4 1 1 1 1 1 Rating 4.00 (2 Votes)

Lenor reklám

*************************
Lenor Duo Aroma öblítő ? 20s +++ Értékelés: 4,0/10
Képzeljék el, az emberi elme olyan csodálatos, hogyha például a leírt szavakban összekeverem a betűket, akkor is képes elolvasni a szöveget. Ugyanis egy anlgaii etegyem ktuasátai szenirt nem szimát melyin serenrodbn vnanak a bteűk egy szbóan, az etegyeln ftonos dloog, hogy az eslő és az ultosó bteűk a hölyeükn lneegyek. Szerintem ez a reklámokra is érvényes.

***************


***************
Mire gondolok? (Érdekes, ezt már nem tudom hányadszor kérdezem meg magamtól, mintha nem tudnám a választ.) Mert a reklámoknál sem számít, mi minden van bennük összekeverve, az egyetlen fontos dolog, hogy bizonyos kulcsszavak a helyükön legyenek. Itt például a következők: elege van, merész és meglepő, próbálja ki az új…, élvezze, törje meg a rutint. És közben látja a néző, hogy ruha, öblítő, új, és kész. És csak az olyan perverz állatok néznek a dolgok mélyére, mint én. Mert mit is hallunk és látunk itt?

Egy nő próbálgat magára vagy kétféle ruha-összeállítást, miközben minden nagyon fakó, a ruha is, a nő is. Ez nyilván színbeállítás kérdése. Közben feltevődik egy kérdés a mesélő által, miszerint elege van az egyhangúságból? Ezek szerint akkor egyhangú valami, ha minden nagyon fakó. Tényleg, ha minden nagyon egyhangúan fakó, akkor az egyhangú. A nő el is töpreng ezen. A mesélő ekkor a következővel áll elő: Mit szólna egy merész és meglepő összeállításhoz? És látjuk, hogy a nő megfogadva a mesélő tanácsát, átöltözött egy élénksárga szoknyába, és egy élénkpiros ingbe. Csinos, de hogy annyira merész lenne, na pláne meglepő, azt azért nem állítanám. Még csak nem is nagyon mini, meg a dekoltázs sem extra. És ekkor jön a termékismertető, miszerint próbálja ki ezt az új öblítőt, a gyümölcs és virágillatok váratlan kombinációjával. És itt jön az effektus, amit a betű példával próbáltam illusztrálni, mindegy, hogy a látottakban egy csepp logika sincs, hiszen a nő másik ruhát vett, és nem a régit öblítőzte ki, a nézők többsége mégis úgy veszi, hogy az újonnan felvett ruha nem új ruha, hanem nyilván azért ilyen élénk színű, mert a nevezett öblítővel öblítették ki, noha erre semmi nem utal. Azon tehát csak én bosszankodom, hogy mibe került volna tökre ugyanazokat a ruhákat látni rajta, de immáron élénk színekben pompázva. Azon sem akad ki senki, hogy miért merész, és meglepő, ha egy öblítő teszi a dolgát és nem szívja magába a világ összes színeit. És a kedves befogadók többségének igenis egy rendkívül váratlan esemény, hogy a gyümölcs, és virágillatok hirtelen összekombinálódtak. Csak én nem kapok a szívemhez hirtelen. És tessék mondani, mi az a rutin, amit az új öblítővel a rétegnézők többsége immáron megtör? Hogy eddig szar öblítővel öblögettek, és rusnya fakó ruhákban jártak? Az volt a rutin, hogy mindezidáig lecsavarták a színintenzitást majdnem fekete-fehérre minden képernyőjükön, és így nem vették észre milyen színes a világ egyébként? Nem, persze hogy nem. Itt igenis arra gondolt a szerző, hogy a rutin az eddigi öblítő használata. A rutin megtörése pedig, hogy bátran kidobjuk a régit, illetve nem azt vesszük le rutinszerűen a polcról, hanem ezt az újat, és akkor majd ez válik rutinná, egészen a következő termékfejlesztésig, amikor majd ezt kell megtörni. Akkor majd az ezzel öblített ruhákról derül ki, hogy piszkosul fakók, ahelyett, hogy tisztán élénkszínűek lennének. És így válik majd a világ egyre színesebbé a jóságos mosószergyártók áldásos munkájának eredményeképpen.

Jó, tudom – és itt jön megint a kritikus szokásos önkritikája – épp a betűpélda igazolja a kreatívok igazát, hisz a lényeg átmegy, megtörtén a közlés, íme, itt az új öblítő. Persze nem jobb, mint a régi, emlékszünk még annak a kampányára is, de hát élni is kell valamiből. Mit gondolsz, én például miért írom ezt a blogot? Mert élni is kell valamiből. Nem, dehogy, senki nem fizet érte semmit, de egyszer majd jön egy kreatív fehér lovon, és azt mondja: ha ilyen jól tudod ó kritikus, hogyan kell ezt csinálni, hát itt vannak ezek a nehéz pénzek, neked adom, csak gyere hozzám kreatívnak. Szerintem nemsokára…
*******************************************************************************

Értékelés: 4,0/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10
A látvány (Scene) – 5/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}