1.2258064516129 1 1 1 1 1 Rating 1.23 (31 Votes)

 

 

Blend-a-med reklám

*************************

blend-a-med 7 - 30s +++ Értékelés: 4,2/10

Nem szamuráj film. Fogkrém reklám. És nem úgy kezdődik, hogy fiam fogd e kardot. A hét jel a pengén a hét legfőbb ellenségünk jele. Kékes, gonosz színben villódznak. Esküdj, addig nem nyugszol, míg színük vérvörössé nem válik. Ellenségeink vére fesse azokat vörösre általad - szólt az öreg szamuráj s a kegyes halál lezárta pilláit. Hanem úgy kezdődik, hogy a csaj lepedékes fogakkal randizni megy.

***************


***************

Pontosabban emlékszik rá, milyen csodás vacsora volt, amikor lepedékes fogakkal ment Lacival vacsorázni. S amikor beleharapott egy sárgarépa karikába, akkor megint... Ezek szerint neki már súlyos fog- és íny problémái voltak akkor. Közben felirat villan fel a nő fájdalmas arca mellett mintegy két másodperc erejéig, amely költői kérdést tartalmaz a fájdalom forrását kutatandó. Egy a 7 fogprobléma közül? Te nyilván észrevetted a feliratot és nyilván tudod, melyik 7 fogprobléma jöhet itt számításba. Ezzel az ügyes fogással feszítik meg az érdeklődésedet az alkotók, mert innentől kezdve te lázasan töprengsz, vajon tényleg ez a 7, és vajon mi lehet a megoldás? És így a megoldás majd úgy bele fog égni az agyadba, mint Dózsa Györgyébe a tüzes vaskorona.

De már ott is ülünk a derék, bizalomgerjesztő, tudós fogorvos bácsi székében, aki okosan, meggyőzően magyaráz. Megmutatja, hogy a lepedék súlyos fog- és ínyproblémákhoz vezethet. Főhősnőnk ekkor nyilván rádöbben, talán mégsem olyan hülyeség a fogmosás. Arra is rádöbben, vajon Laci miért nem hívta többet randira az első csók után. A doktor úr elmondja továbbá, hogy volna itt egy jó kis fogkrém, amely ilyen és ilyen fejlesztés, és a lepedék csaknem kilencven százalékát eltávolítja. Finom, bizalomnövelő visszafogottságot regisztrálhatunk itt, hiszen nem állítja, hogy teljes egészében megszünteti a lepedéket. Csak nagyon nagy százalékban. És az is megnyugtató, hogy ezek szerint legalább tíz százalék lepedék Laci fogán is volt. Ő is halandó ember tehát.

Hatalmas bizonyító erővel bíró animáció mutatja be, hogyan tisztít az adott fogkrém az íny mentén és a fogak között is. Majd elhangzik a következő mondat:

"Így segít a fog és az íny problémák 7 jele elleni védekezésben"

Ugye milyen könnyű így megérteni, ha le van írva? Bevallom, nekem tízszer kellett meghallgatnom, mire lejött. Akkor meg azt nem értettem, miféle 7 jelről van szó. Pedig volt segítség. Kerek egy másodpercig tanulmányozhattam volna azt a táblázatot, amely mind a hetet felsorolja. És mind a hét ki van zölddel pipálva. Tessék megnézni, még a rossz lehelet is. Talán ennek köszönhető, hogy Laci újból megjelenik a színen, és a hölgy most már elmondhatja miszerint sugárzó és egészséges mosolyom engem is magabiztossá tesz. Azzal immáron gond nélkül harap bele egy sárgarépába hogy csakúgy reccsen. Lacinak tán egy pillanatra rossz előérzete támadhat attól, hogy ez a sárgarépaszelet most valamiért nem kerek, hanem olyan hosszúkás, de ez tényleg már csak akadékoskodás. Igaz, a szlogen is kissé ijesztő. Egészséges harapás holnap is. Te kis vámpír.

Szóval édes drága picike bogaram, hányszor megbeszéltük már, mennyire tök felesleges ennyi "ötletet" belezsúfolni harminc másodpercbe. Észrevehetetlen. Nem beszélve a hülye, első hallásra biztosan érthetetlen 7 jeles mondatodról. Úgy hirdetni egy terméket néhány másodpercben, hogy egy hét elemű listát kell megtanulni hozzá, nem tűnik túl nyerő stratégiának. Persze valószínűleg már a brand-be se kellett volna bele tenni azt a hetest. Így a derék kreatív munkatársnak valóban főhet a feje, hogyan magyarázza el a csekélyke rendelkezésre álló időben mi az a hét.

Úgy látszik népünk még nem nőtt fel az olyan típusú blend-a-med reklámok befogadásához, ahol megy a motoros az éjszakában, de nem a reflektora ég, hanem a foga világít. Na ez például egyszerű és ütős.

Ja és egy jó tanács. Randi előtt mindig moss fogat. Vagy egyél hagymát. Jó a lepedék ellen.

******************************

Értékelés: 4,2/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10

A látvány (Scene) - 5/10

A technika (Technology) - 5/10

{mxc}