1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Ariel reklám

*************************

Ariel Color & Style mosópor - 30s +++ Értékelés: 3,8/10

Milyen volna, ha mondjuk azzal hirdetnénk egy új mosóport, hogy melyek azok az újdonságok, amelyekben a régitől különbözik? Szépen világosan elmondanánk, tudósaink keményen dolgoztak annak érdekében, hogy az újdonság még gyorsabban, még hatékonyabban, még intenzívebben, még puhábban, még keményebben, még színesebben, még fehérebben, még kreatívabban és még kevesebb szar szer felhasználásával mossa ki a ruhánkat. Mondhatnánk, ha igaz lenne.

***************


***************

Pedig milyen könnyen lehetne reklámozni, ha sikerülne egyfajta homeopata mosószert kifejleszteni, amely azon hígításában volna a leghatékonyabb, amelyben már nem volna kimutatható egyetlen gramm mosószer sem. Ha mosószered szertelen, te sem maradsz meztelen - hangozhatna például a szlogen. De mivel még nem sikerült ilyet kifejleszteni, hát nincs létjogosultsága ilyesféle megkapó reklámszövegeknek. Mit tegyünk hát olyankor, ha az új fejlesztés és/vagy az új megnevezés mögött egyáltalán nem húzódik meg valódi változás? Például azt, ami jelen mellékletünkben látható.

Hogy honnan veszem, miszerint itt nincs semmi valódi mögöttes plusz? Vagy megfordítva, honnan veszem, hogy feltétlenül mondanák, ha volna benne? Hiszen mondták már ezer reklámban, ellentétben a te bevezetőben tett állításoddal, nézd mennyivel puhább, nézd mennyivel feketébb, nézd mennyivel fehérebb, nézd mennyivel királyabb, stb, de te nem hittél. Nem hittél, mert végtelenül gyenge érzékszerveid nem voltak képesek a finom különbségek regisztrációjára. Akkor hát mit csináljunk veled? Például azt, ami jelen mellékletünkben látható. Talán ez majd észhez térít. Egy igazi, életből vett példa, ami veled is, vagy legalább a közeledben is, akármikor előfordulhat.

Itt egy lakberendező - gyengébbek kedvéért ki is írják, hogy lakberendező - azt mondja, hogy lakberendezőként tudja, milyen fontos az első benyomás. Ezért ő mindig színes ruhákba öltözik, amikor új megrendelőkkel találkozik. Ha régiekkel, akkor már nem, azok már szeretik, és még kilógó fenékkel is elfogadják. Vagy épp azért. Szóval felveszi a színes ruhákat, majd ebben megy el mindenféle durván mocskos munkaterületekre lakberendezési ötleteléseket tartani. Ebből persze az értelmesebb megrendelőnek azonnal látnia kéne, hogy nem százas a nő, de ezek szerint ilyen megrendelői szerencsére nincsenek. Na most amikor belefeledkezik a munkájába, akkor foltos lehet a ruhája. Velem is sokszor megtörtént egészen kiskoromban, amikor belefeledkeztem a játékba, bizony gyakran foltos lett a ruhám. És annak nagyon büdös szaga volt. Így van ez velünk belefeledkezőkkel. Ez a nő például bizalmasan hozzádörgölődik egy létrához. Azonnal meg is jelenik a felirat: rozsdafolt poliészter anyagon. És akkor ő ezt a foltot erre a mosóporra bízza, amely számos makacs foltot és szennyeződést távolít el a szövetekből. No nem mindegyiket, csak számosat. És mit tehet meg ezért a főhős? Elmehet ugyanabban a ruhájában a lakásavatóra, amelyben dolgozni szokott. Egy lakberendező. Egy nő. Ugyanabban a ruhában. Nem tudom fel tetszenek-e fogni e szavak drámaiságát. Ugyanis csak egyetlen esetben teszi ezt meg egy nő, ha egész egyszerűen nincs másik ruhája. És az is csak egy poliészter anyagú olcsóság. Nyilván ő még egy nagyon kezdő lakberendező. Még nagyon szegény. Még pasija sincs, aki kisegíthetné. Meg nyilván árva is. Most jött a nevelőotthonból. És ez a reklám főleg nőknek szól ugyebár.

Igen, bevallom, ezért hiszem, hogy nincs semmi mögöttes plusz, nincs semmi áttörő új fejlesztés az ilyen új nevű mosóporok összetételében, mert ki van zárva, hogy ilyen idétlenségre kelljen hogy fanyalodjanak a kedves kreatívok máskülönben. Vagy hogy a megbízó gyártó cégnek ilyen reklámügynökségekre kelljen fanyalodniuk. Persze lehet, jó szándék áll a háttérben. Pici finom jelzés ez, olvass a sorok között te okos potenciális vásárló, ezzel a baromsággal jelezzük feléd, az új név mögött nincs újdonság, csak a régi megszokott, általad oly annyira kedvelt minőség. Érezd magad biztonságban, minden rendben van, a minőség máma már nem romlik tovább.

*******************************************************************************

Értékelés: 3,8/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 3/10

A látvány (Scene) - 5/10

A technika (Technology) - 5/10

{mxc}