1.4 1 1 1 1 1 Rating 1.40 (10 Votes)

Merci reklám

*************************
Merci csokoládé - 25s +++ Értékelés: 4,8/10
Erről a speciális nevű csokoládékészítményről már szóltunk egyszer, de míg ott egy énekes műfajjal volt dolgunk, itt prózaiabb a megközelítés. Mondhatnám úgy is, hogy sokkal közvetlenebb, közérthetőbb példákkal támasztják alá a szerzők nevezett termék adott pillanatban való nélkülözhetetlenségét. Úgymond szeretet példákat sorolnak, hiszen a termék neve mintegy predesztinálja annak a példákban való jelenlétét.

***************


***************
Mondhatnánk, nem nehéz feladat, hiszen csak úgy dőlnek az ember agyába ilyenkor a közhelyszerű példák. Anyai szeretet, apai szeretet, nagymamai szeretet, nagypapai szeretet, szerelmi szeretet, vallási szeretet, emberszeretet, illetve hát mindenki szerethet valakit valamiért. Esetleg ugyanazért, amiért mások nem. Például valaki egy ilyen terméket ajándékozhat valakinek azért, mert az a valaki, valaki más ellen sikeresen megnyert egy pert. De az a valaki, aki ellen ez a valaki megnyert egy pert egy másvalakinek, az biztos nem fog ilyen terméket ajándékozni ennek a valakinek. Hanem esetleg jól pofán vágja. Nem tudom, tudsz követni?

De ne viccelődjünk, lássuk, milyen szeretet példákat vonultat fel adott filmünk szerzője. Az első történet arról szól, hogy él egy öreg néni egy régi ház legfelső emeletén, ahol ráadásul nincs lift, és már nagyon nehezen tud lépcsőzni. De van egy jó szomszédja, aki lépcsőzik helyette. Így nyilván azt a terméket is ő hozta fel, amit a néni aztán neki adott ajándékba. Vagy az ilyen csokik ott nőnek a néni lakásában. Miért, te tudnál más megoldást? Mindenesetre nagyon szép és megható, ahogy egymásra mosolyog a néni és a fiatalember, és ahogy a fiatalember úgy csinál az arcával, hogy jaj, ezt nem kellett volna, nem azért tettem. Pedig de, mert imádja ezt a csokit. Nekem olyan kellemes melegség járta át a szívem.

A következő jelentet egyenesen megsirattam, mert annyira jó nő a Tomi tanárnője, hogy… illetve hogy egy ilyen jó nő még ráadásul olyan okos is legyen, hogy matekot tanít… illetve, hogy egy ilyen jó nő még mi mindenre veheti a fáradságot, hogy megmutassa, hogy a matekon kívül még mi szerethető, illetve… a fenébe is, miért nem mosóport reklámoz egy ilyen jó nő. De akárhogy is nekem e jelenet szemlélése során olyan kellemes melegség járta át a szívem.

De nézzük, mi van még? Jaj, a gyermeki szeretet! Hát igen, még vannak olyan anyukák, akik mindig a gyermekük mellett állnak. De itt nem is ez a lényeg! Hanem hogy a kislány magától is erre a termékre gondolt. Mintegy önzetlenül. Mintegy spontánul. Nem ám valami egyéb édesipari szemétre. Vagy esetleg virágra, amit nem is lehet megenni, meg előbb-utóbb el is hervad. És tessék megfigyelni a kislány arcát, ahogy nem semmi színészi kvalitásokat felmutatva ránéz az anyjára, az örök anyára, aki hogy, hogy nem éppen mos, szóval mindent elmond arcjátékával arról, hogy anya, már megint nem kíméled magad, már megint értünk égeted két végeden a gyertyádat, vagy valami ilyesmi. Nekem például itt olyan kellemes melegség járta át a szívem.

Szépek és igazak ezek a példák. Mert az életből vannak ellesve. És gondoljunk arra, hogy nem csak ilyen cinikus állatok nézik ezt a reklámot, mint én vagyok, hanem ősz hajú nagymamák, nagypapák, akik bizony mélyen képesek átérezni az ilyen helyzetek valódiságát, és bizony kitörölnek ilyenkor egy-egy könnycseppet a szemük sarkából. Hogy az én hajam is ősz? És hogy nemsokára megszületik az első unokám? Nyilván onnantól kezdve nem leszek cinikus állat, és rengeteg könnycseppet fogok kitörölgetni egész nap az összes szemem sarkából, annyira kajálni fogom ezeket a szentimentális, sztereotip közhelyeket. De hát kedves barátom ez egy reklám, nem egy művészfilm. A művész mozik konganak az ürességtől, az operett meg tele van. Meg ott vannak a bulvár csatornák, és a komolyzenei tévék. Szerinted melyiknek van nagyobb nézettsége? Kapjál már a fejedhez! Mi volt a feladat, mi? Megcsinálta? Megcsinálta!

Na jó, add ide azt a terméket. Van benne az a kapucsínós szelet, amelyiknek olyan fehér az egyik fele, azt imádom…
*******************************************************************************

Értékelés: 4,8/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 5/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 4/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10
A látvány (Scene) – 5/10
A technika (Technology) – 5/10