Voltaren reklám
*************************
Voltaren Emulgel fájdalomcsillapító gél ? 30s +++ Értékelés: 4,2/10
Nem érted? Hogyhogy nem érted? Nem áll össze a történet? Persze lehet, ez egy hosszabb film volt, csak megvágták. De egy kis fantáziával azért összerakhatnád. Hogy nem akarod? Hogy te nem akarsz reklámfilmek logikai koherencia vizsgálatára időt pazarolni? De miért nem? Érdekes játék pedig. Hogy mivel játsszak inkább? Na de Jenő kérem!
***************
***************
Szóval, mint mondtam, lehet, ez a film talán hosszabb volt egynehány másodperccel, és ennél fogva megfejthetőbb lehetett egykoron, csak hát a reklámidő méregdrága ugyebár. De nézzük, mit láthat egy átlag reklámfilm néző a maradék alapján:
Már a bevezető szöveg is érdekes. Ez pedig ekképpen hangzik: Van úgy, hogy a derékfájdalom nem csak önnek szerez kellemetlen perceket, hanem másoknak is. Ugye milyen igaz? És az a nagyszerű benne, hogy nem csak a derékfájdalomra igaz. Például mondhatjuk: Van úgy, hogy a vakbélgyulladás nem csak önnek szerez kellemetlen perceket, hanem másoknak is. Tényleg van úgy. Igaz, nem túl gyakran, de előfordul. És nem tudom, felfedezted-e már e filozofikus gondolat olyatén mélységeit is, amely lehetővé teszi a vonatkozó negatív manifesztációk pozitívba fordítását. Például: Van úgy, hogy a szex nem csak önnek szerez kellemes perceket, hanem másoknak is. És tényleg. Igaz, nem túl gyakran, de előfordul. Itt van ugye mindjárt a partner. És tényleg, néha az is élvezi.
És most érjük tetten, milyen képi megjelenítés kíséri a fentebbi szokatlan, és merőben újszerű megállapításokat. Egy nő rángatja lefelé a defektes kereket az útszélén álló autójáról. Gondolom, közben fáj a dereka. Aztán vágás, egy férfi ül egy autóban, és fáj a dereka. Onnan tudjuk, hogy kín ül ki az arcára, és a derekához kap. A bevezető szövegből kiindulva a „nem csak önnek” a nő, a „mások” pedig a férfi. Hogy a férfi autója hol van a nőéhez viszonyítva, arról nincs információnk. Viszont arról a kamionról igen, ami éppen elhalad a nő mellett a szemközti irányból. Látjuk, amit a kamion vezetője lát, majd egy vágás után a kamion vezetőjét látjuk, amint nézi, amit lát. Hirtelen egy premier plán, azt hisszük a kamionsofőr arca közelről, hiszen itt is egy gépjármű vezetőjének arcát tanulmányozhatjuk, mégpedig ugyanolyan „ablakon kinéző” pózban, de tüzetesebb szemrevételezés során konstatálhatjuk, hogy ez a derékfájós férfi egy személyautó volánjánál. Vajon ő is a nőt nézi? Talán a kamion és sofőrje alakult át hirtelen a derékfájós férfi járműjévé és vezetőjévé? Egyelőre nincs válasz, mert jön a termékismertetés. Eszerint a termék egyedülálló formulája kettős hatású. Egyrészt csillapítja a fájdalmat, másrészt csökkenti a gyulladást. Így fejti ki kettős hatását. Vagyis hogy mindenki értse, a fájdalomcsillapító és gyulladáscsökkentő gél úgy fejti ki kettős hatását, hogy csillapítja a fájdalmat, és csökkenti a gyulladást. Ja, és közben a történet folytatódik. A kerékrángatós hölgy mosolyogva – kissé gonoszan – hátra néz. Hátsó ablakban derékfájós férfi szintén mosolyogva. Nyilván mindkettejüknél már hatott a szer. Úgy tűnik, a férfi mintegy betolja a kocsit, mert aztán előreszaladva beszáll a nő mellé. A kocsit, ami az előbb még az út szélén állt, és az volt a baja, hogy az egyik kereke defektet kapott, most egy mezőn kellett betolni, nyilván valamilyen motorikus hiba miatt. Na ja, felgyorsult világunkban az események egymásutánjának követése bizony embert próbáló feladat. De hogy került a férfi ugyanoda, ahol a nő volt?
Megfejtettem!
Ha alaposabban megfigyeljük a rendelkezésünkre álló egy másodpercben azt a képet, amikor a derékfájós férfi kitekint premier plánban az autója ablakán, láthatjuk a szélvédőn keresztül a nő arcát feltűnni egy pillanatra. Vagyis ez ugyanaz a kocsi! Tehát azért kell a nőnek cserélni a kereket, mert a férfinak fáj a dereka! Persze néhány kérdés még így is nyitva marad. Ki az a más, akinek a derékfájdalom még kellemetlen perceket szerez, ha nem az a nő? A kamionsofőr? Azért nem áll meg segíteni a csinos nőnek? Ja persze látja, hogy egy férfi is van ott. Vagy ő a másik derékfájós. És hogy került a kocsi a mezőre? Miért változott meg a hiba jellege? Hacsak azért nem, mert az már a defekt után történt sokkal, vagy nem sokkal, amikor a mezőn piknikeztek, és haza akartak indulni, és nem indult be a motor, és akkor a férfi – nem utolsósorban vezeklésképpen – lelkesen vállalta a kocsi betolást. Miért, elképzelhető lett volna, hogy a nő tolja be?
Te, figyelj! Erről beszéltem az elején. Hogy én ezzel nem akarok foglalkozni. Amikor mondtam, hogy mivel játssz inkább. Egy reklámfilm ne adjon fel rejtvényeket, hanem csak érthetően, hülye körítés nélkül vágja a pofámba, hogy mit egyek, vagy mit dugjak fel. Ezt meg feldughatják…
*******************************************************************************
Értékelés: 4,2/10 pont (ISTCT szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 5/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 1/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10
A látvány (Scene) – 5/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}