Külföldi

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív
 

PUR reklám

*************************

PUR MAX Gél - 30s +++ Értékelés: 3,4/10

Na most az a kérdés, tudok-e még valami újat mondani mosogatószer reklám ügyben? Nem tudok. Viszontlátásra! Illetve, talán mégis. Jó, arról már ezerszer beszéltünk, mekkora hazugság az a fémtiszta csík, amit egy húzásra állít elő a szerrel átitatott szivacs. De ha most azt mondom, tételezzük fel, röpke ezer év múlva, az akkori régészek kiásnak a földből egy ilyen reklámfilmet... hát úgy, hogy a kreatívval együtt mindig eltemették az ősi kultúrákban a legkedvesebb reklámfilmjét is...

***************

***************

Régész szemmel nézve tehát rendkívül sok értékes információhoz juthatunk a lelet elemzése során, vajon hogyan is nézhetett ki ez a korabeli primitív társadalom? Talán tekintsünk bele egy ifjú, történelem szakos egyetemi hallgató szakdolgozatába:

Nagyon természetszerető, békés nép volt. Gyakran gyűltek össze tágas, virágos mezőkön, hogy együtt ünnepeljék a természetet, amelyet szerettek. A gyermekek ilyenkor szabadon szaladgálhattak ide-oda, össze-vissza szabad akaratuk szerint, mintegy kibontakoztatva önmegvalósító képességeiket. Sokat labdáztak is ezek a gyerekek azokon a boldog mezőkön. A felnőttek pedig kis asztaloknál üldögéltek, kis kerti székeken (ld. máshol: kempingasztal, kempingszék) és beszélgettek szintén békésen és boldogan. A korabeli ábrázolás jól mutatja, hogy nem minden férfi ült. Ugyanis ebben az ősi társadalmi formában mindig a férfiak sütötték a húst egy erre megfelelő, nyílt tüzű alkalmatosság segítségével, míg a nők dolga volt a beszennyezett edények megtisztogatása. Ezen szigorú társadalmi munkamegosztáson akkoriban senki sem csodálkozott, így volt természetes, és magától értetődő. Ezen az ábrázoláson az sajnos nem látszik, hogyan vadásznak a férfiak a húsra, ezért semmit sem tudunk arról, hogyan ejthették el az olyan vadállatokat, mint például a virsli, vagy a tarja. Az azonban jól kivehető, hogy a nők az edények tisztogatása során nemegyszer szembesültek bizonyos nehézségekkel, amelyek - legalábbis ezen források ábrázolása szerint - egyszerű földi halandó számára leküzdhetetlen akadályként tornyosultak elébük. Visszafejtve a hanganyagot, a probléma megfogalmazása mai nyelven körülbelül így hangzana:

?Vastagon lerakódó zsír esetében a nőknek egy extra erős mosogatószerre van szükségük.?

És miközben ez imaszerűen kimondatik, a nők a szennyes edényt felmutatják az égnek, tekintetüket az ég felé emelik, vagyis félreérthetetlenül egyfajta természetfeletti segítséget kérnek nagy áhítattal. Rögtön megállapíthatjuk, hogy ebben a kultúrában valószínűleg többistenhit dívott, hiszen ha a nők külön istent imádtak, feltehetőleg a férfiaknak is juthatott egy férfiakra szakosodott isten.

Nagyon érdekes a nőkért felelős isten korabeli ábrázolása. Először is különleges a megnevezése. Nem zsírtalanító istennek hívják, mint ahogy ez logikusnak tűnhet, hanem kettős névvel illetik. Pur Max Gél az egyik, és Mágnes a másik megnevezés. Az utóbbi nyilván az isten alakjára utal, amely valóban egy hatalmas patkómágnesre hasonlít leginkább. Aláereszkedik az égből, és ripsz-ropsz magához rántja az áldozati edényből a neki felkínált elégett zsírt. Itt jegyezném meg, hogy kultúrtörténetileg fontos megemlékeznünk ezen istenkép egy korábbi manifesztumáról, amely szinte mindenben megegyezik a most bemutatott későbbi alakkal, kivéve, hogy az első név a Pur F52 formában jelent meg. Hogy az F52 hogyan evolválódott a Max szóképbe, azt egy későbbi tanulmányomban szándékozom taglalni.

