3 1 1 1 1 1 Rating 3.00 (2 Votes)

Cappy reklám

*************************

Cappy Ice Fruit üdítőital - 30s +++ Értékelés: 4,4/10

Na ez nehéz volt. Legalábbis nekem. Megfejteni. Hogy egyáltalán mi is történik itten ebben a reklámban. És hogy az adott frissítő italhoz mi köze van, azt végképp nem tudom. Talán olyan feeling reklám megint. Szerintem fussunk neki még egyszer együtt, hátha több értelmet nyer az ügy.

***************


***************

Csávó ül a fa alatt a parkban és jót húz valamilyen sárga italból. Aztán premier plán, hirtelen észrevesz valamit. Vagy hirtelen valami jó ötlete támad, vagy hirtelen mindkettő. Úgy elkerekedik a szeme neki. Aztán mi is lájuk, amit ő lát, egy piros vitorlájú kicsiny vitorlás vitorlázik a park tavacskáján, benne egy emberkével. Csávó órájára néz, majd beveti magát a vízbe, nem mély, tökig ér, és a vitorlás után ered. Utol is éri, nem probléma, és a vörös vitorlára mutogatva magyaráz valamit a bennülőnek. Snitt. Egy széles vörös szőnyeget tekercsel ki a parkon keresztül emberünk. Snitt. Egy nagy piros járművet, feltehetőleg buszt instruál a csávó, hogy hova álljon. Snitt. Vörös színű napernyőket forgat be függőlegesbe a főhős. Snitt. Zöldségek közt válogat, majd valamit megbeszél a zöldségessel a paradicsomokra vonatkozólag. Snitt. Luftballon árus bácsival vörös lufikat rendez valamilyen rendezőelv szerint. Snitt. Futás. Snitt. Fa alatt jót húz a narancssárga italból. Snitt. Csaj érkezik, csávó átkarolja, közben italra valahogy felugrik a piros kupak, majd itallal mutat valamit. Snitt. Egy másodpercig mi is látjuk mit lát. Mit lát? Snitt. Újból ők ketten, csaj boldog csodálkozó, meglepett arccal örül. Közben megszólal a hang, miszerint a Cappy Ice Fruit gyümölcsös frissessége segít, hogy kedvedre formálhasd a világot. Snitt. A fűben heverő, egymást átkaroló ifjú pár boldogan nézi az elébük táruló meghökkentő látványt. Ami micsoda is? A megfejtésre most már sokkal hosszabb idő, mintegy három másodperc áll rendelkezésedre. Majd láthatóvá válik a reklámozott termék választéka, és elhangzik egy felszólítás, miszerint légy a frissesség forrása. Na ezt add össze. Ugyanis én már értem.

Most elmondom neked, mit nem értettél meg harminc másodperc alatt. Pedig így utólag visszatekintve, igenis nagyon szájbarágós volt. Először azt kell megértened, hogyan tudja egy ital gyümölcsös frissessége lehetővé tenni, hogy kedvedre formálhasd a világot. Hát úgy, hogy te is nagyon friss leszel tőle. A tested is, meg az eszed is. És ebben az állapotodban aztán szinte mindenhatóvá válsz, mindenre képes leszel. Olyannyira, hogy ebből a képességedből másnak is jut, így lehetsz ezek után te magad is a frissesség forrása. Tehát a verbális részt már értjük.

Na most, hogy mire jó egy ilyen felturbózott frissesség kapacitás, arra látunk itt egy kiváló példát. Egy olyan nem is gondolnád, mire lehetsz képes, ha a mi italunkat iszod példát. Emberünk a csajára várva hever a fa alatt, amikor jót húz a bűvös léből. Azonnal felpörög az agya, és vele együtt a teste is, majd ennek következtében mintegy villámszerűen zseniális ötlete támad, mivel okozhatna örömet kedvesének. Már úgy értem azon kívül. Egy nagy piros szívet fog rajzolni a tájba. Az órájára pillant, megállapítja, hogy van még elég ideje a kivitelezésre, majd hozzálát. Megbeszéli a vízben a vitorlás emberrel, hogy hova álljon, és hogy fordítsa a piros vitorláját, szerez valahonnan egy ménkű nagy piros szőnyeg tekercset, odaviszi és kiteríti a parkban, megdumál egy buszsofőrt, hogy ugyan hagyja a dagadt utasokat másra, és volna szíves az általa megadott helyen álldogálni addig, amíg ő mondja, beforgatja a napernyőket, paradicsommal összeparadicsomoz néhányezer négyzetméter házfalat (ebben nem vagyok biztos, hogy erre kellet a paradicsom), végül megvesz egy-két száz lufit, és megfelelően elrendezi őket. Aztán visszarohan a fához, és ámítja a csajt.

De hát ez csak egy geg te, mit értetlenkedsz?

Én már nem értetlenkedem, én már értem. Csak a többieket sajnálom. Hogy ők nem tudnak ezen egy jót kacagni. Hogy még a megértés határáig sem jutnak el e kivételesen humoros jelenet mibenlétét illetően. Pedig az alkotógárda remekül szórakozott az alkotó folyamat során. Sok hosszú éjszakákon át fetrengtek a röhögéstől, mire minden milliméterről milliméterre összeállt. És hány forgatási napba telt, mennyi mindent kellett összeszedni, összehangolni. Sokat dolgoztak, nagyon sokat. Jogosan költötték, és kapták azt a sok pénzt.

Végül is, hogy milyen italról van szó, az világosan kivehető. És ez már önmagában sem semmi.

*******************************************************************************

Értékelés: 4,4/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10

A látvány (Scene) - 6/10

A technika (Technology) - 6/10

{mxc}