1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Suzuki reklám

*************************

Suzuki Grand Vitara - 30s +++ Értékelés: 5,0/10

Dicsértem én már itt autó reklámot, nem is egyet. Kettőt. Na jó, lehet, hogy hármat. Ezt viszont nem akarnám különösebben dicsérni. Sőt. Merthogy nem márkaspecifikus. Bármely márka behelyettesíthető volna. Persze ettől még lehetne jó, de ha nem az, akkor legalább legyen márkaspecifikus. Hát ez nem az. Szerintem.

***************


***************

Látjuk, rohan autó országúton. Hát rohan. Snitt. Látjuk anyuka és lánya (talán) rohannak lejtmenetben vidáman. Ki van írva: beépített lejtmenet vezérlés. Persze a felíratott nem veszed észre. Aztán megy autó pocsolyában, országúton, fiatal lány vidám benne nagyon. Össze vagyunk feelingelve. Kutya szalad, bottal. Hozza vissza nyilván. Boldog kutya feeling. Női arc profilból kissé felénk fordul, távolban hegygerinc naplementével, Feeling: szépség. Talán. Vízimadár átstartol a vízen. Alatta felirat: kibővült motorválaszték. Autó rohan vízparton, hepehupán. Te összekapcsolod előző feelingekkel. Lufikat enged szélnek valaki. Mit szélnek, hülyeség. Szabadon engedi a lufikat. Szabadság feeling jön itt nekünk. Meg az autó szembe. Kínai lampionok alatt. Ezt nem tudom megfejteni. Sorry. Illetve van ott egy boldog kiskínai is. Autó sziklásos-vizességeken megy. Benned alakul, itt nagy szabadság uralkodik. Bárhol elmegy ez az autó. Kisfiú kibámul autóból Colosseumra. Felirat mondja: új külső és belső jegyek. Biztos. Ha ő mondja. Fiatalok ugranak le bulizósan valahonnan, majd jóformájú nő ereszkedik alá valami hőforrásba. Rám ereszkedne inkább. Hej de jóformájú ez az autó is. Gondolom én ekkor mintegy rávezetve. Autó kanyarodik, fiatal pár egymásra néz boldogan, autó homokban farolva befékez, majd büszkén kiáll a sziklaoromra. Üzenet jön, nagy sárga felirat: a szabadság új élménye.

Szóval ha nem értetted volna, mindenféle szabadság élményeket mutattak itt be emberek, és ez gyorsan, klipszerűen össze volt vágva az autós képekkel, ahol is szintén egy nagyon szabad autót láttál. Na most neked innentől kezdve vágynod kell ezt az új autót, mert hozzá szeretnél jutni a szabadság új élményéhez. Újszerűen szeretnéd megélni a szabadságot, a régiszerű megéléseket ugyanis unod már kicsit. Egy szabadság érzetet mindig meg kell újítani, mert belefásulhatsz, és ekképpen amit eddig szabadságnak éreztél, az éppen hogy rabsággá változhat. Ezért kell nagyon sürgősen megszabadulnod régi autódtól, régi börtönödtől, ami ugyan egykor a szabadság új élménye volt, de ennek már vége. Igaz, még azzal is meg lehet csinálni az összes kunsztot amit itt láttunk, de az mind régi élmény. Mintha börtönben lennél.

Persze tudom, ez nem nekem készült, akinek a családjában ugyan már egyszer előfordult egy ős Suzuki, de többet nem fog, hanem azoknak, akik már-már eldöntötték, hogy pont ezt a típust fogják megvenni, és akkor ez az utolsó csepp a pohárban. Mert harminc másodpercben ugyan ki más tudna a megfelelő hangulatba jönni a klip követhetetlen utalásaitól, ki másnak kerekedhetne ettől fékezhetetlen szabadság érzete.

Valaki itt azt mondja, rosszul csinálom. Görcsös vagyok, prekoncepciózus, szinte képtelen a befogadásra. Lazuljak el, ne gondoljak semmire, csukjam be a szemem, úgy nézzem végig a művet, meg fogom látni, hat. Engedjem magamhoz, mint Jézus a gyermekeket. Üresítsem ki a lelkem a jó befogadására. És egyáltalán. Térjek meg. Nem, nem a kreatívok kebelére, oda nem vesznek fel, hanem a jó édes anyámba.

Hát ide vezet, ha valaki túl sok reklámot néz. Pszichózis, az lesz neki. Ennél már csak az a veszélyesebb, ha valaki túl sok reklámot csinál. A szabadság új élménye helyett bizony majd a rabságot kapja. Ja, meg sok pénzt.

*******************************************************************************

Értékelés: 5,0/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 4/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10

A látvány (Scene) - 6/10

A technika (Technology) - 6/10

{mxc}