5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

PANANGIN reklám

*************************
PANANGIN Forte filmtabletta – 30s +++ Értékelés: 4,4/10
Vannak nagyon hálás témák, amelyekkel kapcsolatban nagyon tehetségtelen kreatívnak kell lenni ahhoz, hogy semmi se jusson eszünkbe róluk. Persze olyan, hogy nagyon tehetségtelen kreatív nyilvánvalóan nem létezik, hiszen akkor nem lenne kreatív, nem fogadta volna őt be a reklámszakma. És mivel nincsenek tehetségtelen kreatívok, a reklámok mindig nagyon jók. Ezért okafogyott reklámcikiző blogot írni. Az itt látható immáron több mint 750 cikk is mind dicséri a reklámokat…

***************


***************
Mondom, vannak igen hálás témák, amelyek szinte adják maguktól az ötleteket, mintegy a szájába rágják a kedves alkotóknak a forgatókönyvet. Például, ha egy szíverősítő gyógyszerről, vagy étrend kiegészítőről lenne szó, és itt arról van szó, akkor ugye a gyenge szív szimbolikája adja magát, amelyet majd jól megerősítünk ezzel a szerrel. Mármint a szívet. Nem a szimbolikát. Most már csak a gyenge, esendő szívre kell néhány szemléletes példát találnunk. Az meg könnyű. Mondom én. De nézve az eredményt, bizony lehet, én ilyet soha nem találtam volna ki. Azt még nem tudom eldönteni, ezzel én most dicsértem magam, vagy aláztam?
Azzal indítunk, hogy egy testvérpár éppen testvériesen megosztozik egy sütin. Tán óvodás, vagy kisiskolás korúak lehetnek. Mondjuk én az öcsémmel ebben a korban állandó hadban álltunk egymással süti és játék ügyben, nem is lett belőlünk rendes ember. De ők, itt a filmben a mi kedvünkért, meg a rendező bácsi kedvéért éppen testvériesek. Azt halljuk közben: „Lehet, hogy ma még aranyból van, de akár már holnap is összetörhet.” Persze van benne egy kis egyeztetési hiba, hiszen vagy ma aranyból, de akkor holnap ezüstből, vagy akármiből, vagy ma még egyben van, de holnap akár össze is törhet, de ezen most ne akadjunk fel, hisz te észre se vennéd. Ugye? Inkább nézzük, miért is kellett egy mondaton belül ennyire sietniük az alkotóknak, hogy még az egyeztetéssel se törődtek? Miért, miért. Mert nincs rá idő, hisz jő a következő jelenetecske, ahol éppen szívtörés mutattatik be. Mert hogy itt erre kell kimennie a játéknak, meg kell gyötörni azt a szívecskét, hogy legyen mit helyrehoznia a szernek. Máris egy szakítás kellős közepén vagyunk. Jaj de szomorú. Én például mindig könnyen vettem az ilyen szakításokat. Egy évbe se telt lelkileg túljutni rajtuk.
„Ha a szíved mesélni tudna, mi mindenen kell keresztülmennie.” Robikám kérlek, nem megmondtam, hogy áztassátok be azt a macskát mielőtt a kocsi alá teszitek? Majd pont egy kövér, elégedett száraz macska fogja megindítani a célközönség szívét és pénzét. Nem gondolod?
„Néha olyan, mintha vajból lenne, máskor meg egyszerűen megszakad.”
Értem, persze, amikor vaj, akkor kiszedem a cicát az autó alól, amikor meg megszakad, akkor éppen elviszik az egyszem lányomat hazulról, de azért mindig szeretni fogjuk egymást, és ez az élet rendje, meg körforgása, meg lám, lám ez a pillanat is eljött egyszer, ezentúl minden más lesz, magunkra maradtunk anyukám, de majd jönnek az unokák, és különben is csak a szépre emlékezem, emlékszel az első szavaira, meg amikor… na ez a jó reklám, látod? Ezt hívják insight-nak. Ezek tudják, milyen érzések tolulnak fel ilyenkor az egyszeri befogadó lelkében, és hogy kvázi ugyanaz történik ezen egyszeri befogadó szívével is, mint ami a bácsi mellett lebegő szívvel, egy picit úgy meghasad. Ettől az egyszeri befogadó mindjárt picit rosszul is érzi magát, átél egy pici szívrohamot, talán egy csöpp angina pectorist, egy csipetnyi szívbillentyű elégtelenséget, vagy más ehhez hasonlót, és ekképpen azonnal plauzibilissé (értsd kézenfekvővé) válik számára, ha élni akar, azonnal nagytételben bespájzol a termékből.
Viseld a gondját, mert csak egy van belőle. – mondja a kellemes férfihang. Mármint a szívedből. Szerencsére a termék hatóanyagai javítják a szívizom anyagcseréjét. Kérdezd csak meg a gyógyszerészedet, meg az orvosodat. Na. Így kell ezt csinálni. Szívnek való terméket szívhez szólóan kell reklámozni. Te, tudtad, hogy a békának van ilyen alakú szíve? Két pitvar, egy kamra. Semmi, ez csak úgy eszembe jutott. Na, ez a jó reklám! Újra tölti belém a gimis bioszt. Azt hiszem megyek, és újra leérettségizem…
*******************************************************************************
Értékelés: 4,4/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10
A látvány (Scene) – 5/10
A technika (Technology) – 5/10