Fiat Punto reklám
*************************
Fiat Punto ? 30s +++ Értékelés: 3,8/10
Manapság, amikor már az autók egyformák, na jó, nem teljesen, de kvázi a maga kategóriájában mindegyik tudja, amit a másik tud, szóval manapság, amikor nagy különbséget nem tudsz tenni két autó képességei között, valami mást kell kitalálnod, hogy gusztust csinálj az adott típushoz. Sok ilyen egyéb módszert láttunk már, ezek egyike az élmény összekapcsolós eljárás, amikor feltételes reflexívet építünk ki a potenciális fogyasztóban.
***************
***************
Szóval miután már nem tudsz olyat mondani, hogy de bezzeg az én autóm gombnyomásra beparkol, mert azt a másik is tudja, vagy hogy az enyimben van autótolvajt kibelező automatika, mert van, vagy rögtön lesz ilyen a másikban is, akkor el kell vonatkoztatnod a konkrét termék konkrét tulajdonságaitól, és úgy kell láttatnod azt, mint ami valamiért nagyon jó neked, de ez ne kötődjön szorosan az adott termék specifikumához, jelen esetben a konkrét típusú autóságához. (Zárójelben jegyzem meg – látod – hogy még ezzel a technikával is lehet jó reklámokat készíteni, ahol nem érzed úgy, hogy ez akár egy másik márkáról is szólhatna. Például itt, és itt.)
Na de nézzük, hogyan oldották meg (megoldották?) jelen példánkban ezt az összekapcsolási dolgot az alkotók. Először is úgy döntöttek, hogy a célcsoport a fiatalok lesznek. Annak ellenére döntöttek így, hogy ez a típus, illetve ez a modell, tipikusan női autó, de végül is felfoghatjuk kispénzű fiatalok autójának is. Szóval, ha fiatalok, akkor – mint ahogy azt számos előző példánkban már láthattuk – jöhet az őrület. A buli. Az ökörködés. A lemenés állatba. Az eszement őrjöngés. A hangerő. A baromkodás. Az eszementség. A… Na jó, hagyjuk. Egy szó, mint száz, a kreatívok szerint a fiatalság = elmebetegség. És hát akkor így is kell szólni hozzájuk. És az, hogy miközben csinálnak egy jó bulit, éppen ebben az autóban utaznak, nyilván már önmagában vonzóvá fogja tenni a fiatalok számára ezt a típust. Itt például az a nagyszerű ötletük támad, hogy elmennek ezzel az autóval – mert hát valljuk be, ez a fajta a legalkalmasabb ilyesmire – egy fitnesz centrum elé, kiszállnak a kocsiból – hiba, mert hogy hogy a továbbiakhoz nem kell az autó – és durván elkezdenek táplálkozni a nagy üvegportál előtt a bent magukat kínzó futópadosok szemeláttára. Hahó, kértek egy kicsit? – kocogtatja meg az üveget ezzel a kérdéssel az egyik bulizós fiatalember. Azok persze dühösen kirohannak, hogy jól szétverjék a fiúkat, de ezek - hála a nagyszerű járműnek - sikeresen elmenekülnek. És ez egy nagyon, nagyon jó hecc volt. És csak ezzel az autóval lehetett megcsinálni. Nyilvánvalóan. Na most hogy a kigyúrt, azaz a nagy izomtömegű fazonok miért húzzák fel magukat némi kaja láttán, hiszen valószínűleg ők többet esznek, hogy legyen miből izomtömeget növelni, azt tessék megkérdezni az elvarázsolt agyú kreatívtól. Hé kreatívkám! Akik izomra gyúrnak, azok nem éheznek ám! A fiatalok pedig szinte fuldokolva az őrjöngő röhögéstől elhúznak a külön erre a célra rendszeresített autójukkal. Közben, hogy adjunk a termékismertetésnek, itt-ott mindenféle feliratok jelennek meg az adott típus tudását hirdetve. Na ezek azok a paraméterek, amelyeket minden más hasonló típus is tud. Aztán van egy záró képünk, ahol a fiatalok partiznak, piknikeznek vidáman az autóval együtt, és van egy csaj is. Összesen heten örülnek ott az életnek, picit azt sugallva, hogy mindannyian ezzel az autóval érkeztek, ami lehet, de biztosan nem egyszerre, mert ebbe ennyien nem férnek bele.
Tehát volt egy alappoén, ami a kreatív szerint nagyon jó, és egyszerűen úgy kapcsolta össze zseniálisan az alkotó a poén által kiváltott fergeteges jó érzést az autóval, hogy a poénhoz ezzel az autóval érkeztek, majd a poéntól ezzel az autóval távoztak a jó kedélyű, kulturáltan szórakozó fiatalok.
Mondjuk én nem egészen értem, miért kell ilyen gyökér reklámokkal szórakoztatni a hazai közönséget, amikor csak Puntóból vannak ennél sokkal jobbak is. Most nem is nézek utána, vajon hazai alkotás-e, de nem bánom, legyen külföldi. Pedig olyan, mintha hazai lenne.
*******************************************************************************
Értékelés: 3,8/10 pont (ISTCT szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 2/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10
A látvány (Scene) – 5/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}