5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

Dacia reklám

*************************

Dacia Sandero - 20s +++ Értékelés: 4,0/10

Dácsiáék megint marháskodnak. Azt már múltkor megbeszéltük, ha autód nem kifejezetten világmárka, az nyilván az árában is tükröződik. Ennélfogva tehát igen racionális érvekkel lehet megmozgatni a megfelelő célközönséget. Akár jópofán is. Nem kell hozzá extra idétlenség.

***************


***************

Miért ez nem jópofa? Che Guevara, Marx és Fidel Castro ülnek egy patinás ház kőoszlopos verandáján valahol Dél-Amerikában. Eddig tök jó, igaz kettő halott, Marx pedig nem is volt kortárs, de akkor is izgalmas kezdet, jól néznek ki együtt. Érezzük, hatalmas poén lehet készülőben. Nyilván mondani fognak valamit, vagy történik hirtelen velük valami, amire a termék adja majd meg a csattanós feloldást.

Mondjuk azt mondja Che, figyelj Karl, kellene még egy kis tőke, mert volna egy forradalmian új gyümölcs joghurt receptem. Szlogen: A gyümölcsösen krémes, fenségesen ízes X joghurt nem jöhetett volna létre az Y bank befektetési-péntztárjegyzési-tőke-letétes-értékpapír-portfólió-kettős-jegyzésű-megtakarítási-számlabetétje nélkül. Nem? Kettős reklám. Joghurt és bank. És akkor ez lenne egy újdonság.

Vagy.

Fidel: Szerintem ma már nem jön a busz. Che: Hívjunk taxit? Marx: Na erre már végképp nincs tőkém. Szlogen: A Csóró Taxinál Önnek is hitele van. Utazzon tízszer, fizessen egyszer.

Vagy.

Marx: Csak azt tudnám, itt a mennyországban vajon kommunizmus van-e? Che: Ha nincs, csináljunk forradalmat? Egyébként Fidel, te hogy kerülsz ide? Meghaltál? Fidel: Meg. De ez még titok. Egyébként a nép szívében tovább élek. Ahogy ti is. Szlogen: Töltse Ön is jól megérdemelt nyugdíjas éveit a Nép Szíve öregek otthonában. 7x24 órás ápolási és temetkezési ügyelet.

A fenti példákból is jól látható, hányféle rendkívül szellemes, lenyűgözően sziporkázó kifutása lehetne egy ilyen frappáns indításnak. Ehelyett mit látunk?

Che: It's time for an other revolution! Mert angolul mondja, nem spanyolul. Ezért olvasnunk kell, miszerint itt az idő egy újabb forradalomra! Ja persze, azért mondja angolul, mert Marx nem tud spanyolul. Hülye vagyok. Che ez kell az embereknek! Ezt Marx válaszolja a felirat szerint. Na és mi kell az embereknek? Mit ajánlanak az öreg forradalmárok? Mit ajánlanak ők, az immáron megszelídült egykori vad harcosok és hideg logikájú ideológusok? Ők, akik hivatkozási alap voltak az ajánlott termék hazája egykori diktátorának szörnyű tetteihez? (Persze most elvitatkozgathatnánk arról, hogy a diktátor hogyan torzított és kinél e hivatkozások során, de ez azért mégiscsak egy reklám, vagy mi.) Szóval mit ajánlanak ők, akikkel most már szabad viccelődni?

Dacia Sandero! Igen! Mondhatjuk, kísértet járja be Európát, a Sandero kísértete!

Menjél te anyádba! Jó ez így. Az eleje csak figyelemfelhívó, figyelem, itt egy fura kép, na mi jön most, és aztán autó, majd meglepően olcsó ár, két év garancia, miegymás, csupa hasznos infó, úgyhogy az elejét mostanra már el is felejtheted. Csak arra kellett, hogy ide figyelj. Hogy szaladj, mert klímával csak limitált széria van. Ez persze hazugság, de reklámban kötelező elem. A csak most, csak neked kötelező hazugsága. Úgyhogy ez is rendben van. Akkor mi a bajod?

Semmi. De nem egy oltári baromság, egy infantilis gügyeség, egy primitív elégtételnek látszó idétlenség különösen egy úgynevezett volt szocialista ország vonatkozásában, hogy éppen Che Guevara, Marx és Fidel Castro javasolja azt, Dacia Sandero-t kell venni? És Ceauşescu? Ő miért nincs köztük? Picit még tetszenek félni?

*******************************************************************************

Értékelés: 4,0/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 3/10

A látvány (Scene) - 6/10

A technika (Technology) - 5/10

{mxc}