5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

Aszpirin reklám

*************************

Aspirin tabletta - 25s +++ Értékelés: 4,6/10

Kétszer is foglalkoztunk már aszpirin reklámmal, egyszer volt egy Buksi kiszökős, meg egy mutogatós. És van most ez a fájó srácos. Azért kell ennyiféle, hogy minél szélesebb néptömegek szólíttassanak meg, minél többféle vásárlói insights húrjai legyenek megpendítve. (Insights - keresőnkben rákeresni, találatokat elolvasni... vizsgán kérdezem!)

***************


***************

A Buksis ugyebár a család mikroszociális ökoszisztémájában fejti ki hatását. A mutogatós a tudományosság percepcionális projekcióját effektivizálja... professzor úr, már megint ez a... ja igen, elnézést. A most bemutatott darab pedig a fiatalság felé bír pozitív, bizalomépítő üzenettel. Mit is látunk?

Jön a srác, ki a konyhába, és közli, hogy úgy fáj a feje. A konyhában, vélhetően a szülei, éppen sürögnek-forognak, főznek, tevékenykednek, vagyis elmondhatjuk, egészséges kontrasztként szolgálnak kripli fiacskájukhoz viszonyítva. Anyuka azért segít, és mondja, vegyél be egy aszpirint. Fiók kihúz, benne a termék látótérbe helyezve. Megint jön a srác - látszólag ugyanaz, de én már tudok valamit - és mondja apukájának, ízületi fájdalomra tudsz valamit? Apukája persze most is hasznos dologban van éppen, viszi tálcán az edényeket, meg a kenyeres kosarat a terítéshez. Tessék, egy aszpirin - és gyógyszerlevélből egy darab termék kitol. Megint jön kripli gyerek srác - látszólag ugyanaz, de én már tudok valamit - fogja a derekát, és mondja, sajog a hátam. De már meg sem várja a termék ajánlgatását, mert már tudja, hisz kétszer is mondták neki - látszólag ugyanannak, de én már tudok valamit - hogy tudom, aszpirin. Ejnye de satnya gyereke van ezeknek a szülőknek gondolnánk rögtön, és épp ezzel esünk a kreatív csapdájába, épp most feszít elő minket a poén befogadására, épp most készíti elő a nagy durranást, ami majd durván beégeti agyunkba a vonatkozó üzenetet. És milyen ravaszul! Te ugyanis nem veszed észre, pedig ott van a szemed előtt, hogy a gyermek mindhárom színre lépésekor különböző ruházatban jelenik meg. Mondjuk engem annál is könnyebb volt becsapni, mert nekem nem is a fiatal satnyasága, hanem a hozzáállása tűnt fel, miszerint a szülei éppen építő jellegű sürgés-forgással vannak elfoglalva, ő meg csak előjön valahonnan, vélhetőleg szunyálásból, és rögtön nyafog, mindenféle baja van, aztán majd persze leül zabálni. Ja, ezek a mai fiatalok mit sem tudnak az igazi munkáról! Nem fűlik hozzá a foguk! Bezzeg a mi időnkben! Úgy megtanítanánk az ilyen taknyos kölköket kesztyűbe dudálni?szóval engem ilyesféle korszerű, sztereotípiáktól mentes, őszinte gondolatok töltöttek el inkább, mintsem hogy gyanakodni kezdtem volna valamiféle kreatív turpisságra. Ezért aztán teljesen védtelenül ért a poénbomba robbanása.

De előtte megtudjuk, hogy az aszpirin közvetlenül a fájdalom helyén hat, ezért olyan hatékony. Ha most átlagember volnék, és nem egy zseniális professzor, akkor ezt úgy is értelmezhetném, hogy ellentétben más fájdalomcsillapítókkal, amelyek ott hatnak, ahol nem fáj, a mi termékünk ott hat, ahol fáj. Ezért lehet hatékony. De mivel nem vagyok átlagember, sejtem, valami olyasmiről lehet szó, hogy nem az aggyal hiteti el, miszerint nem is fáj az annyira, hanem a fájdalom forrásánál, mondhatni gyökerénél vágja el az ingerület útját. De mivel még így sem értem egészen a hatásmechanizmust, vagyis tökmindegynek látszik hol vágja el, inkább hagyjuk az okoskodást a fenébe, és térjünk vissza a poén erejére.

Hát az itt a poén gyerekek, hogy nem is egy fiúról van szó, hanem háromról. Egy hármasikerpárról. (Az hat nem?) Szóval ők hárman hármas ikrek. És ez akkor derül ki, amikor nagy kuncogva mind a hárman leülnek az asztalhoz, és azért kuncognak, mert tudják, most nézünk egy nagyot. Persze megkönnyebbülünk, mégse olyan kripli ez a mai fiatalság, mert nem egyben volt három baj, hanem testvériesen elosztoztak rajta. Vagyis mind a három kripli és lusta. Gondolom koraszülöttek voltak, azért.

Tessék mondani, mit kell itt állandóan cifrázni? Elég lenne egy frappáns, könnyen megjegyezhető szlogen, azt kéne nyomni rogyásig, és biztos, hogy szállóige lesz belőle. Mondjuk például ilyesmi:

Arcán ott a tavasz pírja, ha mindig van aszpirinja. Aszpirin. A bőre őre... vagy izé, mit tudom én, tudják mire gondolok.

*******************************************************************************

Értékelés: 4,6/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 7/10

A látvány (Scene) - 4/10

A technika (Technology) - 5/10

{mxc}