1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Perwoll reklám

*************************
Perwoll White Magic mosószer ? 30s +++ Értékelés: 4,0/10
A múltkor megismerkedtünk a reklámidill fogalmával. Most a reklámhumorral tesszük ugyanezt. A reklámhumor abban különbözik más reklámviccességektől (reklám burleszk, reklám geg), hogy elsősorban párbeszéd jellegű. Ebből következően jól érthetőnek kell lennie, hogy a kedves befogadó befogadhassa, majd hatása alá kerülve nagyot kacaghasson rajta. Így tudja majd e kacagás élményt összekapcsolni a termékkel, hogy jót röhöghessen, valahányszor meglátja.

***************


***************

Illetve dehogyis. A kellemesség élményét kapcsolja majd hozzá, ezzel is növelve bizalmát a produktum iránt. Jelen reklámhumor példánkban egy mosószerről van szó, amellyel kapcsolatban be kell vezessünk egy másik fogalmat is. Ez pedig az újfehér, mint szín fogalma. Általánosabban az újszín fogalma. Definíció: újszínnek nevezzük mindazon ruhák színeit, amelyek még egyszer sem lettek kimosva, kitisztítva. Továbbá még sohasem lettek hordva, pontosabban első hordásuk közben még nem érte őket szennyező molekula. Ebből következően egy új szín tanulmányozási időtartama alig hosszabb, mint egy neutrínó élettartama, úgyhogy látható, milyen forradalmi változást hozott a fizikában a most reklámozott mosószer.

A szerrel egyébként már egyszer foglalkoztunk egy korábbi tudományos értekezésünkben, ahol azt a különleges fizikai jelenséget is tárgyaltuk, hogy hogyan képes szinte a semmiből elővarázsolni egy lengeruhás hölgy, egy igen nagy flakon folyékony mosószert. A forradalmi változás lényege pedig abban lelhető fel, hogy a reklámozott termék más hasonló termékkel össze nem hasonlítható módon képes visszaállítani az újszínt, jelen esetben az újfehéret. Ugye tetszik emlékezni, hogy nem is olyan régen az emberek majdnem egyforma szürke ruhákban jártak, csak némi árnyalatnyi különbség emlékeztetetett arra, hogy valamikor e ruhák újkorukban különböző színűek voltak. És most hogy színes lett a világ, azt egyedül ennek a forradalmi terméknek köszönhetjük. És pontosan ez a – valljuk be – még mindig szokatlan jelenség itt most a reklámhumor forrása. Két klasszikus humorelemet épít itt be az alkotó, az egyik a „nem az, aminek látszik”, a másik a „kicsit szenilis vén hülye vagyok már” alapkonfiguráció.

Valamiféle eseményen beszélget egy már vénülő divattervező úr, és egy már nem túl fiatal hölgy, miközben egy közeledő szép fiatal lányt néznek, aki egy fehér ruhában jő. Ki ez az elragadó lány és ki tervezte ezt a ruhát? – kérdi a tervező. A reklámhumornak nagyon tömörnek kell lennie a rendelkezésre álló idő rövidsége miatt, ezért már ezen első mondatban benne van mindkét csattanós poén felvezetése. Hát te! – válaszolja a hölgy, leütve ezzel az első poénlabdát. Ugyan már, ismerem az új kollekciómat – mondá a tervező, utalva ezzel az újszín jelenlétére. Ez nem új – száll vitába a hölgy. Ragyogóan fehér. Biztos, hogy új. – így a tervező, jelezve, hogy még a régi, megszokott szürke világ uralja az elméjét. Nem, csak Perwollal mosta – jelenti be a hölgy a forradalmiságot, bemutatva egyúttal a palack elővarázsolás különleges jelenségét is. Aztán jön a termékismertető, amelynek keretében láthatjuk, hogyan is nézett ki egy ilyen ruha a nagy forradalom előtt, és ahhoz képest hogyan néz ki utána.

Na most a reklámhumor jellegzetessége még az úgynevezett farok. Ez kicsit hasonló ahhoz, amit a krimik, akciófilmek végén szoktunk látni, amikor a többszörös életveszélyt többszörösen épp csak egy hajszálon megúszó főhősök még kedélyesen megeresztenek néhány humormorzsát – na most jöhet az a véres steak – ahelyett, hogy idegösszeroppanással kórházba szállítanák őket. Itt, miután a lány odajön a beszélgető párhoz, a következő hangzik el: Ő a lányom, a ruhát pedig még te tervezted nekem valamikor. Ezt mondja a hölgy, mire a tervező kicsit önmagát is kinevetve legyint egyet, utalva a régi szép időkre. Tehát nem az, aminek látszik: újfehér és mégsem új, sőt! És kicsit szenilis vén hülye vagyok már, azaz nem ismerem fel a saját tervezésemet, még akkor sem, ha azt vélhetően egykori szerelmemnek terveztem. Lehet, a lány is az övé.

Összefoglalva: a reklámhumor olyan párbeszéd, amely… röhejes.
*******************************************************************************

Értékelés: 4,0/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 3/10
A látvány (Scene) – 5/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}