1 1 1 1 1 1 Rating 1.00 (1 Vote)

finish reklám

*************************

finish logo – mosogatógép tabletta – 20s +++ Értékelés: 4,4/10

Ma már a reklámalkotóknak kínosan ügyelniük kell arra, nehogy megsértsenek valamilyen reklámetikai és/vagy jogi előírást, szabályozást, törvényt. Nem szabad nekik, mert akkor tisztességtelenül szereznének üzleti előnyt a termékeknek, illetve azok előállítóinak. Na meg maguknak. És ugye ez megengedhetetlen, nem is csinálnak ilyet ma már a reklámozók. Ilyet nem, csak másmilyet. Apró betűset. Ugyan ki fogja azt elolvasni. Banknál azért nem, mert rengeteg, reklámnál azért nem, mert a hülye fejeddel nem vagy képes 3 másodperc alatt felfogni, mit is ír. Észre se veszed…

***************

***************

Itt van például ez a mosógéptabletta hirdetmény. És mint amolyan tisztességes reklámfilmben, ezernyi rejtett, bújtatott tartalom lelhető fel benne, igazolva, mennyire gondos és átgondolt volt a kreatív munka. Tehát nem csak a rejtett legalitásról, vagyis az apróbetűs részről van szó, az csak úgymond hab a tortán.

Bepakolod a mosogatót? – kérdezi csodálkozva, mintegy döbbenten a feleség. (Gondolom az, ha már a sztereotípiák mesevilágában járunk.) Döbbenten kérdezi, hisz Sztereotípiában a férjek nem szoktak semmiféle házimunkát végezni. De hát nem is való az nekik, tessék nézni, mit művelt az a buta mackó! Fel is szisszen a jóasszony a kaotikus látvány hatására. Na de nem szabad elrontani az igyekvő férj kedvét, de azért mentsük, ami menthető.

Inkább itt az új finish quantum! – nyomja a feleség a férj kezébe a hirdetendő terméket, és egyúttal elvéve tőle az aranyszínű csomagolású jeltelen dobozt. Eddig ugye azt vették, de nem szabad hitelt rontani, nem szabad megnevezni a konkurenciát. A legjobb finish formula szuper erős powerball-al, semmi sem távolítja el jobban az odaégett koszt. Ezt a narrátor bácsi mondja, de mielőtt te azt hinnéd, ez az abszolút igazság, de legalábbis ebben az inercia rendszerben, vagyis tér-idő kontinuumban, megjelenik alul az apróbetűs kijózanító felirat, miszerint a finish mosogatógép tabletták közt. Vagyis csak azok közt. Hogy a többit akkor miért árulják? De ez nem tartozik rám, a lényeg, nem hazudtunk. Nem ez a világ legjobb mosogatógép tablettája. Mondtunk ilyet? Na ugye. Ámul-bámul a bumfordi férj a ragyogó tiszta pohár láttán, szinte nem hisz a szemének. Mi pedig, egyszeri, közönséges reklámfogyasztók, kezdünk meggyőzve lenni.

Nekem te ragyogsz! – öleli át a feleség férjét szerelemmel. Na ez aztán váratlan fordulat! Miért, te nem így érzed? Hisz egy merész huszárvágással egy pillanatra lekerül a fókusz a termékről, és hirtelen valamiféle emberi kapcsolat veszi át a helyét. Gondolnád, végre egy emberközpontú reklám. Egyébként minden reklám emberközpontú, hisz a vásárló is emberből van ilyen értlemben. De ne legyünk rosszmájúak, igenis, ez egy emberközpontú pillanat.

Na de a ravasz kreatívot sem kell félteni. Tudja ő, hogy mit csinál. Volt ugye az a kis rosszalló arckifejezés a spot elején a feleség részéről, meg a szer kicserélése, hátha ezek a mozzanatok kicsit félrebillentették az üzenet emocionális részének kényes egyensúlyát. Látod, mi mindenre kell vigyázni? Ez egy szakma ugyanis kérem. Itt a végére úgy kell kikerülnie a kedves potenciális vásárlónak az üzenet folyamatból, hogy érzelmileg stabil lábakon álljon, és legyen elkötelezve a termék iránt. Irtandó mindenféle negatív szájíz, már ha szabad így fogalmaznom. És igen, itt nagyon erős szeretet alapok vannak kéremszépen, amit termékünk csak erősíthet, hiszen, mint ezt a mellékelt példa is igazolja, termékünk olyan szupererős, hogy még a férj őrült mosogatógépberakási bénázása ellenére is ragyogóvá varázsolta az edényeket és mindent, ami benne volt. A mosogatógépben. Konfliktus elkerülve, a gyerek a férj boldog, hogy lám milyen ügyesen segített anyukának a feleségének, és a feleség is boldog, hogy nem kapott két akkorát a szeme közé… ja, bocsánat, véletlenül rossz irányba indultam el Sztereotípiában a keresztútnál. Szóval a feleség is boldog, hogy férjecskéjének sikerélményt szerezhetett.

Na de van itt még egy erős állítás nagy piros betűkkel a jobboldalon. Így hangzik: „Semmi sem távolítja el az odaégett koszt elsőre.” Mármint a mi termékünkön kívül. De vigyázat, semmi törvénytelenség. Meg van csillagozva az állítás, szóval tessék szépen elolvasni az apróbetű részt is:

„Az odaégett foltok esetén, az IKW módszer alapján tesztelve, mosogatógép tabletták között, 7/6 2015.”

Aki nem hiszi, járjon utána…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,4/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 4/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 5/10