1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Skittles drazsé reklám

*************************
Skittles drazsé ? 20s +++ Értékelés: 5,2/10
Baromi jó képi poén. Jó erős. Visz mindent. Még a terméket is. Úgy értem, ki fog emlékezni magára a terméknévre, ami csak egyszer hangzik el, és még a szlogenbe sincs beépítve. Ilyen tarka drazsé sokféle van a piacon, legfeljebb majd mindegyikről eszünkbe jut ez a vicces vizuális geg. Tényleg, szoktak csinálni ilyen utóélet fókuszcsoport vizsgálatokat is?

***************


***************

Azt én úgy képzelném, hogy beültetnek egy csomó embert, és vetítenek nekik régebbi reklámokat, de csak a termék megnevezése előtti részt. Aztán meg kell tippelniük, mit reklámoztak. És fordítva, vetítenek reklámvégeket termék meghatározással, és ki kell találni, mi volt az eleje. Aztán lehetne egy olyat is, még nem bemutatott reklámfilmek termékmegnevezés nélküli első részét vetítik, és meg kell tippelni, vajon mit fognak vele reklámozni. Na és végül vetítenek még nem bemutatott reklámfilmek termékmegnevezéses végét, és ötletelni kéne, hogyan reklámoznák… ja ezt nem, mert azért vannak a jó kreatívok, hogy a rég elvesztett álmot visszahozzák néked majd egy szép napon… ja ez egy Máté Péter dalszöveg, elnézést, csak hát így működik egy jó kreatív agya. Asszociáció asszociáció hátán. Csak úgy tolulnak.

Szóval áll a zsiráf a tengerparton, és legeli a szivárványt. Közben fekete rasztás csávó egy magasított hokedlin, hogy elérje, feji ezt az emeletes állatot. És mivel az színeset eszik, hát színes drazsékat fej ki az emlős tőgyéből. Belekóstol, majd nagyot hahotázik. Bekapcsolja a zenét, és tovább fej. És termékismertetés. Egyszer a kissé idegen hangzású terméknév, majd a szlogen. Fejd meg a szivárványt. Fald fel a szivárványt. Ugye így önmagában nincs értelme, mert mi az hogy fejd meg a szivárványt, de rögtön felidézi a látottakat. Már ha láttad. Kép és szlogen így egymásra talál, csak épp a terméknév esik ki közülük.

Na most ha ennek a reklámfilmnek csak az elejét vetítenéd a fókuszcsoportnak, akkor majdnem könnyű, mert a sajtárban látszik a termék. (Városi fiataloknak: sajtár – nem sajtok tárolására való helyiség, hanem fejéskor használt, a tejet összegyűjtő edény.) De hiába látszik a sajtárban, sok ilyen külsejű és más nevű drazsé van forgalomban. Ha csak a végét mutatod, akár a terméknévvel együtt – én pl. sose hallottam róla – akkor már jobban elszabadulhat a fantázia. Ha meg együtt mutatod, később csak a szépre emlékezel.

Jaj te, eszembe jutott egy jó képi poén. Szerintem meg kéne csinálni, aki hallja adja át, de fogalmam sincs, mit kéne vele reklámozni.
Koncertterem. Nagy. Tömve. Bejön a művész, művészruhában, szmoking, vagy ilyesmi, és leül a zongoraszékre. De nem zongora van ám előtte, hanem asztalon számítógép konfiguráció. Szembe velünk meg egy nagy kivetítő. Művész teátrálisan megropogtatja az ujjait, helyezkedik, nekikészül, majd zongorázni kezd a klaviatúrán. Olyan jellegzetes zongoraművész mozdulatokkal. Zene nincs, csak a billentyűk kopogása. A kivetítőn pedig egy szép vers, vagy más szépirodalom sorai kezdenek sorjázni. Lenni, vagy nem lenni… még nyílnak a völgyben a kerti virágok… én írok levelet magának… mit tudom én, aztán a művész feláll, meghajol, óriási ováció. Na ez lenne az alap. Esetleg szépirodalom helyett megjelenhetne egy banki ajánlat. Vagy kirajzolódhatna valamilyen szép kép. Valami konkrét termékre utaló. Valami nagyon színes, ötletes. Úgy fokozatosan jelenne meg, különböző sebességgel és intenzitással, követve a művész mozdulatait. Például milyen poén lenne, ha először egy szép szivárvány tünedezne elő, majd valamilyen állat, ami közvetlenül a szivárványt legeli. Persze valamilyen nyúlánk állat, amik kvázi feléri, nyilván képletesen… például egy zsiráf. Ez jó. A zsiráf legeli a szivárványt. A többit rád bízom. Valamilyen színes szart reklámozzál vele…
*******************************************************************************

Értékelés: 5,2/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 2/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 4/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10
A látvány (Scene) – 8/10
A technika (Technology) – 7/10
{mxc}