Szeretném még felhívni a figyelmet a szivacs, más néven a spongya szimbolikájára. A korabeli liturgia szerint az áldozatott bemutató nőknek ott a nyílt színen, mindenki előtt, mintegy a népünnepély fénypontjaként jelképesen magukhoz kell venni a Mágnes Isten testét. Ez úgy történik, hogy az isten mintegy kisajtol magából egy mannacseppet, amely a spongyára hullva heves habzást idéz elő, de csak nyomásra. A két asszony egymás felé fordul, és az egyik átadja a még habzás nélküli spongyát a másiknak e szavak kíséretében:

"Nézze, gazdag és erős habja extra erővel oldja a zsírt!"

A másik asszony átvéve a spongyát hevesen megnyomja azt, mire feltör az isteni habzás. A nép ezt látva egy emberként ujjong, ezernyi, istent dicsőítő zászlócskát lobogtatva.

Végkövetkeztetés:

Annak ellenére, hogy a vizsgált korban még nem rendelkeztek mai értelemben vett korszerű mosogatószerrel, meglepően pontos elképzelésük volt arról, hogyan is kéne egy ilyen szernek működnie. A vágyott hatás kiváltása érdekében ezért istenhez fohászkodtak, és istennek köszönték meg, ha néha-néha sikerült inkább többé, mint kevésbé megtisztítaniuk egy ilyesféle edényzetet. Erre nekünk természetesen itt a negyedik évezredben már nincs szükségünk, hiszen tudósaink már rég kifejlesztették azt a mosogatószert, amellyel valóban egy szivacshúzással lehet fém-tiszta csíkot varázsolni tetszőlegesen szennyezett edényfelületre.

*******************************************************************************

Értékelés: 3,4/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 2/10

A látvány (Scene) - 5/10

A technika (Technology) - 5/10

{mxc}

Ki van most itt?

Oldalainkat jelenleg 77 vendég és 0 tag böngészi

Kubik-Rubik Joomla! Extensions

Utolsó hozzászólások

  • Gusztustalan Zsolt sörözik
    Stéger László Károly 08.08.2018 11:53
    Sajnálom a Soproniakat , hogy ilyen szeméttel hozzák össze Őket , mint ez a " reklám " Mostanában ...

    Bövebben...

     
  • Nehogymá unatkozzá...
    Sandor 01.08.2018 01:20
    Egyet értekaz előttem szólóval. ( A cikkszerzővel) Eddig is voltak bugyuta, 60-as iq-hoz ...

    Bövebben...

     
  • Az összetartó elixír
    Eszter Kádár 16.07.2018 15:05
    Tóth Ildikó - színésznő

    Bövebben...

     
  • CBA Saga
    Radó Pál 13.06.2018 00:12
    Hozzászóltam, leírtam, de ki lettem dobva az utolsó soroknál! Meglátásom szerint érdekes és jó a ...

    Bövebben...

     
  • Darabos vasaló
    Radó Pál 12.06.2018 22:55
    A reklám, mint megjelenés elemzése, hellyel közzel fedi az "élmény" átélésének kritikáját, de az ...

    Bövebben...

Legutóbb olvasottak

Olvasottsági sorrend az elmúlt félévben

Olvasottsági sorrend 2008 február 9 óta

És még ezek is:

Forgalom - különböző IP címekről

4.png0.png0.png7.png6.png0.png
Ma329
Tegnap373
Ezen a héten1270
Ebben a hónapban6884
2014.10.25 óta400760

Látogató infó

  • IP: 54.80.87.62
  • Böngésző: Unknown
  • Verzió:
  • Operációs rendszer: Unknown

Itt és most

1
Online

2018. augusztus 15. szerda, 17:07

És még ezek is: