PENNY MARKET reklám
*************************
PENNY MARKET – 30s +++ Értékelés: 4,2/10
A szupermarketeket úgy kell reklámozni, hogy azok szuperek. Azért szupermarket ugyebár. Vagy nem azért. Mindegy. A lényeg, azt kell mondani, hogy a mi szupermarketünkben minden olcsóbb, és jobb. Na de a többiek is ezt mondják. Épp ezért kell a mi reklámunknak sokkal jobbnak lennie, mint a többiekének. Ez is legyen olcsóbb és jobb. Persze ilyen nincs, csak drágább, de jobb. Persze többnyire inkább drágább és rosszabb. De talán az övék még rosszabb…
***************
***************
A film a nagyiék frigójából indít, pontosabban a nagyiék konyhájából, ahol a jóvágású nagypapa éppen keverget valamit egy tálban, mint később megtudjuk, valószínűleg a mazsolás, túrós, almás palacsinta tésztáját, a jóvágású nagyi pedig éppen benyúl a konyha amúgy fehér miliőjétől erősen elütő vörös (rozsdaszínű? bordó?) hűtőbe. Na, kedves kollégák? Miért ilyen erősen elütő a hűtő színe a konyha színvilágától? Na? Na? Hát nem figyeltek az előző órán? Mondjuk nekem fingom sincs, jól jönne egy kis segítség, de hát épp ezt tanítom, a kreativitást, nehogy már mindent szájba rágjak! Ja mert hogy ez a nyelő, úgy értve, ez az az éhes száj, a korgó gyomor, a kielégíthetetlen bendő, amelyet újból és újból fel kell majd tölteni az ebből a szupermarketből származó termékekkel, és ezért olyan, mint egy piros felkiáltójel a konyha közepén? Bravó Kovács kolléga, magából még lesz valami. Ha nem is valaki… na ugorjunk.
És valóban, mind az asztalon, mind pedig a feltárulkozó hűtőben a legváltozatosabb termékek láthatók nagy bőségben, minden, ami egy kisnyugdíjas háztartására jellemző. Bocsánat, ez egy politikamentes blog, egy pillanatra félreléptem, elnézést ezért. Na de nem is ez az érdekes. Ugyanis ahogy áthaladunk a hűtőszekrényen, kiderül, az pontosan egy vonatkozó szupermarket belsejébe nyíló ajtó is egyben. És lám, ott éppen az unoka látható, amint ül a bevásárlókocsi gyerekülős részében, körülötte a szülők, nagyszülő relációban a gyermek és a menny. Hogy honnan tudom, melyik a gyermek, és melyik a behatoló? Mert a színészek a koncepciót remekül megvalósítják, és hozzák a sztereotip figurákat. Először eltévedtem, erre utal az írás címe is, de nem javítom ki, mert lehet, mások is eltévednek ebbe az irányba. Oda tévedtem el, hogy félreértettem a kedves fiatal hölgy érzelmi megnyilvánulását. Ugyanis azt látjuk, amikor a férj azt mondja „a legfinomabb palacsintát a világon”, akkor az asszonyka egy olyan de unom már ezt a szöveget arckifejezéssel némám szinkron artikulálja ugyanezt. És én azt hittem, ezt a természetellenes reklámszöveget unja, és kezdett örülni a szívem, ezek milyen hülyék, beletesznek a saját reklámjukba egy belső kritikát?! Nahát, micsoda öngól! De tévedtem. Ez az unás bizony az anyósnak szól és nem annak, hogy „persze, mert friss házi tejet, és túrót használ”. Ez a nő, annak rendje és módja szerint utálja az anyósát, és azt is utálja, hogy a férje meg nem utálja a saját anyját, és esetleg tényleg azt hiszi a hülye fejével, az a kiállhatatlan anyja csinálja a világon a legjobb palacsintát. Hát hol élünk?
És amikor a kedves fiatal hölgy észreveszi nagyiékat, és azt mondja, csókolom anyuka, akkor már teljesen világos, ő a menny. Főleg a kényszeredett mosolygós arckifejezésből. De az se semmi, ahogy az anyós visszanéz a mosolygás előtt. Próbáld megállítani ott. Érdemes, remekül megvalósítja a színészkolléga. Ezek itt utálják egymást, mert egy reklámban nem szabad átlagtól eltérő karakterekkel dolgozni, hisz hol van akkor az azonosulás? Hogy az ott akár én is lehetnék, olyan, mint én, ugyanúgy érez, mint én, én is utálom az anyósomat, ő is engem, ezért mindketten idejárunk ebbe a szupermarketbe, hova máshova. Ha meg mégsem utálnánk egymást rendhagyó módon, akkor ez vicces. De mégis mekkora ezeknek a nyugdíjuk, hogy így tele tudják tömni a frigójukat? Jaj de buta vagyok, hisz épp ez az! Még mindig nem vagyok jó célbefogadó, vagy mi. Hát ezért gyere a keblünkre te aranyos kis kisnyugdíjas! Mert itt minden olcsó és jó! Na végre megértettem.
Például ott fent baloldalon ki is van írva, Penny tejtermék. Szóval most erről szól a reklám. Mondjuk a csatolt termékismertető a Fagylakoma Pulyka Nugetts-ről szól, de hát tessék mondani, lenne bárki is rajtam kívül, akinek ez szemet szúr? És mi az, hogy fagylakoma? Jaj de hülyén hangzik! Ezt fagyottan kell enni? El kell nyalni, mint egy fagyit? Vagy én legyek fagyott? És olvasom, szeptember 8. és 14. között van ez akcióban, illetve a készlet erejéig. Én meg november végén láttam ezt a reklámot. És hogy-hogy a készlet erejéig? Tehát ha hamarabb sikerül elpasszolni, akkor a későn jövő hoppon marad, ha viszont még marad, akkor arra is érvényes? Akkor miért nem csak a készlet erejéig? És ha… ja hogy sok lesz nekem ez mára? Rendben, megnézem a hűtőt, hátha van mögötte egy szupermarket…
*******************************************************************************
Értékelés: 4,2/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10
A látvány (Scene) – 5/10
A technika (Technology) – 5/10