Külföldi

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív
 

Schwarzkopf reklám

*************************

Gliss Kur Asia Straight hajkiegyenesítő termékcsalád - 20s +++ Értékelés: 4,6/10

Talán azt hihetnők (ez egy ilyen régies forma kedves fiatalok, színesítem a stílust), hogy ezzel a reklámmal igazán semmi probléma sincs. És voltaképpen tényleg ez a helyzet. Két másodpercben vázolja a megoldandó problémát, és azonnal tálalja a megoldást. Ismerteti a terméket szépen fényképezett képekben, és neked már nincs is más dolgod, mint elhinni és megvenni.

***************


***************

Mivel ezzel tisztában vagyok, nem tehetek mást kínomban, mint ezen reklámfilm ürügyén mélyebb társadalmi ellentmondások feltárása felé fordulni, és megoldani néhány alapvető, az emberiséget már régóta nyugtalanító lételméleti problémát.

A probléma gyökerét szinte már az első másodpercekben szemünkre veti az alkotó, hogy aztán onnan leesve az utca kövére ott hevertében, mint téma, feldolgozható legyen. (Tudsz követni?) Egy igen vonzó hölgy néz velünk szembe ugyanis a képernyőről, és feltesz, egy talán mások számára is meglepő kérdést:

Lehetséges egyenesíteni ezeket a fürtöket?

Engem azonnal mélyen elgondolkoztatott, vajon miért pont ezt a kérdést tette fel? Látszólag ennél sokkal nagyobb kihívást jelentő kérdést is feltehetett volna, mint például lehetséges-e a homloka közepére egy harmadik szemet telepíteni? Vagy lehetséges-e a hátára szárnyakat növeszteni, és azokkal repülni? Vagy lehetséges-e, hogy földig érjen a melle? Vagy lehetséges-e, hogy lefeküdjön velem? Ugyanis ezek mind olyan kérdések az alapkérdéssel együtt, amelyek egy teljesen rendben lévő status quo megváltoztathatóságára kérdeznek rá, ahol a megváltoztatás lehetséges eredményének értelmével nem igen vagyunk tisztában. Mondhatni szerintem nincs rájuk társadalmi megrendelés. (Na jó az utolsó ötlet értelmével legalább én tisztában vagyok.) Mert tessék mondani, mi a lótüdőnek kéne kiegyenesíteni azokat az abszolút dögös, szexi, baromi jól kinéző göndör fürtöket? Tessék mondani miért?

Azért kéne kiegyenesíteni, mert te hülye vagy. Neked fogalmad sincs arról, hogy egy nő például nem jelenhet meg két egymás utáni nap ugyanazzal a külsővel. Ha tegnap 169 centi magas volt, akkor ma 173-nak kell lennie. Ha tegnap kövér volt, ma sovány kell hogy legyen és fordítva. Ha tegnap göndör hajjal jelent meg, ma csak egyenesben jöhet. Holnap meg fordítottban. A lényeg, hogy másképp. Mindig másképp. Na ezért jön kapóra, ezért válik eladhatóvá egy olyan termék, amely regenerál és egyenesít, hajvasaló nélkül.

Na most elnézést, de szeretném megemlíteni, hogy én, mint hajvasaló gyáros, egy hét múlva jövök ki a legújabb termékemmel, a szlogen meg az lesz, hogy félre az undorító ragacsos kencékkel, itt a nagyszerű két mozdulatos, a haj hét problémáját azonnal megoldó Hercules hajvasaló. Tiszta száraz érzés. És a képen majd valaki kettétör egy ilyen kencés palackot. És én is hazudhatom, hogy 111 éve, meg hogy önnek és önnek, mert én már akkor faszenes vasalókat gyártottam, amikor te még a réten szedegetted a kecskeszart, mert azt hitted kamillavirág.

Hogy mi a megoldás? Hogy ezek így szétmanipulálják az agyunkat? Ugyan dehogy. Csak demokrácia van mindössze. Te választasz. A tőke szabad akaratot adott neked. Látod, a mellékelt reklámban is választhatsz a végén a két csaj közül. Az egyik a tiéd lesz, a másik valakié, aki melletted áll. Önnek és önnek. Így mondják a csajok. Személyre, testre szabják az ajánlatot. Kettőtökre. Persze azért érdemes jóban lenned azzal, aki melletted áll. Aki mindig veled van. Akivel sokat szoktál beszélgetni. És akit mások viszont nem mindig látnak. Valahogy.

Ez tehát a megoldás. Ez tehát a válasz a kínzó lételméleti problémára. És ez a megoldás ott volt, ott hevert a lábad előtt. Egyenesítő balzsam vagy hajvasaló, göndörítő krém, vagy kreppelő (nem rappelő) látszólag mind megannyi ellentmondás. De ha ketten vagytok, és összefogtok... nem doktor úr, dehogy vesztünk össze. Ma ő göndörít, én egyenesítek.

*******************************************************************************

Értékelés: 4,6/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 4/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10

A látvány (Scene) - 6/10

A technika (Technology) - 4/10

{mxc}

Ki van most itt?

Oldalainkat jelenleg 41 vendég és 0 tag böngészi

Utolsó hozzászólások

  • CBA Saga
    Radó Pál 13.06.2018 00:12
    Hozzászóltam, leírtam, de ki lettem dobva az utolsó soroknál! Meglátásom szerint érdekes és jó a ...

    Bövebben...

     
  • Darabos vasaló
    Radó Pál 12.06.2018 22:55
    A reklám, mint megjelenés elemzése, hellyel közzel fedi az "élmény" átélésének kritikáját, de az ...

    Bövebben...

     
  • Magyar lázra magyar... izé...
    ekszvájzed 19.04.2018 08:08
    Off: Arról már írtál, hagy hogy lehet normál embereknek eladni mondjuk OLASZ pastát, OLASZ nyelven ...

    Bövebben...

     
  • Magyar lázra magyar... izé...
    ekszvájzed 17.04.2018 16:28
    Szóval neked a politika mondja meg, mi a magyar?Mondjuk részben az ő dolga is, részben meg az "anyatejjel ...

    Bövebben...

     
  • Magyar lázra magyar... izé...
    Super User 17.04.2018 12:19
    Igen, nem kell politizálni, de nem én erőltettem bele ezt a disszonanciát a reklám értelmezésébe ...

    Bövebben...

Legutóbb olvasottak

Olvasottsági sorrend az elmúlt félévben

Olvasottsági sorrend 2008 február 9 óta

És még ezek is:

Forgalom - különböző IP címekről

3.png7.png6.png3.png0.png5.png
Ma33
Tegnap467
Ezen a héten33
Ebben a hónapban11030
2014.10.25 óta376305

Látogató infó

  • IP: 54.166.160.105
  • Böngésző: Unknown
  • Verzió:
  • Operációs rendszer: Unknown

Itt és most

2
Online

2018. június 25. hétfő, 02:02

És még ezek is: