1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Milka reklám

*************************
Milka ? 40s +++ Értékelés: 5,0/10
Bizonyos márkák, brand-ek már megengedhetik maguknak, hogy ne bajlódjanak magának a terméknek a megnevezésével, hiszen hitük szerint a vonatkozó termékfajtát megjelölő fogalom a köztudatban már rég behelyettesítődött a márkanévvel. Amerikában például még ma is sokan hoovereznek porszívózás helyett, lévén, hogy sokáig ez a cég egyeduralta ezen háztartási eszköz piacát. Én pedig még a kezdetekkor sokáig xeroxoztam fénymásolás helyett, hasonló okokból. 

***************


***************

A fenti márkák tulajdonosai ennélfogva azt is megengedhetik maguknak, hogy olyan reklámfilmet készíttessenek, amelyben egyetlen másodpercet sem vesztegetnek arra, hogy konkrétan megnevezzék, miféle produktumot ajánlanak a kedves néző figyelmébe. Vagyis voltaképp csak magának a brand-nek a reklámozása történik, hiszen úgyis tudja mindenki, hogy ami mögötte van, azt eszik-e, vagy isszák. Mondjuk jelen esetben mindkét verzió elképzelhető. Akik pedig nem tudják, azok egészen biztosan akkor se lennének képesek ilyesmit vásárolni, ha tudnák. Sajnos éppen elegen vannak olyanok, akik tudják miről van szó, még sincs módjuk élni vele. De ne szomorkodjunk tovább, hanem nézzük, hogyan kell ezt csinálni:

Nos, itt van nekünk ez a kék- voltaképp lila tehenünk, mint brand-ünk fő eleme. Nyilván ezzel lehet kezdeni valamit. Mondjunk hát egy szép mesét erről a lila tehénről, és ha kellőképpen szépre, meghatóra, szívhez szólóra sikerük, máris hatalmasat erősítettünk a kedves rajongók márkahűségén. És hogy milyen egy szép mese? Egy nem hazug, egy értelmes, egy könnyen követhető, jól felfogható, egy valamiféle végső szép igazságot bemutató mese? Kövess hát olvasó!

„Egyszer régen az Alpokban világra jött egy lila tehén.” És látjuk, ahogy összecsődül a ház népe, hogy csodálja az árva, szerencsétlen kis lila borjút, mert az anyja nincs sehol. De a lukas tetőn keresztül (gondolom) égi fénykéve vetül rá. (Vagy lehet, egy magas ablakból.) „Mindenki sejtette, hogy különleges. De vajon miért?” (Persze az is lehet, nem lukas a tető, hanem van egy tetőablak… na fejezd be.) Tehát mindenki sejtette, hogy valahogy nem olyan, mint a többi tehén, de nem tudták miért. Azért nem tudták, mert mindenki színvak volt a faluban. Egy vándor mondta meg nekik később, aki nem volt színvak, hogy azért különleges, mert lila. De persze a színvakok ettől sem lettek okosabbak, mert nem tudták, mi az, hogy lila… na ezt is fejezd be, mert nem is így folytatódik. Hanem úgy, hogy bement a tehén az iskolába, és ott kiderült, hogy „a számokhoz nem konyított”. Aztán sokat dámázott a tyúkkal, de a tyúk mindig megverte, úgyhogy „a társasjátékokban sem jeleskedett”. „Aztán, mikor már senki sem számított rá, végre kiderült, hogy miben a legjobb”. Ez úgy derült ki, hogy egyszer, mikor Pista bácsi, és Matild néni éppen álltak a konyhába, akkor bejött a tehén, és egymásnak lökte őket. Ugyanezt megcsinálta egy fiatal párral is a peronon, amikor mindannyian vonatra vártak. Aztán volt az a szkanderező két mérgesnek látszó férfi a kerti bulin, ahova a tehén is meg volt hívva, és amikor éppen nagyon erőlködtek, a tehén összedöntötte az asztalt, és így a két férfi akarva-akaratlanul egymást kezdte ölelgetni nagy szeretetben. Így tehát kiderült, a lila tehén abban a legjobb, hogy „összehoz minket”. A fentebb vázolt módokon például. És azért sikerült ez neki, „mert mindannyiunkban ott rejlik a gyengédség. Múúú. Milka. Merj gyengéd lenni.”

Ugye szép? Ugye megható? Ugye most te is mész, és jól bemilkázol ezek után? Mert én igen. És hogy mi köze a csokinak… bocsánat a Milkának a gyengédséghez? Természetesen átvitt értelemben. Mondjuk aki a csokit… bocsánat Milkát szereti, rossz ember nem lehet. Vagy a csoki… bocsánat Milka maga a kísértés, elgyengít. Gyengéddé tesz. Gyengévé tesz. Nem bírsz ellenállni, olyan finom, olyan csábító. A rabjává tesz. A szenvedélyed lesz. Nem bírod nem túladagolni. És akkor megöl.
Elnézést, azt hiszem túlságosan átvittem az értelmet…
*******************************************************************************

Értékelés: 5,0/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 5/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10
A látvány (Scene) – 7/10
A technika (Technology) – 7/10
{mxc}