Külföldi

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív
 

Fiat Punto reklám

*************************
Fiat Punto ? 30s +++ Értékelés: 3,8/10
Manapság, amikor már az autók egyformák, na jó, nem teljesen, de kvázi a maga kategóriájában mindegyik tudja, amit a másik tud, szóval manapság, amikor nagy különbséget nem tudsz tenni két autó képességei között, valami mást kell kitalálnod, hogy gusztust csinálj az adott típushoz. Sok ilyen egyéb módszert láttunk már, ezek egyike az élmény összekapcsolós eljárás, amikor feltételes reflexívet építünk ki a potenciális fogyasztóban.

***************

***************
Szóval miután már nem tudsz olyat mondani, hogy de bezzeg az én autóm gombnyomásra beparkol, mert azt a másik is tudja, vagy hogy az enyimben van autótolvajt kibelező automatika, mert van, vagy rögtön lesz ilyen a másikban is, akkor el kell vonatkoztatnod a konkrét termék konkrét tulajdonságaitól, és úgy kell láttatnod azt, mint ami valamiért nagyon jó neked, de ez ne kötődjön szorosan az adott termék specifikumához, jelen esetben a konkrét típusú autóságához. (Zárójelben jegyzem meg – látod – hogy még ezzel a technikával is lehet jó reklámokat készíteni, ahol nem érzed úgy, hogy ez akár egy másik márkáról is szólhatna. Például itt, és itt.)

Na de nézzük, hogyan oldották meg (megoldották?) jelen példánkban ezt az összekapcsolási dolgot az alkotók. Először is úgy döntöttek, hogy a célcsoport a fiatalok lesznek. Annak ellenére döntöttek így, hogy ez a típus, illetve ez a modell, tipikusan női autó, de végül is felfoghatjuk kispénzű fiatalok autójának is. Szóval, ha fiatalok, akkor – mint ahogy azt számos előző példánkban már láthattuk – jöhet az őrület. A buli. Az ökörködés. A lemenés állatba. Az eszement őrjöngés. A hangerő. A baromkodás. Az eszementség. A… Na jó, hagyjuk. Egy szó, mint száz, a kreatívok szerint a fiatalság = elmebetegség. És hát akkor így is kell szólni hozzájuk. És az, hogy miközben csinálnak egy jó bulit, éppen ebben az autóban utaznak, nyilván már önmagában vonzóvá fogja tenni a fiatalok számára ezt a típust. Itt például az a nagyszerű ötletük támad, hogy elmennek ezzel az autóval – mert hát valljuk be, ez a fajta a legalkalmasabb ilyesmire – egy fitnesz centrum elé, kiszállnak a kocsiból – hiba, mert hogy hogy a továbbiakhoz nem kell az autó – és durván elkezdenek táplálkozni a nagy üvegportál előtt a bent magukat kínzó futópadosok szemeláttára.  Hahó, kértek egy kicsit? – kocogtatja meg az üveget ezzel a kérdéssel az egyik bulizós fiatalember. Azok persze dühösen kirohannak, hogy jól szétverjék a fiúkat, de ezek - hála a nagyszerű járműnek - sikeresen elmenekülnek. És ez egy nagyon, nagyon jó hecc volt. És csak ezzel az autóval lehetett megcsinálni. Nyilvánvalóan. Na most hogy a kigyúrt, azaz a nagy izomtömegű fazonok miért húzzák fel magukat némi kaja láttán, hiszen valószínűleg ők többet esznek, hogy legyen miből izomtömeget növelni, azt tessék megkérdezni az elvarázsolt agyú kreatívtól. Hé kreatívkám! Akik izomra gyúrnak, azok nem éheznek ám! A fiatalok pedig szinte fuldokolva az őrjöngő röhögéstől elhúznak a külön erre a célra rendszeresített autójukkal. Közben, hogy adjunk a termékismertetésnek, itt-ott mindenféle feliratok jelennek meg az adott típus tudását hirdetve. Na ezek azok a paraméterek, amelyeket minden más hasonló típus is tud. Aztán van egy záró képünk, ahol a fiatalok partiznak, piknikeznek vidáman az autóval együtt, és van egy csaj is. Összesen heten örülnek ott az életnek, picit azt sugallva, hogy mindannyian ezzel az autóval érkeztek, ami lehet, de biztosan nem egyszerre, mert ebbe ennyien nem férnek bele.

Tehát volt egy alappoén, ami a kreatív szerint nagyon jó, és egyszerűen úgy kapcsolta össze zseniálisan az alkotó a poén által kiváltott fergeteges jó érzést az autóval, hogy a poénhoz ezzel az autóval érkeztek, majd a poéntól ezzel az autóval távoztak a jó kedélyű, kulturáltan szórakozó fiatalok.

Mondjuk én nem egészen értem, miért kell ilyen gyökér reklámokkal szórakoztatni a hazai közönséget, amikor csak Puntóból vannak ennél sokkal jobbak is. Most nem is nézek utána, vajon hazai alkotás-e, de nem bánom, legyen külföldi. Pedig olyan, mintha hazai lenne.
*******************************************************************************

Értékelés: 3,8/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 2/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10
A látvány (Scene) – 5/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}

Ki van itt?

Oldalainkat 236 vendég és 0 tag böngészi

Utolsó hozzászólások

  • Anyu üzemképtelen
    BacitraciN 30.09.2017 19:22
    Jo napot kivanok! Nekem csak egy hozzaszolasom lenne, butasag, de nagyon bantja a fulemet. A reklamban ...

    Bövebben...

     
  • Az összetartó elixír
    Sutyi83 27.09.2017 16:31
    Nekem is a zene volt fura. Bátyóval szeretkezne..?

    Bövebben...

     
  • Az összetartó elixír
    anonim 20.08.2017 15:46
    Nem eset szó a zenéről. A nagy családi összetartás alatt szóló zene eredeti szövege: "Ha esik test a ...

    Bövebben...

     
  • Szupergyors ötlet
    Bendegúz 09.08.2017 12:12
    Ráadásul eléggé félrevezető is a reklám. Azt persze elfelejtették hozzátenni, ha van egy viszonylag régi ...

    Bövebben...

     
  • Bénázás
    Bendegúz 09.08.2017 11:51
    Azt nem tudtam eddig még felfogni, mi a francnak ekell internet ahhoz, ha le akarok fényképezni ...

    Bövebben...

Legutóbb olvasottak

Olvasottsági sorrend az elmúlt félévben

Olvasottsági sorrend 2008 február 9 óta

És még ezek is:

Forgalom

2.png8.png1.png6.png7.png2.png
Ma232
Tegnap497
Ezen a héten1689
Ebben a hónapban10690
2014.10.25 óta281672

Látogató infó

  • IP: 23.20.129.162
  • Böngésző: Unknown
  • Verzió:
  • Operációs rendszer: Unknown

Itt és most

5
Online

2017. november 23. csütörtök, 12:15

És még ezek is: