1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Coca Cola reklám

*************************

Coca-Cola ZERO - 45s +++ Értékelés: 5,4/10

Tipikus feeling reklám. Tehát nem arról van szó, hogy megmutatjuk, milyen konkrét igény kielégítésére való a termék, hanem egyféle szerethető, megszerzendő hangulatot mutatunk be, amelyhez úgy kapcsoljuk a terméket, mint ezen érzés egy fontos összetevőjét. Kvázi a termék a helyzetben főszerepet játszik, s ha a helyzetet kívánatosnak sikerül ábrázolni, hát kívánatos lesz így maga a termék is. Jól összekapcsoljuk a kettőt. Látod, ilyen egyszerű.

***************


***************

Jelen példánkban a termék a híres üdítőital. Pontosabban annak egy cukormentes változata. Lássuk, milyen hangulattal lehetne leginkább kívánatossá tenni?

Természetesen a fiatalokra fogunk hajtani, vagyis valami igazi nagy durranást kéne betolni a köztudatba. Meg kicsi szexet ízlés szerint. Az is nagyon fiatalosan tud hatni, ha hirtelen váratlan fogalmad sincs, mi fog a következő pillanatban történni. Az nyomja föl igazán az adrenalint.

Na, hogy egyik szavamat a másikba ne öltsem, itt az történik, hogy először másnap reggel van. Láthatóan jó fenekű csaj kikel ágyából, amelyben a Hősünk is hever. "Megyek zuhanyozni, érezd magad otthon" Ezt mondja jófenekű. Hősünk elégedetten végigméri, ennek megfelelően testbeszédileg karját a feje alá teszi, hogy a humánetológia törvényszerűségeinek megfelelően, feltárulkozó hónaljából a feromonok szabadon szétáradhassanak. Nos miután hősünk ekképpen megjelölte területét, és jelezte fajtársainak a jófenék foglaltságát, hősünk felkel, trikót ölt, és a hűtőhöz lép. Hűtő kinyit, termék elővesz. Zene nyugodt, termék hideg, béke van.

Hirtelen ajtócsengő csendül. Hősünk kitekint a kukucskálón és látja az Apát, a zordot. Hevy Metal bedörren, az Apa a zord üvölt és dörömböl, hogy kislányom nyisd már ki. ZordApaBácsi pedig nem szereti, ha a lányát mindenféle jöttment kefélgeti. És ilyenkor nagyon durva tud lenni. Menekülni kéne.

Íme a váratlan helyzet előállt. Adrenalin indul, élet indul, hangulat indul, Coke nyílik, ivódik megfele ezerrel, látjuk, ahogy hősünk benseje mohón elnyeli. Akciófilm is indul. Az jó, azt szeretik a fiatalok, nekik még csupa akció az élet. Beszélő bácsi bemondja, hogy a Coke Zero bemutatja, a lehetetlen lehetséges. Mert ez a Coke akciófilm címe.

Nem, dehogy, nem érdekes, hogy ez egy eget verő baromság, nem érted még mindig. Itt minálunk a feelingben, mindenféle pozitív fiatalos képzeteket, fogalmakat ragasztgatunk a termékhez. Például hogy a lehetetlen lehetséges, meg hogy dinamika, erő, gyorsaság, határozottság, uralkodás, és más ilyesmi. Nyugodtan csinálhatsz ebből salátát, kevergetheted össze-vissza, nem szükséges semmiféle koherenciát tartanod. Csak legyenek jelen a vonatkozó emóciók. Jelenjenek meg együtt a termékkel. A kutyára álarcot lövő fegyver? Azt kérded? Az vicces. Jópofa. Röhögsz tőle. Kell bele a feelingbe az is. Fontos összetevő. Ízlés szerint.

Szóval a helikopterrel érkező kommandósok pillanatok alatt kimentik a fiút, eltüntetik a nyomait, rendet raknak, oldják a vészhelyzetet. Még az ablakból majdhívlakot jelez a srác jófenekűnek, aki meglepetten áll ott egy szál törülközőben, és épp egy hajszállal a zord apa berontása előtt elhagyja felfelé a helyszínt. A termék természetesen ott virít kommandós mellénye zsebében. Fiú fellebeg és mögötte a város szelíden felrobban. Jó izgalmasan, feelingesen, akciósan. Igazi COCE íz. Zéró cukor.

Mos mit izé, friss, fiatalos bugyutaság. Nem kell komolyan venni. Állat poénosság. Hogy a CocaCola elintézi. De hát mindenki tudja te buta fejű, hogy nem intéz el igaziból semmit. De hidegen friss, fiatalos, és most már divatosan továbbra is cukormentes. Az meg nagyon egészséges. Hogy a zagyvaléknak is határt kéne szabni? De hát azért zagyvalék, hogy határtalan legyen a baromsága. Te vagy inkább fáradt kissé. Nem hiszem, hogy másokat is ennyire idegesítene ez a reklám. Mondjuk mások szinte észre se veszik. Mások nem is szeretik a kólát. Te se. Akkor meg minek rinyálsz? Menj, igyál inkább egy hideg borsodit, annyira dicsérted a múltkor a reklámját. Vagy az nem én voltam?

*******************************************************************************

Értékelés: 5,4/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 6/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 5/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 3/10

A látvány (Scene) - 7/10

A technika (Technology) - 6/10

{mxc}