1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Dacia reklám

*************************

Dacia Logan MCV - 20s +++ Értékelés: 3,8/10

Egy szép őszi délután Gizike, a csinos fiatal titkárnő, vagy mérnöknő, vagy ügyvédnő, vagy orvosnő, vagy takarítónő... ja az biztos nem, de hát ez nem is érdekes, a lényeg, hogy egy szép őszi délután Gizike, a csinos fiatal nő lement a mélygarázsba, hogy beüljön az autójába, és hazamenjen. De ott lent valami nem stimmelt. Már az is gyanúra adott okot, hogy a mélygarázs teljesen üres volt, egyedül csak az ő autója állt benne.

***************


***************

Aztán azon is nagyon csodálkozott Gizike a csinos fiatal nő, hogy miért van neki valami szép kis női autó helyett egy ilyen csúnya furgonja, de végül is lehet, ő egy csinos fiatal árukiszállító, vagy valami ilyesmi. Ezek után Gizike, a csinos fiatal nő kezdett azzal a feltételezéssel élni, hogy ő most talán álmodik. És tényleg, a később történtek ebben a hitében igencsak megerősítették. Mit volt mit tenni tehát, álom ide, álom oda, az álomforgatókönyv szerint neki most be kell szállni ebbe a furcsa autóba, hogy hazamehessen vele. Benne. Általa. De alig helyezkedett el az ülésben, máris rettenetes sokk érte. Ahogy a visszapillantó tükröt igazgatta, hirtelen öt darab gyermeket pillantott meg a kocsi belsejében! El is kerekedett a szeme Gizikének rémületében. Te jó ég! Hát ezek meg hogy kerültek ide? És egyáltalán. Kinek a gyerekei lehetnek? Gyorsan hátrafordult, vajon jól látta-e a tükörben amit látott, vagy csak a káprázat játszott vele? De nem. Az öt gyermek valóban ott ült a gépkocsiban és riadtan bámultak rá. Mármint Gizikére a fiatal csinos nőre. A pillantásaik mintha ezt üzenték volna: de hát anyu, nem ismersz meg minket? Gizike visszafordult, egy ideig zavarodottan forgatta a szemeit, és ekképpen gondolkodott magában:

Az még rendben volna, hogy van öt darab gyerekem, végül is elég figyelmetlen természetű vagyok ahhoz, hogy ne vegyek észre egy darabig ilyesmit, na de hogyan fért be ez a gyerektömeg, ebbe a látszólag csöppnyi autóba? Na ennek utána járok - gondolta álmában Gizike a fiatal csinos nő. Azzal menten kiparancsolta az összes gyereket az autóból, hogy képes legyen megszámolni őket. Előtte azonban belenézett az ily módon kiürített járműbe, amelyet azelőtt így üresen még sohasem látott, elvégre az ő autója volt, de feltehetőleg már a szalonban is tele gyerekkel adták, ami egy álomban teljesen rendben is van. Belenézve tehát az autó ürességébe, azt látszólag nem találta túl nagynak, úgyhogy a dolog pillanatnyi állása szerint el sem tudta képzelni, hogy ebbe valaha öt ártatlan gyermek egyszerre belefért volna. Mégiscsak káprázott a szeme - gondolta Gizike a fiatal csinos nő. De a tudomány komoly dolog. A tudományban ugyanis lehet mérni. Lehet mennyiségeket meghatározni. A dilemma eldöntéséhez tehát meg kell mérni azt a gyermekmennyiséget, amelyet Gizike, a csinos fiatal nő az imént ürített ki az autóból a mélygarázs betonjára. De hogyan, hiszen semmilyen műszert sem hozott magával Gizike a csinos fiatal tudósnő a laborból, mivel éppen hazafelé indult, hogy egy jót kettyinthessen a fiatal csinos vőlegényével, azért, hogy gyakorolhassák, hogyan legyen gyerekük, majd ha akarnak. És most kiderült, hogy van már nekik öt. De hogyan adja majd ezt be a Lajosnak?

Tehát műszer hiányában Gizike, a csinos fiatal zseni meglepően ötletes módszerrel oldotta meg a nevezett problémát. A saját ujját fogja majd használni a gyermekmennyiség meghatározásához. Így is tett, és láss csodát, az eredmény visszaigazolta a vizuális megfigyelést, vagyis beigazolódott, hogy igenis, ebbe a járműbe a látszat ellenére nagyon sok minden belefér.

És most tessék megfigyelni, milyen egy tudós arca, amikor új tudományos felismerés birtokába jut, amikor érzi, hogy a világ megismeréséért folytatott szakadatlan és végtelen harcban ebben a pillanatban ő lehet az emberiség élharcosa. Ő most az úttörő. Hát még amikor megtudja, hogy mindehhez ráadásul meglepően alacsony ár is tartozik! Kedves embertársaim az Úrban, ez egyszerűen megrendítő. Nem találok szavakat. Ha én egyszer ilyet érezhetnék...

Izzadságtól csatakosan riadt fel rémálmából Gizike, a csúnya öreg nő, és nem kevés nosztalgiával gondolt arra, hogy fiatal lány korában nem volt még ilyen márkájú gépkocsi, sőt gépkocsi is alig volt, és hogy az akkori reklámokat akár még ép ésszel is fel lehetett fogni.

*******************************************************************************

Értékelés: 3,8/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 4/10

A látvány (Scene) - 5/10

A technika (Technology) - 5/10

{mxc}