1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Rubophen reklám

*************************

rubophen logo –  THERMO cukormentes 30s +++ Értékelés: 3,8/10

Szóval, ha már belefeccölünk pénzt, paripát, fegyver, de legfőképpen alkotó energiát, akkor adjuk meg a módját, nem? Legyen annak a sztorinak eleje, vége, de legfőképpen tanulsága. Legyen művészi mondanivalója, hiteles karakterábrázolása, de legfőképpen happyendje, mert azért ez mégsem egy művészfilm, ne legyen már rosszkedve annak a fogyasztónak. Legfőképpen a fogyasztónak ne legyen. (Az két p tetszik benne legfőképpen, azért nyomatom ezt a szót…)

***************

***************

Hogy vergődik szegény szárnyaszegett madárka! Az alkotó erő, úgy értem. Szinte látom, ahogy a rendező és a kreatív összedugták a buksijukat, és agyaltak, és agyaltak a storyboard felett a tizedmásodpercek szorításában, aztán a forgatáson, ahogy újból és újból nekiszaladt a stáb egyes jeleneteknek vért izzadva, aztán a vágás, az utómunkálatok dzsungelje, de megérte. Készen áll a nagy mű. Minden benne van. Csak jól kell figyelni. Ja, igen, kétségtelen, nem tagadom, némi gúny is kiérződik a hangomból, de nem adhatok mást, mi lényegem. Ez egy ilyen idézet volt, valami gonosz valami mondta valami híres írásban valahol. A te dolgod, már ha véletlenül te csináltad ezt a filmet, hogy tűrd, mint politikus a beszólást.

De OK, mindjárt mutatok neked egy képkockát a filmedből, amit vélhetőleg az egyszeri befogadó úgysem vesz észre abban a tizedmásodpercben, de jól illusztrálja, szerinted neked hol volna inkább a helyed a filmművészet panteonjában:

Rubophen Képkivágás

Jaj tudom én, direktből van így, ez egy jól végig gondolt koncepció, és pont az a – úgymond – hatásmechanizmusa, miszerint mintha az apa nagyon veszélyes, nagyon gáz volna, szinte életveszélyes, mint egy durva krimiben, de aztán van a nagy enyhülés, mint ellenpont. Náthában, érzelmekben egyaránt Ja, kvázi hogy a termék körül minden rendbe jön, és szép lesz. Harmónia uralkodik majd mindenfelé, és lesz nagy megbékélés, végül is az apa is ember. Ez derül ki. Pedig volt nagy félelem. Esőbe kikergetős félelem.

Kérdezném, mi volt az instrukció, ami a srácban kiváltotta ezt a most megöllek tekintetett? Ő most sarokba van szorítva? Mert ugye, ha eleve ilyen tekintettel állna hozzá a dologhoz, akkor nem ugrott volna ki az ablakon az esőbe, hanem mondta volna a csajnak, nem érdekel, én az apád szemébe akarok nézni, és megmondani neki, hogy szeretlek. Már nem az apádat, téged. Bocsánat, csak elkapott a tizedmásodperceken való szőrözés hevülete, vagy varázsa, ha már ebben utazunk. Ja, és a srác hogyhogy meg tudott fázni olyan hirtelen? Nagyon gyenge szervezete lehet, vagy már eleve bujkált benne valami. Hogy ez egy ilyen filmnyelvi eszköz? Játék az idővel? Művészi szabadság, idő kompresszió. Vagy inkább megfázás progresszió. Mindegy, valaminek fel kellett gyorsulnia művészileg. De értjük ezt, mi befogadók. A srác, már bent, köhög, prüszköl folyamatosan, de van rajta takaró, és az apa, még mindig zord arccal bontogatja a termék zacsiját. Nem a srácét, ahogy egy krimiben lett volna ugyebár.

A termékismertető után lép be a lány, és idilli képet lát. Nagy megkönnyebbülés, nagy boldogság. Az apám tök jó fej. Mert megfázás esetén tudott igazán segíteni, mert tudta mire van szüksége a srácnak, és meg lehetett benne bízni – már hogy lásd, helyesen értelmeztem a női hang termékismertetést bevezető mondatait.

Engem persze érdekelne, eddig mégis milyen kép élt az apjáról a lányban, hol van az anyja, tán meghalt, vajon egyke-e a lány, az apa mit csinált az átkosban, talán III/III-as volt és megtartotta a bőrdzsekijét, és vajon a lánynak a gonosz óvónéni ugyanúgy ráöntötte-e a másodikat a levesére, ha nem ette meg elég gyorsan, mint nekem? Szóval csak ezek az apróságok. És tényleg sajnálom szegény alkotógárdát, hogy csak a fentebb tárgyalt apró jelzéseket tudják adni zsenialitásukról abból a tizedmásodperces kalitkából. Szegények.

Szerintem az egyáltalán nem vigasztalja őket, hogy egy ilyen tizedmásodperc árából engem meg tudnának venni kilóra…

*******************************************************************************

Értékelés: 3,8/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 6/10

A látvány (Scene) – 3/10

A technika (Technology) – 5/10