Külföldi

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív
 

Airwaves reklám

*************************

Airwaves rágógumi - 30s +++ Értékelés: 4,2/10

Elmondom neked, miért hagytam ki egy napot az új kritika megírásával, azaz miért nem tartottam a háromnapos ritmust. Egyrészt semmi közöd hozzá, mi vagy te a főnököm? Másrészt azért, mert egy nagy kihívásnak kellett megfelelnem, és ilyesmi közben az embernek nem túl sok ideje jut egyébre. Szóval egy nagy kihívás előtt álltam, akárcsak e reklám szereplői.

***************


***************

Ugyanis a négylakásos társasházunk villanyóraszekrénye, benne valamennyi lakás mindenféle villanyórájával és megszakítójával, egységes masszává olvadt valamilyen zárlat okozta tűznek köszönhetően. Ettől nem lett nekünk áramunk télvíz idején, és akkor tehát fűtésünk sem. A kihívás arról szólt, hogyan lehet minél hamarabb áramot teremteni mesteremberek és hivatalok sűrű erdején átgázolva.

De most nem ezt fogom taglalni, csak jelezni kívántam, például hogyan kerülhet hasonló helyzetbe egy közönséges halandó, mint amilyenek előtt vélhetőleg a reklámban ábrázolt célközönség áll. Végre ráismertem egy helyzetre, ami velem is előfordulhat, mi több, éppen elő is fordult, és amelyben ezek szerint rá kéne döbbennem, hogy a megoldáshoz éppen erre a termékre volna szükségem. Én is felszívtam magam, nekem is tiszta fejjel kellett gondolkodnom, én is elkezdtem mondogatni magamban, hogy sikerülni fog. Már csak azért is, mert láttam amerikai filmekben, hogy ha ezt mondják, akkor tényleg sikerül. Hogy még jobban felkészítsem magam a termék egyértelmű megkívánására, nélkülözhetetlenségének elismerésére, én is követtem a reklám szereplőinek nekibuzduló mozdulatait. Belenéztem a tükörbe, recsegtettem a nyakcsigolyámat, mindenféle ideges mozdulatokat tettem, magamban beszéltem a kocsiban, fejembe húztam a kapucnim, csak azzal nem tudtam mit kezdeni, amikor az a két csaj ott egymással szemben készült valamire nagyon. Első leszbi élmény? Valamit kiabálnak is egymásnak, nyomás, vagy nyomozz, nem fogtam fel.

Na mindegy, lényeg, hogy ezek után feszülten vártam az aha élményt. Aha, ez az. Ez kell nekem. Ez kell a tiszta fejhez. Annak ellenére gondoltam ezt, hogy nem igen kedvelem a rágógumit. Hát nem következett be az aha, még a teljesen hasonló szituáció hatására sem. Nem rohantam a boltba ilyen rágógumit venni.

Persze tudom, ne is mond, azért mert én nem rohantam, attól még nem feltétlenül rossz ez a reklám. Mert mint tudod, nem minden reklám olyan direkt. Hogy úgy szájba rág. Pedig már sokszor beszéltünk az úgynevezett feeling reklámokról, amelyek egy hangulatot igyekeznek átadni, és ha az a hangulat jó, vagy izgalmas, mintegy kihívást jelentő pozitív értelemben, és ehhez kapcsoljuk a terméket, hát majd beugrik nekik mit kell enni ilyenkor. Nem a termék a megoldás természetesen, csak te megkívánod azt ebben a fokozott idegi állapotodban. És akkor te megnyugszol, kitisztul a fejed, meg más hasonló jó dolog fog veled történni.

Várjál, tudom mi a hiba. Velem rossz történt, és egy nagyon kellemetlen procedúra elé nézek. A filmben meg úgy tűnik, ugyan erőpróba lesz a javából, amire készülnek, de mintha várnák is az adott kihívást, igenis meg szeretnének felelni neki, és utána nagyon boldogok lesznek. Pozitív az ügy.

Rendben, de akkor kérnék egy negatív helyzetekre való rágógumit is, szeretném átélni én is azt a bizonyos aha élményt. Már olyan közel voltam. Kérem legyenek rám is tekintettel. Szerintem ilyen válságos időkben elég nagyszámú célcsoportot képviselek. Nekem ez jár! Mert ahogy nagy bölcsen a narrátor is megállapítja, az élet tele van kihívásokkal. Vágj bele tiszta fejjel. De tényleg, ilyen bölcset, általános érvényűt mondani egy rágógumi reklámban, nem kis teljesítmény. És a rágógumi a kulcs!

Te meg röhejesnek tartod a reklámfilozofálást. Ilyen vagy. Tudod mit? Nem segítünk neked. Oldd meg rágógumi nélkül ezt a te elektromosság problémádat. Szívni fogsz.

*******************************************************************************

Értékelés: 4,2/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 4/10

A látvány (Scene) - 5/10

A technika (Technology) - 5/10

{mxc}

Ki van most itt?

Oldalainkat jelenleg 64 vendég és 0 tag böngészi

Utolsó hozzászólások

  • CBA Saga
    Radó Pál 13.06.2018 00:12
    Hozzászóltam, leírtam, de ki lettem dobva az utolsó soroknál! Meglátásom szerint érdekes és jó a ...

    Bövebben...

     
  • Darabos vasaló
    Radó Pál 12.06.2018 22:55
    A reklám, mint megjelenés elemzése, hellyel közzel fedi az "élmény" átélésének kritikáját, de az ...

    Bövebben...

     
  • Magyar lázra magyar... izé...
    ekszvájzed 19.04.2018 08:08
    Off: Arról már írtál, hagy hogy lehet normál embereknek eladni mondjuk OLASZ pastát, OLASZ nyelven ...

    Bövebben...

     
  • Magyar lázra magyar... izé...
    ekszvájzed 17.04.2018 16:28
    Szóval neked a politika mondja meg, mi a magyar?Mondjuk részben az ő dolga is, részben meg az "anyatejjel ...

    Bövebben...

     
  • Magyar lázra magyar... izé...
    Super User 17.04.2018 12:19
    Igen, nem kell politizálni, de nem én erőltettem bele ezt a disszonanciát a reklám értelmezésébe ...

    Bövebben...

Legutóbb olvasottak

Olvasottsági sorrend az elmúlt félévben

Olvasottsági sorrend 2008 február 9 óta

És még ezek is:

Forgalom - különböző IP címekről

3.png7.png6.png3.png9.png8.png
Ma126
Tegnap467
Ezen a héten126
Ebben a hónapban11123
2014.10.25 óta376398

Látogató infó

  • IP: 54.162.165.158
  • Böngésző: Unknown
  • Verzió:
  • Operációs rendszer: Unknown

Itt és most

3
Online

2018. június 25. hétfő, 06:17

És még ezek is: