok iránt, hogy ugye senki sem akarja, hogy ilyen kutya méltóság sértően nézzenek ki, midőn is különféle fog- és ínyproblémák miatt elveszítik a fogaikat. Mert a kutyaprotkó ám ilyen, jól tessék megnézni. Ilyen. Valamiért. Emberfogakból áll. Mert ez sokkal poénosabb, mintha például azt látnánk, hogy a kutya reggel ébredéskor kiveszi a pohárból a kutyafogakból álló kutyaprotkóját.

A filmecske arról is felvilágosítja a kedves gazdikat, hogy hároméves kortól, a kutyák mintegy négyötöde szenved fog- és ínyproblémáktól, ha ezt eddig nem tudta volna. Ennek hatására a gazdik rémülten azonnal beleturkálnak az ebeik szájába, és szerintem a négyötödük megkönnyebbülten megállapítja, hogy szerencsére ők a maradék egyötödbe tartoznak. De mindegy is, a bolha már ott van a fülben, úgy értem az emberfülben, és jobb félni, mint megijedni alapon, megveszik a kis rudacskát szeretett négylábúiknak.
Aztán egy józan kutya, akinek még megvannak a rendes kutyafogai, ki is mondja, hogy ez valami vicc ugye? Meg hogy akkor ő kér inkább egy ilyen rudacskát. Tehát mindazoknak, akik kiakadnak ezen az emberfogú marhaságon üzenik, hogy ez csak egy vicc. Poén. Mert nincs is olyan, hogy kutyaprotkó. Vagy van? De akárhogy is, tessék megijedni, mert úgy kihullhatnak hároméves kora után a kutyája fogai, mint a pinty. Persze mondjuk ha rendes kutyakaját tetszene adni neki, és nem parizeres vajas kenyeret, akkor nem hullana ki, mert ha így volna, szegény kutyáékat már rég kiszelektálta volna az evolúció. De végtére is nem a kreatív feladata, hogy precíz legyen tudományilag, a kreatív feladata, hogy a termék eladása érdekében marhaságokat is tudjon beszélni, meg mutatni, amik különben nem is igazak. A lényeg, hogy a kutya tényleg szereti rágcsálni ezt az izét, és ha a kutya rágcsál, akkor nem hullik ki a foga.

És hogy lásd, milyen kifinomult mesterség a marketing, képzeld, hogy ezt a rudat háromféle méretben lehet kapni, hogy hozzáigazíthasd a kutyád fogsorához. Ugye milyen emeletes baromság? De hat, hiszen a kiskutyához esetleg olcsóbban is tudsz vásárolni, illetve nem is ez, hiszen nem kell minden csomagba ugyanannyi rudacskát tenni, hanem hogy érezd, lám okosan dönthetsz a kérdést illetően. Mert nehogy már egy kiskutya olyan kicsi legyen, hogy fennálljon a veszély, mire végez a legnagyobb méretű rúddal, vagy a rúd rohad el, vagy ő maga.
*******************************************************************************

Értékelés: 4,6/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10
A látvány (Scene) – 7/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}