Libero pelenka reklám
*************************
Libero pelenka ? 30s +++ Értékelés: 6,6/10
Nekem már régóta tetszik ez a reklám. Már ami ezt a babajógát illeti. Tényleg, meg tetszettek már próbálni utána csinálni? Vagy akár lemozogni ugyanazt a mennyiséget, amit mondjuk egy két-hároméves gyerek művel egész nap? Én mondom, ehhez képest egy hatvanéves sörpocakos bácsi (én) mozgásának szabadságfoka megegyezik egy betonba temetett hulla mozgási képességeivel. Na de mi volna, ha én is felvennék egy ilyen pelenkát?
***************
***************
Vagy mi volna, ha levennénk ezt a pelenkát a babáról? Mi volna, ha levennénk róla a „testreszabott szabadságot”, és áttennénk rám? Nyilván a babának lenne sörpocakja, én meg a szájamba tudnám venni a nagylábujjamat, amire már régen vágyakozom. Aztán – igaz, négykézláb – el tudnék indulni felfedezni a világot, hiszen a „világ felfedezőkre vár”, és csak a kedvezmény várna a babára helyettem. De üsse kavics, én ezért a mozgásszabadságért bizony lemondanék az összes kedvezményről, még ha várnak is rám. Csak azért aggódnék egy picit, nehogy véletlenül elengedje az a néni a pelenkámat, amit olyan rugalmasan kihúzott a képen, miközben én elindultam felfedezni a világot. Ugyanis a világ felfedezése közben soha nem jön jól egy kijózanító seggbecsattintás. Az úgy elveszi a kedvét az embernek.
Na jó, hát persze, értem a fő mondanivalót, miszerint ez a pelenka olyan lágy, olyan nedvszívó, olyan rugalmas, hogy a baba szinte észre se veszi, hogy viseli, mivel a teljes babai mozgásszabadság továbbra is biztosítva van általa. Nagyon régen ugyebár az egész babát múmiaszerűen bepólyálták (ld. pólya, mint olyan), és így a szerencsétlen pára mozdulni se bírt, kvázi rabságban sínylődött. Mondhatni börtönt viselt, ezért lett később börtönviselt. Á nem, csak szóvicceltem. De a lényeg, hogy itt a rugalmasságon van a hangsúly, ezt tartják a reklámozók a termék egyik, ha nem a legfőbb erényének.
Ami viszont továbbra is csodálatba ejt, pontosabban amit továbbra sem értek reklámok ezreinek (számold meg) áttanulmányozása után, hogy mennyivel hatásosabb egy a termék sajátosságaitól voltaképp messzire „asszociált” szlogent alkalmazni, mint mondjuk valamilyen praktikusabb, a termékhez könnyebben kapcsolható jelmondatot. Ugye van itt nekünk egy „testreszabott szabadság” jelzős különösségünk, meg egy „a világ felfedezőkre vár” figyelemfelhívásunk. Hm, ez a pelenka termékcsalád olyan, mintha testre szabtuk volna a szabadságot. Szép költői. Tényleg. Nekem tetszik. És a termék neve is erre utal. Libero. Szépen összecseng. Nekem. Tudom díjazni. Ha volnék én egy zsűritag ez ügyben. Apró szépséghiba, hogy nem vagyok, és ráadásul nem én vagyok a célcsoport. Anikónak, a kismamának viszont úgy süvít el a füle mellett a frappáns szlogen, mint a győzelmi zászló. Neki tetszik a jógázó baba, és talán felmerül benne, ha a felnőtteken is ilyen pelenka lenne, talán könnyebben menne. Ezt a viccességet most én találtam ki. Gyenge, de talán jobban ragadna valami ilyesmi, ha már mindenképpen mondani is kell valami jót egy ilyen reklámban. És hogy a világ felfedezőkre vár, a kedvezmény pedig rád, nos a négykézláb gyalogló baba alatt mondva talán valóban „a kis felfedező, majd elolvadok tőle” féle mézédes emóciót generálja, de… de… nincs de, ez tényleg ezt generálja. Már egy kismamában. Én egy nagyon kemény macsó férfi vagyok ugyanis. És az már régen volt, amikor én babát pelenkáztam. De jó, hogy már nem kell.
Úristen! És ha jönnek az unokák? Mi is ez a Libero?
*******************************************************************************
Értékelés: 6,6/10 pont (ISTCT szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 6/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 8/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 6/10
A látvány (Scene) – 7/10
A technika (Technology) – 6/10
{mxc}