NesTea reklám
*************************
NesTea ? 20s +++ Értékelés: 4,2/10
Hogy nem lennék jó kreatív, az abból is látszik, hogy egyszerűen képtelen voltam megfejteni az alábbi reklám koncepcióját. Próbáltam magam így is, úgy is beleképzelni az alkotók helyébe, belelátni a kreatívok agyába, de mindig csak zagyva értelmetlenségekhez jutottam. Úgyhogy egyszerűen feladtam. Téged kérlek meg tehát, leld meg, hol hibádzik az okoskodásom?
***************
***************
Srác tengerparton ül asztalnál, és jót húz a termékből, ami különös hatással van rá. Egyébként lehet, hogy ennyi. Ennyi a koncepció. Ez a termék olyan, hogy különös hatással van az emberre és kész. Valahogy olyan más leszel tőle, picit másképp látod ezentúl a világot, és ez nagyon izgalmas. Ezért edd, illetve esetünkben idd ezt a terméket. Eltaláltam? Vagyis picit tudatot módosít. Egy ártalmatlan, engedélyezett kábítószer. Hát nem jó? Itten például az történik a fiatalemberrel, hogy megforgatja a lefektetett palackot az asztalon, ahogy a bulikban szokták, és amerre mutat, azzal fog ő valamit csinálni. Most egy idősebb nénivel fog valamit csinálni. Ennyire behülyíti őt a termék. Te is szeretnél fiatal létedre idősebb nénikkel valamit csinálni? Akkor ez a te terméked. Szóval a barátunk elkezd úgy viselkedni az idősebb hölggyel, ahogy mondjuk a gerontofilek, vagy a hímringyók szoktak. Persze rossz az, aki rosszra gondol. A koncepció készítői nyilván nem gondoltak rosszra, ők nyilván nem mentek bele ilyen mélyen a dologba, gondolták, csak picit felszabadít ez a termék. Gondolom. És akkor te olyan bolondos leszel, ami jópofa és szimpatikus. Hogy miért így leszel jópofa és szimpatikus, vagyis miért pont ez a bolondosságod tárgya, azt nem tudom. Talán mert mégis látens gerontofil vagy, esetleg megelégelted, hogy még a terméket sem tudod kifizetni, és ezért most kényszerből hímringyóságra adtad a fejed. Pedig lehetnél számtalan más módon is bolondosan jópofa, azaz kicsit megkergült a terméktől, de a kreatívnak mégis pont ez jutott az eszébe. Hogy olyat teszel, amit józanul, vagyis a terméktől nem befolyásolt állapotban soha nem tennél. Például soha nem tennél így kedvére egy öreg hölgynek, hacsak nem a saját nagymamád. Tényleg, lehet, hogy ez a srác saját nagymamája? De akkor nem szép, hogy csak ilyen tudat módosult állapotban törődik vele.
De mitől is új ez a termék? Miért is valami új kezdete, ahogy a szlogen mondja? Erre vonatkozóan csak egyetlen információ áll rendelkezésünkre, hogy megújult citrom ízben lesz kapható. Hát igen, egy régi ízre bizony rá lehet unni, igen alaposan, különösen, ha az citrom. Mit kell tenni ilyenkor? Nem, dehogy áttérni narancs ízre. Hanem a citrom ízt kell megújítani, bármit is jelentsen ez. Minden esetre, ez itt olyan jól sikerült, hogy valami új kezdete lett. Mint ahogy ez a fiatalember is csak most kezdett foglalkozni ilyen intenzíven a nálánál lényegesen idősebb korosztállyal, eddig ugyanis normális volt. De hát az újítóknak már csak ez a sorsuk. Az új sokszor tűnik nem normálisnak az átlag szemében. Mert az átlag bezzeg nem képes újítani. Hacsak nem iszik ebből a termékből. Nézd csak meg, mi mindent csinál ez a fiatalember azzal a jóasszonnyal együtt az újítás jegyében. Persze nem mindent tártak a szemünk elé, hadd dolgozzon a fantáziánk is. Motoroznak, citrommal golfoznak a háztetőn, bevásárlókocsiban versenyeznek a lejtős utcán, búvárkodnak, lóversenyeznek, és kéz a kézben leugranak egy szikláról a tengerbe. Ezek az őrült szerelmesek.
Hogy te nem szeretnél ilyen állapotba kerülni ettől a terméktől? Ugyan már, nem érted. Itt az őrültségen van a hangsúly. Ugyanis ez egy fiataloknak szóló reklám, akik köztudottan vonzódnak az őrültségekhez, mert az olyan poénos. Ettől fiatal a fiatal. Hogy nem görcsöl, hanem belemegy. Bevállal. És akkor jó buli volt. Például hogy egésznap egy vénasszonnyal lógtam és képzeld milyen jó fej volt az öreglány. Csak ennyi, érted? Semmi gerontofil, meg hímringyó. És ez a terméknek köszönhető. Lazít. És akkor te se fogsz görcsölni, hanem belemész. És akkor te is jó fej leszel a többiek előtt. Az új citrom íztől, nem mástól. Na azt hiszem mégis megfejtettem. A koncepciót.
És tessék mondani, most, hogy én az idősebb hölgy korosztályához tartozom inkább, nálam mit fog jelenteni a valami új kezdete, ha iszom a termékből? Mert csak akkor iszom, az fix. Esetleg felcsíphetek egy friss ropogós fiatal pipit? Ja, tudom. Csak akkor, ha leitatom. Ezzel az új citrom ízzel.
*******************************************************************************
Értékelés: 4,2/10 pont (ISTCT szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 3/10
A látvány (Scene) – 7/10
A technika (Technology) – 6/10
{mxc}